مردم سالاری دینی و نظام حکمرانی نوین اسلامی

asatid
معرفی کتاب؛

مردم سالاری دینی و نظام حکمرانی نوین اسلامی

کتاب "مردم سالاری دینی و نظام حکمرانی نوین اسلامی " نوشته دکتر علی مرادزاده، در 354 صفحه در تیرماه 99 توسط نشر ناد منتشر گردیده است.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران (ناب)، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور کتاب "مردم سالاری دینی و نظام حکمرانی نوین اسلامی " را جهت استفاده اساتید و علاقه‌مندان معرفی کرد.

این کتاب نوشته دکتر علی مرادزاده است که  در  354 صفحه در تیرماه 99 توسط نشر ناد منتشر گردیده است.

گفتنی است در بخش نخست این کتاب مبانی، ارکان، اصول و بایسته های مردم سالاری دینی مورد بحث قرار گرفته است. "مردم سالاری دینی، مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد و برخاسته از بیعت در صدر اسلام می باشد." بخش دوم به تبیین حقوق و تکالیف مردم، جریان‌ها و نهادهای مدنی اختصاص دارد و در آن بیان شده که " اولا مردم و حاکمان دارای حقوق و تکالیف متقابل هستند. ثانیا آزادی در چارچوب قانون قابل قبول و معیار رفتار خواهد بود." در بخش سوم کارکردها، آثار و پیامدهای مردم سالاری دینی مورد بحث قرار گرفته است و بیان شده که "رضایت مردم و افزایش کارآمدی  حکومت و جامعه پذیری و اعتماد متقابل از آثار آن هستند". در بخش چهارم بررسی تطبیقی مردم سالاری دینی با مردم سالاری سکولار صورت گرفته است.

قیمت این کتاب 60 هزار تومان است و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند به نشر ناد مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.