مکتب مقاومت با الگوگیری از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

asatid
در یازدهمین شماره نشریه بصائر علمی مطرح شد:

مکتب مقاومت با الگوگیری از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

یازدهمین شماره نشریه "بصائر علمی " ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم، هفته چهارم آبان ۹۹ منتشر شد. در این شماره درس‌هایی از مکتب مقاومت که در نشستی به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان بسیج اساتید کشور توسط حجت الاسلام و المسلمین شیرازی که سال‌های متمادی از دوران دفاع مقدس و تا نمایندگی در نیروی قدس سپاه با شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بوده است مطرح شد،آمده است.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج (ناب)، یازدهمین شماره نشریه بصائر علمی ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم و به همت معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور و با تمرکز و تاکید بر مباحث  علمی، تحقیقی و پژوهشی، هفته چهارم آبان 99 منتشر شد.

گفتنی است، نشریه علمی بصائر به صورت موضوعی منتشر می شود؛ یعنی هر شماره آن به موضوعی خاص در حوزه علم، تحقیق و پژوهش اختصاص دارد.

 در یازدهمین شماره این نشریه علمی، متن کامل سخنرانی «حجت الاسلام و المسلمین شیرازی» که سال‌های متمادی از دوران دفاع مقدس و تا نمایندگی در نیروی قدس سپاه با شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بوده، آورده شده است.

 نظر به اهمیت و ارزشمند بودن درس‌های مطرح شده از مکتب شهید سلیمانی توسط حجت‌الاسلام شیرازی، معاونت بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید کشور بر آن شد تا این سخنرانی را در این شماره بصائر علمی به رویت اساتید برساند.

در بخشی از این مقاله علمی آمده است: 

« شیوه مدیریت حاج قاسم قرارگاهی نبود بلکه خط مقدمی بود .حاج قاسم همیشه پیشقراول بود و از همه جلوتر حرکت می‌کرد تا خودش منطقه را نمی‌دید نیرو را وارد منطقه نمی‌کرد چه در زمان جنگ و چه در سوریه و عراق اول خودش می رفت منطقه را شناسایی می کرد یعنی خودش جلودار بود سیستم فرماندهی او از نوع برو نبود بلکه از جنس بیا بود ،خودش اول می رفت و بعد به دیگران می گفت بیایید. حاج قاسم در مدیریت یک فرمانده نترس بود و به همه ابعاد توجه داشت و در به کارگیری فرماندهان نیز فرمانده نترس را انتخاب می‌کرد حاج‌قاسم یک بار هم از تیر و موشک نترسید حاج قاسم باید صدها بار شهید می‌شد و نشد، بارها آمریکایی‌ها، اسرائیلی ها تهدیدش کرده بودند بارها پهپادهای دشمن روی سرش آمده بودند ولی خداوند حاج قاسم را حفظ کرد وگرنه باید سه سال پیش توی جنگ شهید می‌شد.

 از ابعاد دیگر مدیریتی حاج قاسم این بود که حاجی هیچ زمانی خودش را فرمانده ندید و همواره خدا را فرمانده می دید و ثانیاً همواره دیگران را بزرگ می کرد در لبنان سیدحسن نصرالله را بزرگ کرد ابومهدی المهندس مکرر می گفت من سرباز حاج‌قاسم هستند حاج قاسم هم می‌گفت من سرباز ابومهدی هستند حاج قاسم همواره با نیروها بود و نقاط ضعف و قوت نیروها را می‌دید با نیروها مانوس بود و آنها را در آغوش می کشید بر دل نیروهایش نفوذ کرده بود حاج قاسم هیچ وقت فرمانده پسا جنگ نبود همواره فرمانده در جنگ بودیکی از فرماندهان ارتش سوریه می‌گفت وقتی حاج قاسم را می‌دیدیم آرام می شدیم ،در عملیات کربلای ۵ در دوران دفاع مقدس ،سپاه پنجم عراق یک سر لشکر عراقی داشت که در مقابل لشکر ثارالله می‌جنگید صدام که سقوط می‌کند داعش به عراق حمله می کندو حاج قاسم به عراق می رود این سرلشکر سپاه پنجم عراق در این شرایط می رود زیر نظر حاج قاسم و علیه داعش در عراق می جنگد که در نهایت هم شهید می‌شود.

 برای حاج قاسم ایرانی سوری عراقی فلسطینی و لبنانی و یمنی و.... همه عزیز بودند برای او علوی سنی مسیحی زیدی و.... عزیز بودند به همه توجه داشت و به تکلیف عمل می‌کرد و به همه عشق می ورزید.

 حاج قاسم می‌گفت من از حضرت آقا چیزهایی دیده ام که نمی توانم از آقا جدا بشوم حاج قاسم چه چیزهایی دیده بود؟ شب زنده داری ،مدیریت ،آینده نگری و اخلاص.»

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.