بهره‌گیری از ظرفیت علمی پژوهشی مهم‌ترین هدف بسیج اساتید

asatid-ghadiri

بهره‌گیری از ظرفیت علمی پژوهشی مهم‌ترین هدف بسیج اساتید

ابن الدین گفت؛ زمانی که موضوع تبیین شد با مطالعات تلاش داریم به یک سیاست راهبردی دست یابیم و باید روش‌های رسیدن به راهکارها بررسی شود.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید کشور؛ محمدرضا ابن الدین در نشست هم اندیشی بانوان این سازمان گفت؛ انتظار سازمان بسیج اساتید از بسیج خواهران به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج همانند سایر مأموریت‌ها؛ جذب ، سازماندهی ، آموزش و نقش آفرینی برای همه کسانی است که دغدغه کشور و انقلاب اسلامی را دارند .

وی عنوان کرد؛ ظرفیت تربیتی، آموزشی، پژوهشی و ظرفیت اجرایی و مستشاری 4 ظرفیت ذاتی اساتید هستند که باید در راستای کمک به انقلاب و کشور به کار گرفته شود.

ابن الدین با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد نیازی به حضور فیزیکی اساتید نیست گفت؛ بهره‌گیری از توان علمی اساتید در راستای کمک به کشور و انقلاب بسیار اهمیت دارد که در این خصوص در سازمان بسیج اساتید دو راهبرد استفاده از ظرفیت علمی – پژوهشی اساتید و  استفاده از ظرفیت مرجعیتی اساتید در رأس فعالیت‌ها قرار دارد.

 وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون جایگاه گروه‌های مرجع تغییر کرده است اما جایگاه اجتماعی اساتید تغییر نکرده است، گفت؛  در دهه پنجم انقلاب اسلامی اساتید همچنان احترام خود را دارند و این ظرفیت باید هزینه انقلاب شود و بسیج اساتید باید برای مرجعیت قرار گرفتن ظرفیت اساتید در راستای پیشرفت همه جانبه انقلاب اسلامی تلاش کند.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت؛ امروز ما در بسیج اساتید به دنبال استفاده از ظرفیت علمی پژوهشی هستیم و تشکیل گروه‌های مساله محورحداقل با 3 استاد امکان پذیر است و این اساتید به مسایل منطقه و زیست بوم خود واقف هستند و آن ها را اولویت‌بندی می‌کنند و برای عبور از مشکلات راه حل ارائه می دهند.

وی تصریح کرد؛ گروه‌های مساله محور ماموریت پژوهشی ندارند که در واقع مسئولیت آنها تولید فکر نو است،  در حال حاضر در آسیب‌های اجتماعی ما ده‌ها تحقیق داریم و در این راستا گروه مساله محور متناسب با مسایل باید تشکیل شود و برای ارائه راه‌حل کاربردی باید تلاش کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد؛ خروجی گروه مساله محور در نهایت باید به این ختم گردد که از طریق سیاست‌های راهبردی مسائل حل شود و تعریف و تبیین مساله باید با مشارکت کسانی باشد که دست اندرکار مساله هستند یعنی باید با حضور کارشناسان و کارگزاران راهکار حل مساله ارائه می شود.

ابن الدین گفت؛ زمانی که موضوع تبیین شد با مطالعات تلاش داریم به یک سیاست راهبردی دست یابیم و باید روش‌های رسیدن به راهکارها بررسی شود تا اگر پروژه‌ای تعریف شد پشتیبانی شود تا راهکار پیدا شده راهکار را عملی کنیم.

وی ادامه داد؛ پس از آن باید وارد فضای رسانه‌ای و ژورنالیستی شد. اساتید بسیجی باید مطالبه گری‌شان بر اساس شعار" ما راه حل ارائه می‌دهیم  " باشد. در هر کانونی یک گروه مساله محور باید تشکیل شود  و هرگاه گروه‌های مساله محور تکثیر شوند می‌توانند تقاضای یک اندیشکده مطالعات راهبردی را بدهند.

ابن الدین تصریح کرد؛ تا کنون 47 اندیشکده تاسیس شده و خروجی های بسیار خوبی داشته است و 8 استاندار نیز در سطح کشور به این یافته‌ها احترام گذاشته و آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه حدود 120 هزار استاد در کشور در حال تدریس در سطح دانشگاه های کشور هستند گفت؛ از این تعداد حدود یک سوم آن‌ها  اساتید خانم هستند که  باید بتوانیم  از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و این ظرفیت‌ها را هزینه انقلاب کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.