ضرورت کشف مبانی ابرقدرتی در رهبری امامین انقلاب اسلامی ایران

asatid
منوچهر محمدی در آیین گرامیداشت حماسه نه دی مطرح کرد:

ضرورت کشف مبانی ابرقدرتی در رهبری امامین انقلاب اسلامی ایران

منوچهر محمدی: امام خمینی مبانی متفاوتی از قدرت را مطرح کردند، تعبیر امام از قدرت چیز دیگری بود و امروز موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد کشف مبانی ابرقدرتی امام خمینی است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، منوچهر محمدی در همایش گرامیداشت حماسه نه دی که در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید و به صورت وبیناری برگزار شد گفت: امام خمینی با انقلاب اسلامی به زیبایی همه نظریات و اندیشه های غربی را زیر پا گذاشتند . همچنین ایشان سیاست را بر سه نوع سیاست اسلامی، سیاست انسانی و سیاست شیطانی تقسیم کردند و سیاست آمریکا را سیاست شیطانی نامیدند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دنیای جدیدی را تعریف کرد که هیچ ارتباطی با دنیای سکولار نداشت. 
محمدی همچنین از تدوین نوعی تئوری بر اساس مبانی اسلامی در کتاب های خود سخن گفت و بیان کرد: امام فرمودند انقلاب اسلامی را با انقلاب های دنیا مقایسه کنیم و من احساس وظیفه کرده و  در این  مسیر کتابی با عنوان انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب فرانسه و روسیه را منتشر کردم. 
وی با اشاره به ویژگی اطمینان و یقینی که در امام خمینی وجود داشت بیان کرد: امام خمینی مبانی متفاوتی از قدرت را مطرح کردند، تعبیر امام از قدرت چیز دیگری بود و امروز موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد کشف مبانی ابرقدرتی امام خمینی است. امام در برابر سلاح هسته ای و بمب اتمی دشمنان گفتند " ما خدا را داریم" این نوع تفکر در تفکر لیبرال غربی قابل فهم نیست.
دکتر محمدی با بیان آنکه رهبرمعظم انقلاب نیز در مسیر  آرمانهای امام خمینی (ره) مساله ابرقدرتی را تحقق بخشیدند، اظهار کرد:  زمانی که رهبر فرمودند اگر اسرائیل غلطی بکند ما حیفا را با خاک یکسان می کنیم، در حقیقت ابرقدرتی جمهوری اسلامی در کلام ایشان عینیت یافت. این حوادث و اتفاقات گویای آن است که ما وارد دنیای جدیدی شده ایم. 
وی در ادامه به برخی آثار خویش اشاره کرد و از دو پروژه " انقلاب اسلامی تنها راز و رمز پیروزی مستضعفین " و "انقلاب اسلامی و عالم معنا" سخن گفت و بیان کرد: بعد از رحلت رسول مکرم اسلام حکومت ها و دولت ها عالم معنا را فراموش کردند و رفتند دنبال مادیات اما انقلاب اسلامی تنها بعد از رحلت پیامبر اولین انقلابی است که عالم معنا را معرفی کرده و بر اساس این نگاه به پیروزی رسیده است. همچنان هم این عالم معنا امروز حکومت دارد و دست غیب و نگاه و عنایات اهل بیت پشتیبان آن است. 
انتهای پیام/

 

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.