وبینار تخصصی آسیب های کرونا در خانواده

asatid
امور بانوان سازمان بسیج اساتید استان قزوین برگزار کرد:

وبینار تخصصی آسیب های کرونا در خانواده

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج وبینار تخصصی « آسیب‌های کرونا در خانواده» ویژه اساتید خواهر و به همت امور بانوان سازمان بسیج اساتید استان قزوین و اندیشکده سبک زندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج وبینار تخصصی « آسیب‌های کرونا در خانواده» ویژه اساتید خواهر و به  همت امور بانوان سازمان بسیج اساتید استان قزوین و اندیشکده سبک زندگی برگزار شد.

در این نشست دکتر طاهره همیز ضمن تشریح اهمیت بسیج و نقش موثر آن گفت: خانواده تامین کننده نیاز عاطفی و حیاتی انسان است وجایگزینی برای آن نیست . صفات خانواده در قرآن بیان شده است و منظور از واژه بیت حریم خصوصی و دور هم بودن اعضای خانواده است و کلمه دار اشاره به ساختمان خانه دارد . بیت الله خانه‌ای است که  خدا در آن حاکم است و در آن آرامش موج می زند .

این  استاد دانشگاه افزود : زنان در خانه نقش درمانگری دارند و آیه 21 سوره روم وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً  إِنَّ فِي ذَالِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکرون و باز یکی از آیات (لطف) او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله‌ای (از علم و حکمت حق) آشکار است . این ایه بیانگر این است که خانواده ارامش افرین است یعنی زن و مرد هردو ارامش افرین هستند .

وی افزود : دانش سبک زندگی و عمل به آن مودت و رحمت را عمق می‌بخشد که باید در سبک زندگی هم یاد بگیریم و هم یاد بدهیم درشرایط کرونا و مشکلات آن بیشتر صبور و آرامش دهنده باشیم و زنان پیشگام در مودت و رحمت باشند. با الگو گیری از سید وسالار زنان عالم خانم فاطمه زهرا ( س) که وقتی خسته شدند رسول خدا برای رفع خستگی ایشان تسبیحات ( سی وچهار  مرتبه الله اکبر وسی وسه بار الحمدلله و سی و سه بار سبحان الله ) را یاد دادند، با نماز اول وقت و توکل به خداوند معنویت خود و خانواده را با لا ببریم.  بیشتر مسائل با آرامش راحت‌تر حل می‌شوند .

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.