هشتمین شماره نشریه بصائر علمی منتشر شد

asatid

هشتمین شماره نشریه بصائر علمی منتشر شد

هشتمین شماره نشریه "بصائر علمی " ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم، هفته اول مهرماه ۹۹ منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران(ناب)، هشتمین شماره نشریه بصائر علمی ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم و به همت معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور و با تمرکز و تاکید بر مباحث  علمی، تحقیقی و پژوهشی، هفته اول مهرماه ۹۹ منتشر شد.

گفتنی است، نشریه علمی بصائر به صورت موضوعی منتشر می‌شود؛ یعنی هر شماره آن به موضوعی خاص در حوزه علم، تحقیق و پژوهش اختصاص دارد.

در هشتمین شماره این نشریه علمی، 2 مقاله با عناوین « تئوری تاب آوری اجتماعی» و « تهدیدات نرم و اثرگذاری آن در دانشگاه‌ها »  آورده شده که به قلم «دکتر اکبرغاربی کلخوران مدرس دانشگاه و عضو بسیج اساتید استان اردبیل »  نگاشته شده است.

در بخشی از این نوشتار چنین  آمده است:

« تاب آوری اجتماعی در حقیقت حالتی است که یک فرد، یک خانواده، یک سازمان و یک جامعه در مواجهه با بحران‌ها بتواند تعادل و غلبه خود را بر بحران حفظ کند. کشورها و یا جوامعی که بحران‌های مختلف اقتصادی ، عقیدتی ، اجتماعی و روانی مثل بحران‌ کرونایی را  تجربه می کنند به سمت منابعی می آیند که بتواند بحران‌ها را مدیریت کند. یکی از آن راهکارها مسئله تاب آوری اجتماعی است.

تاب آوری اجتماعی ظرفیت تبدیل و تحول تطبیق و سازگاری، توان مقابله، تبدیل و تحول تطبیق و سازگاری توان مقابله با تنش ها و بحران‌های اجتماعی است که وجود دارد.

رویکرد اشتباه دانشگاه ها در مباحث اجتماعی  

یک آفتی که هم اکنون وجود دارد این که رویکرد دانشگاه ها در مباحث اجتماعی جامعه شناسی به سمت بحث‌های نظری و انتزاعی رفته است. در صورتی که در جامعه یا کف جامعه مسائل و بحران‌های اجتماعی فراوان وجود دارد. اطلاعات دقیقی از بحران‌های جامعه از مسائل مختلف طلاق، اعتیاد ، بیکاری و مسائل مختلف در آسیب‌های اجتماعی وجود دارد. این یک کار علمی و تخصصی است که نظام به آن جامعه نیاز دارد که باید در آن اتفاق بیفتد....»

 

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.