پارادوکس تقدس و آزادی بیان

asatid

پارادوکس تقدس و آزادی بیان

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در محکومیت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان اصفهان، در بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در خصوص محکومیت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، آمده است:

از جمله قداست‌های مدنظر متولیان فرهنگ و سیاست مغرب زمین، آزادی بیان است. ایشان آزادی بیان را والاترین ارزش بشری معرفی می‌کنند و هر امر مقدس دیگری را به پای آن ذبح می‌کنند.


اما آزادی بیان چرا مقدس است؟ آیا قداست آزادی بیان برای رسیدن به حق و حقیقت نیست؟ اگر این چنین است پس چرا با حربه آزادی بیان به محاربه با والاترین حقایق عالم هستی، یعنی انبیا عظام و ادیان الهی می روند؟ این سوالی است که امثال رییس‌جمهور جاهل فرانسه و همفکران او پاسخی برای آن ندارند.

با کمرنگ شدن جایگاه دین و به حاشیه رانده شدن آن در جوامع غربی پس از رنسانس، متولیان فرهنگ و سیاست این جوامع، آزادی بیان را مستمسکی برای توجیه توهین های خود به دین قرار دادند، چنانکه در توهین اخیر نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام (ص)، رئیس جمهور فرانسه همین امر را مستمسک قرار داد تا جریحه دار کردن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان و حتی میلیاردها انسان آزاده را توجیه کند. این افراد با این توجیه هرگونه جسارتی را به مقدسات همه ادیان و در واقع، نوامیس بشری مجاز می‌دانند و این کار در واقع راهی است برای تقدس زدایی و دین زدایی. اما سوالی که می توان از رئیس جمهور فرانسه و افرادی چون او پرسید این است که آیا اصلاً قداستی وجود دارد یا نه؟
آنها برای فریب افکار عمومی، خواهند گفت هیچ امر مقدسی وجود ندارد. آنها از غفلت توده ها استفاده می کنند و تقدس زدایی می کنند، اما در واقع مقدسات خود را جایگزین قداست های ادیان الهی می کنند.
از جمله قداست های مدنظر متولیان فرهنگ و سیاست مغرب زمین، آزادی بیان است. ایشان آزادی بیان را والاترین ارزش بشری معرفی می‌کنند و هر امر مقدس دیگری را به پای آن ذبح می‌کنند.
اما آزادی بیان چرا مقدس است؟ آیا قداست آزادی بیان برای رسیدن به حق و حقیقت نیست؟ اگر این چنین است پس چرا با حربه آزادی بیان به محاربه با والاترین حقایق عالم هستی، یعنی انبیا عظام و ادیان الهی می روند؟ این سوالی است که امثال رییس‌جمهور جاهل فرانسه و همفکران او پاسخی برای آن ندارند.
به بیان دیگر باید گفت جهان هستی هرگز خالی از امر مقدس نیست، آنچه هست فقط جایگزین شدن امری مقدس به جای امر مقدس دیگری است. همانطوری که بسیاری از بزرگان ما تصریح کردند لیبرالیسم، سکولاریسم و حتی لاییسیسم، ادیان مدرنی هستند که جبهه کفر برای فریب انسانها طراحی کرده است. و بر اندیشمندان همه ادیان است که صاحبان این تفکر را رسوا و توده ها را نسبت به این حقه ها آگاه کنند.
نکته آخر اینکه انبیای بزرگ الهی بزرگترین منادیان آزادی بیان هستند و جالب اینکه افرادی چون رئیس جمهور فرانسه با پیام انبیا به محاربه با انبیا می پردازند و این خود تناقضی در اندیشه این افراد است. بنابراین آزادی بیان در واقع بهانه‌ای برای اهداف دیگر ایشان است و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب در پیام خود اشاره کردند اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (ص)، ناشی از عناد و کینه شرارت بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان است.


"کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر"


انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.