سومین همایش ویدئو کنفرانسی معاونین بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید

asatid

سومین همایش ویدئو کنفرانسی معاونین بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید

در سومین همایش ویدئو کنفرانسی معاونین بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید مطرح شد: رسالت امروز دانشگاه‌های کشور مقابله با نفوذ علمی و فکری دشمن و تولید قدرت نرم برای تحکیم پشتوانه تئوریک نظام اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران (ناب)، سومین همایش ویدئو کنفرانسی معاونت بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید با حضور معاونین بررسی و گفتمان سازی استان‌ها به همراه مدیران گروه‌های چهارگانه رصد و پایش، شبکه ملی قدرت نرم، تبیین و گفتمان سازی و فضای مجازی در تاریخ  5 آبانماه 99 برگزار شد.

در ابتدای جلسه با توجه به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دکتر صارمی کارشناس مسائل آمریکا طی سخنانی به تفضیل پیرامون سناریوها، روندها و چشم اندازهای این انتخابات سخن گفت.

وی با اشاره به پیچیده بودن و فرآینده طولانی انتخابات در آمریکا و برگزاری سه مناظره بین ترامپ و بایدن، گفت: با توجه به همه شرایط نمی توان گفت که حتماً ترامپ برای دور دوم انتخاب خواهد شد. اگرچه در دو سال اول اقدامات اقتصادی قابل توجهی در زمینه کاهش نرخ بیکاری یا افزایش پوشش خدمات درمانی و بهداشتی انجام داده، اما با شروع کرونا و رکود اقتصادی جدید و کوچک شدن اقتصاد آمریکا، عملاً تولید ناخالص ملی این کشور برای اولین بار بعد از چین در رتبه دوم قرار گرفت و کار برای ترامپ خیلی سخت شد.

دکتر صارمی با اشاره به رأی پستی که توسط دموکرات‌ها مطرح شده بود، آن را نشانه‌ای از سوی ترامپ برای تقلب و بحرانی شدن انتخابات آمریکا ذکر کرد و گفت: بعد از انتخابات 2016 که نظرسنجی‌ها، هیلاری کلینتون را پیروز انتخابات در رقابت با ترامپ می‌دانستند اما در عمل ترامپ با آراء الکترال به ریاست جمهوری رسید، امروز نوعی بی اعتمادی به نظرسنجی‌ها  در آمریکا پیرامون انتخابات فعلی وجود دارد.

دکتر صارمی در ادامه با ذکر مصادیقی از اینکه در تمام ادوار رؤسای جمهور قبلی آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواهان هیچ‌گاه، فشار بر ایران کم نشده است به سناریوهای احتمالی پیروزی ترامپ یا بایدن پرداخت و گفت: در صورت پیروزی ترامپ در یک سناریوی بدبینانه، تداوم فشار حداکثری علیه ایران، افزایش تنش و احتمال برخورد نظامی در منطقه را شاهد خواهیم بود و در حالت خوش بینانه تعویض پمپئو به عنوان وزیرامور خارجه تندرو، برداشتن بخشی از تحریم‌های ایران و مطرح کردن مذاکره با ایران بخش‌هایی از این سناریو است.

وی همچنین در صورت پیروزی بایدن سناریوی خوش بینانه برگشتن آمریکا به برجام و رفع برخی تحریم ها و مذاکرات منطقه ای را مطرح و در سناریوی بدبینانه، طرح تدوین برجامی جدید، ماندگاری تحریم‌ها و مذاکره در چارچوبی جدید را مورد امتنان نظر قرار داد.

دکتر صارمی در پایان در پاسخ به این سؤال که ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران باید چه کاری انجام دهیم، گفت: اتکا به قدرت درونزای داخلی، مانور روی توانمندی‌ها مانند هسته‌ای، ذخایر اورانیم، توانمندی‌های جبهه مقاومت و تداوم راهبرد مقاومت فعال و مهم تر از همه تقویت و انسجام ساخت درونی نظام از جمله راهکارهای نظام در مواجهه با شرایط فعلی است.

در ادامه این نشست معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور تقارن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به فال نیک گرفت و گفت: نتیجه انتخابات آمریکا برای ملت ایران کاملاً روشن است و آن تأیید صحت راهی است که ملت ایران از سال‌ها پیش انتخاب کرده و به این باور رسیده است که آمریکا مصداق عینی استکبار است و نباید در برابر آن کوتاه آمد.

دکتر حسین عبداللهی‌فر افزود: اگرچه رئیس جمهور فعلی آمریکا بدون روتوش و چهره واقعی، آمریکا را بهتر بر مردم ایران و جهان معرفی کرد اما اگر بایدن هم  پیروز انتخابات شود افکار عمومی دنیا به ویژه ملت بصیر ایران متوجه خواهد شد که آنچه بر ایالات متحده و کاخ سفید حاکم است، روحیه استکبار و خودبرتر بینی است و هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا بوجود نخواهد آمد چرا که اساساً هیچ دشمنی به دشمن خود کمک نکرده و تا زمانی که آمریکا اسلام و مسلمین را دشمن شماره یک خود می‌داند و در این زمینه بزرگنمایی می‌کند خصومت این کشور علیه ملت ایران ادامه خواهد داشت.

وی که در جمع مدیران و معاونان بررسی استان‌ها سخن می گفت، به نقش دانشگاه‌ها در بسط ایدئولوژی لیبرال دموکراسی اشاره کرد و اظهار داشت: مدعیان سکولاریسم که نهاد دین را از نهاد قدرت جدا می دانند برای گسترش ایدئولوژی خود، بنیادهای بزرگی مثل فورد و کارنگی را تأسیس کردند تا سرمایه آنها را به عنوان پشتوانه مالی خود داشته باشند و سپس عملیات psb  را جهت اجرا، به سازمان‌های اطلاعاتی خود سپردند. عملیاتی که هدف آن نابودی همه نظام‌های ایدئولوژیک جهت سیطره نظام لیبرال دموکراسی تعریف شده بود و فروپاشی ایدئولوژیک را مقدمه ضروری فروپاشی فیزیکال می دانست.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان در ادامه به تشریح ابعاد این عملیات پرداخت و گفت: بر اساس این عملیات شبکه‌های بزرگی از فلاسفه، جامعه شناسان، روشنفکران، روزنامه نگاران، رمان نویسان و... شکل گرفت و هر شش فاز آن در ایران اجرا شد.

وی تشکیل حلقه‌های کیان، نگاه نو، مدرسه، سلام و... را بخشی از عملیاتی شدن این پروژه در کشورمان ذکر کرد و ایجاد شبکه‌هایی از انتشاراتی‌ها، مترجمان، روشنفکران، نویسندگان، اصحاب روزنامه، هنرمندان و... را در همین راستا ارزیابی کرد.

 دکتر عبداللهی فر در پایان تاکید کرد: رسالت امروز دانشگاه‌های کشور مقابله با نفوذ علمی و فکری دشمن و تولید قدرت نرم برای تحکیم پشتوانه تئوریک نظام اسلامی است و امید است در این مسیر گام‌های بزرگی را برداشته و با شکل گیری گروه‌های چهارگانه در معاونت بررسی و گفتمان سازی بخشی از وظایف خود را ادا کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.