همایش تبیین فرهنگ دفاع مقدس میراث ارزشمند انقلاب اسلامی

asatid

همایش تبیین فرهنگ دفاع مقدس میراث ارزشمند انقلاب اسلامی

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، و به همت بسیج اساتید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای همایشی با عنوان " تبیین فرهنگ دفاع مقدس میراث ارزشمند انقلاب اسلامی " با حضور سردار دکتر محمد تهرانی مقدم برادر سردار شهید حسن تهرانی مقدم پدر صنعت موشکی ایران در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به همت بسیج اساتید دانشگاه همایشی با عنوان " تبیین فرهنگ دفاع مقدس میراث ارزشمند انقلاب اسلامی " با حضور سردار دکتر محمد تهرانی مقدم برادر سردار شهید حسن تهرانی مقدم پدر صنعت موشکی ایران، دکتر امینی معاون امور استان‌ها و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور، حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای، محمدرضا جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه و جمعی از کارکنان سازمان مرکزی در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای  برگزار شد.

فنی و حرفه‌ای - همایش دفاع مقدس 2

حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی در این مراسم ضمن بیان نقش و اهمیت دفاع مقدس در ثبات و انسجام کشور و بیمه شدن نهال انقلاب به واسطه خون پاک شهدا در دفاع مخلصانه از نظام اسلامی و کشور در برابر دشمنان زبون اشاره نمود.

در ادامه سردار تهرانی مقدم به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به‌ویژه نقش حساس و مهمی شهید تهرانی مقدم در جنگ تحمیلی پرداخت.

در این همایش محمدرضا جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش اول سخنان خود به بیان دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و با  ارائه آیاتی از قرآن کریم پیرامون دفاع مقدس و دفاع خداوند از مومنان مانند (إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنوا ...) ، از فرهنگ دفاع و جهاد در قرآن و   فداکاری های سردار سلیمانی که ۵ رکن جبهه‌ها را جهاد، اخلاق، معنویت، عبادت و ولایت میدانست، سخن گفت.

فنی و حرفه‌ای - همایش دفاع مقدس

وی در بخش دوم سخنان خود اشاراتی به دستاوردهای دفاع مقدس در کلام امام خمینی (ره) نموده و همچنین تلخیصی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون عظمت دفاع مقدس و درک و فهم این بخش از تاریخ و نقش فرماندهی امام خمینی‌(ره) و حضور مردمی و بروز استعدادهای درخشان دفاع مقدس مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار تهرانی مقدم، شهید صیاد شیرازی و سردار باقری و دیگر اسطوره‌های دفاع مقدس  و شکوفایی عالی ترین فضایل اخلاقی و معنوی و تعالی روحی رزمندگان در جنگ تحمیلی یاد کرد و گفت: ملت ایران باید به پدران فرزندان، همسرتان و برادران شهدا و همه رزمندگان و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس افتخار کنند و اینان کسانی بودند که مسیر تاریخ را عوض کردند و امروز پیشرفت‌های عرصه‌های سیاسی، علمی، فناوری و اقتصادی مرهون دفاع و مجاهدت‌های آنان است.

در ادامه همایش دکتر امینی معاون امور استان‌ها و بازرسی سازمان بسیج اساتید به بیان تاریخچه و چگونگی وقوع جنگ تحمیلی پرداخته  و عنوان کرد: دفاع مقدس اولین جنگی است که حداقل در حدود ۳۰۰، ۴۰۰ سال گذشته که دشمن نتوانست وجبی از سرزمین ما را جدا کند. تا قبل از آن هر حمله دشمن باعث جدایی بخشی از سرزمین ما می‌شد. ۱۷۰ سال قبل براساس معاهده‌ای که منعقد شد آذربایجان و گرجستان به راحتی از سرزمین ما جدا شد حدود ۲۷، ۲۸ سال بعد از آن براساس معاهده‌ای مثل ترکمنچای، ارمنستان و نخجوان جدا شد و غیره.

فنی و حرفه‌ای - همایش دفاع مقدس 1

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۰ یعنی دقیقا هفت سال قبل از انقلاب ما، بدون اینکه حتی یک فشنگ شلیک شود محمدرضای پهلوی را تحت فشار قرار دادند و ۳۵ جزیره راهبردی از ما جدا شد. به همین خاطر ما جنگ هشت ساله را یک جنگ مقدس می‌دانیم. جنگ حق و باطل می‌دانیم، چون تمام ارزش‌های انسانی، ارزش‌های اسلامی دینی ملی در این جنگ بود.

امینی اظهار داشت: این جنگ در قرن بیستم سابقه نداشت طولانی‌ترین جنگ در یک قرن بود حتی جنگ‌های اول هم شاید طولی نکشید جنگ دوم جنگ آمریکا و ویتنام کمتر از ۸ سال بود اشغال عراق، افغانستان، کشور‌های آفریقایی توسط کشور‌های اروپایی مثل ایتالیا، انگلیس و امثالهم هیچ گاه اینقدر طول نکشید، چون ما انقلابی کرده بودیم به نام دین، دنیا هم با رهبری اروپایی‌ها ۴۰۰ سال کاری کرده بودند که دین را از صفحه زندگی خارج کنند، انسان را به بددلی بگیرند، کشور‌های جهان سوم را غارت کنند و اگر دین باشد جرات این کار را ندارند.

معاون امور استان‌ها و بازرسی سازمان بسیج اساتید بیان کرد: به نام دین انقلاب کردیم، همه کشور‌هایی که اطراف ما بود صدام را انتخاب کردند که از نظر شخصیتی یک فرد دیوانه، خودخواه، متکبر با یک حیات کاملا پیچیده از نظر زندگی بود. صدام را انتخاب کردند که بیاید، چون قبل از آن آزمایش‌هایی کرده بودند و دیدند از طرق ناآرامی و روییدن گروهک‌های کمونیستی در دانشگاه‌ها و مناطق مختلف نمی‌توانند این انقلاب را ساطع کنند، لذا جنگ را تحمیل کردند و صدام در یک روز تصمیم می‌گیرد از زمین و هوا به ایران حمله کند.

امینی یادآور شد: ما با دنیا در عراق می‌جنگیدیم، نتیجه پیروزی ما در جنگ این بود؛ که امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما تجاوز کند. آمریکایی‌ها بعد سالیان زیاد داعش را ساختند که با پول عربستان و با حمایت کشور‌های اروپایی جنگ کثیفی را راه اندازی کنند و در منطقه بتوانند به سمت ایران بیایند.

همرزم شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر حاج قاسم سلیمانی اقدام نکرده بودند این‌ها دستشان به سامرا رسیده و جنایت می‌کردند، اما متوقف شدند بعد از آن داعش دیگر نمی‌توانست پیش‌روی کند، اما هدف ایران بود و همچنان هم هدف هستیم. ترامپ می‌گوید اگر یک سرباز من کشته شود هزار برابر آن ایران را می‌زنم، اما این کاملا بلوف است، چون اگر آمریکا می‌توانست بعد از اشغال افغانستان و عراق باید به ما حمله می‌کرد که جرات نداشت.

امینی بیان کرد: آمریکایی‌ها بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دچار این وضعیت شدند که با تمام قدرت اعلام کردیم آمریکا را می‌زنیم و خودمان تصمیم می‌گیریم کجا را هدف قرار دهیم ۴، ۵ پایگاه دیگر را خالی کردند ما دورترینش را زدیم پادگان عین الاسد. در کمال ناباوری دنیا، آمریکایی‌ها هزینه زیادی دادند و نمی‌خواهند این را اعلام کنند چون همه حرف‌های این‌ها بلوف است. آمریکایی‌ها نسبت به گذشته بسیار ضعیف شدند و ما نسبت به گذشته قوی‌تر. نزدیک ۵ سال است با تمام قدرت می‌خواهند کشور یمن را جمع کنند و نتوانستند. یمن یکی از قدرتمندترین کشور‌ها خواهد بود. از طریق حزب‌الله گلوی اسرائیل را گرفتیم و این‌ها به سمت فروپاشی خواهند رفت.

انتهای پیام/

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.