ملت بخاطر قناسی در فضای سیاسی از داشته‌های خودش محروم است

asatid

ملت بخاطر قناسی در فضای سیاسی از داشته‌های خودش محروم است

دکتر وحید جلیلی مسئول مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نشست تخصصی «جنبش استادی ایران و نقش آن در تشکیل دولت جوان حزب الهی» گفت: ملت بخاطر قناسی در فضای سیاسی از داشته‌های خودش محروم است و اگر قراراست دولت جوان حزب الهی شکل بگیرد، دولت جوان حزب اللهی، دولت معیارهاست.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان اصفهان، دکتر وحید جلیلی مسئول مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نشست تخصصی «جنبش استادی ایران و نقش آن در تشکیل دولت جوان حزب الهی» که به همت بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: ملت بخاطر قناسی در فضای سیاسی از داشته های خودش محروم است و اگر قراراست دولت جوان حزب الهی شکل بگیرد اولین ویژگی دولت حزب اللهی این است که دولت معیارهاست.

فضای رسانه ای ما در حوزه های گوناگون در ساحات گوناگون دچار اعوجاجاتی است

مسئول مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در ادامه وارد مبحث اصلی نشست؛ نشست تخصصی «جنبش استادی ایران و نقش آن در تشکیل دولت جوان حزب الهی» شد و اظهار کرد: در این خصوص هم مشکل عمده ای که در کشور داریم این است که فضای رسانه ای ما در حوزه های گوناگون در ساحات گوناگون دچار اعوجاجاتی است.

عملکرد زرد رسانه

وی افزود: رسانه در حوزه فرهنگ، اقتصاد، سیاست دارد خیلی زرد عمل می کند بنظرم نقطه آغاز برای هر تحول مثبتی این است که فضای رسانه ای را از این قناسی در بیاوریم.

وی با اشاره به مبحث دولت جوان حزب اللهی، حرب اللهی کیست، تعریف حزب الهی چیست را مورد بحث قرار داد و اظهار کرد: در قانون اساسی گفته شده مثلا رییس جمهور جزو رجال سیاسی مذهبی باشد دستگاه رسانه ای ما در این چند سالی که حضرت آقا فرمودند دولت حزب الهی سر کار بیاید چقدر تلاش کرده که چهره های حزب الهی را که در سطوح بالا می توانند در دولت نقش آفرینی کنند این‌ها را معرفی کنند وقتی به فضای رسانه‌ای نگاه کنید فرقی نمی‌‍کند از بی بی سی تا صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران  از مثلا من و تو تا فلان شبکه اجتماعی.

فاقد یک نگاه فعال و مبتکرانه به فضای سیاسی کشور هستیم/ ملت بخاطر همین قناسی از داشته های خودش محروم است

مسئول مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: ما فاقد یک نگاه فعال و مبتکرانه به فضای کشور هستیم از جمله به فضای سیاسی؛ ملت ما بخاطر همین قناسی در فضای سیاسی از بسیاری از داشته های خودش محروم است بسیاری از چهره ها هستند که قابلیت‌های بسیار دارند ولی این‌ها در قاب رسانه دیده نمی‌شوند. مثال‌ها را در جلسات مختلف ذکر کرده ام  چند درصد از مردم ما مثلا مجید شهریاری را می شناسند، ده سال از شهادت مجید شهریاری می گذرد واقعا فضای رسانه ای کشور این همه تشکیلات از آموزش پرورش گرفته تا  صدا و سیما و این همه دستگاهای گوناگون که در بخش‌های مختلف فعال هستند توانستند کاری بکنند؟ که مثلا آدمی در تراز مجید شهریاری را 20 درصد مردم ایران بشناسند بجا بیاورند ولی  فلان آدم سیاسی که بلد است سیاست زدگی را دامن بزند و جنجال بکند بیشتر می شناسند.

سیگنال بد برای دولت جوان حزب اللهی ارائه تعریف کلیشه ای از انقلابیگری یا حزب الهی گری است

وی در ادامه با بیان این که یا خیلی افراد نه فقط شهدا؛ گفت: اینها در فضای رسانه ای بولد نمی شوند برجسته نمی شوند و بیم آن می رود که اگر دولت جوان حزب اللهی هم بخواهد شکل بگیرد باز گرفتار یکسری سیاست زدگی‌ها بشود و این سیگنال بدی است که ما به جوانان خودمان بخصوص بدهیم که یک تعریف کلیشه ای از انقلابیگری یا حزب الهی گری ارائه بکنیم که اتفاقا تعریف درست تر و دقیق تری و کارآمدتری از او در جامعه وجود دارد.

نخبه ها در فضای رسانه ای کشور درست بازنمایی نمی شوند

جلیلی در ادامه با بیان این که ولی مصادیق، نسبت زیادی با اهل سیاست سیاست زده ها برقرار نمی کنند و کارآنها یک چیز دیگری است مشغول مجاهدت خود هستند، بیان کرد: ده‌ها هزار نخبه داریم در سطوح مختلف علمی، مدیریتی، اجتماعی، صنعتی،  اقتصادی و فرهنگی و غیره اما در فضای رسانه ای کشور درست بازنمایی نمی شوند.

دولت جوان حزب اللهی؛ دولت معیارهاست/ تحولات سیاسی با تبلیغات و ظاهرسازی‌های انتخاباتی ممکن است به بیراهه برده شود

وی تاکید کرد: اگر قراراست دولت جوان حزب الهی شکل بگیرد دولت جوان حزب اللهی مهمترین ویژگی آن این است که شاخص‌مند است گرفتار کلیشه ها و شعارها و بزن درروی ها و ظاهر سازی‌ها نیست، اولین ویژگی دولت حزب اللهی این است که دولت معیارهاست معیار در او وجود دارد شاخص در او وجود دارد شاخص‌هایی که اهل ریا اهل ظاهر سازی نمی توانند از این شاخص‌ها عبور کنند؛ و نخبگان و دلسوزها باید سعی کنند که تعاریف درست طرح شود جامعه به تعاریف درست برسد با شاخص‌های معلوم با معیارهای مشخص وگرنه تحولات سیاسی با تبلیغات و ظاهرسازی‌های انتخاباتی ممکن است به بیراهه برده شود.   

انتهای پیام/

 

روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.