تقویت اتحاد ملی و تحکیم اقتدار علمی رسالت اصلی اساتید دانشگاه‌ است

asatid
محمد قربانی گلشن آباد:

تقویت اتحاد ملی و تحکیم اقتدار علمی رسالت اصلی اساتید دانشگاه‌ است

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رسالت اصلی و اساسی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها دفاع از حریم علمی کشور، تقویت اقتدار علمی و تحکیم اتحاد ملی و غرور آفرینی در جبهه علمی است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج(ناب)، محمد قربانی گلشن آباد رئیس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندارن که به صورت مجازی، برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان، افزود: همه ما ایرانیان، مدیون و ممنون پزشکان، پرستاران و کادر درمان هستیم که در خط مقدم مبارزه و مقابله با پاندمی کرونا (کووید۱۹) در حال حفظ و حراست از حریم سلامت ایران بزرگ هستند و بی تردید خدای قادر متعال این مجاهدت های مخلصانه را اجر و ثوابی بزرگ خواهد بخشید. 

وی در ادامه به گزارش راهبردی که توسط "شورای ملی ایرانیان آمریکا" منتشر شده، اشاره کرد و افزود: در این سند به دولت ایالات متحده  آمریکا، پیشنهاداتی در چارچوب "راهبرد نفوذ و همسوسازی نخبگان و دانشگاهیان"  در جهت تغییر دستگاه مناسباتی نظام تصمیم سازی ایران، ارایه شده است. 

قربانی ادامه داد: براساس این گزارش راهبردی، به دولت ایالات متحده آمریکا، پیشنهاد شده که در قالب "دیپلماسی علمی" و تعریف پروژه های تحقیقاتی، همایش های علمی و پژوهشی، اعطای بورس های تحصیلی، فرصت های مطالعاتی، کرسی های تدریس و ... به جذب اساتید و نخبگان دانشگاهی پرداخته و سپس براساس الگوهای از قبل طراحی شده، افراد حاضر در این فرآیندها را براساس ذائقه و توانایی فرد در خدمت ایالات متحده جهت پیشبرد راهبرد نفوذ و همسوسازی، بکار گیرند. جالب است عمده این پروژه ها، به گونه ای طراحی شده که حساسیت کمتری در ایران، ایجاد کند. 

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، سپس با برشمردن مصادیق متعدد به تبیین کاربست عملیاتی این گزارش در خلال چندسال اخیر پرداخته و افزود: در چند عبارت موجز و مختصر اهداف نهایی، آنها ایجاد یاس و نومیدی، تشتت و تفرقه، تضعیف اقتدار ملی و در نهایت تسلیم محض در برابر اراده اقطاب استکباری است. 

قربانی با دروغین خواندن ادعاهای حقوق بشری و دموکراسی خواهی غرب، افزود: اوج شعار دموکراسی خواهی در انتخابات اخیر ایالات متحده آمریکا روشن شد و یا در فرانسه که ادعای حقوق بشری دارد، به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، اسائه ادب می شود ولی رئیس جمهور فرانسه به جای دفاع از حقوق قریب به یک میلیارد و هشتصد هزار نفر از مسلمانان جهان که حداقل ده میلیون نفر از آنان در فرانسه زندگی می کنند، از کاریکاتورهای موهن دفاع می کند. 

وی ادامه داد: خاطرمان نرود همین فرانسه مدعی دروغین حمایت از حقوق بشر، در انقلاب استقلال الجزایر  در عرض سالهای بین ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲ بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از استقلال طلبان الجزایری را به شهادت رساند و حالا با وقاحت تمام، مدعی حقوق بشر است و این تنها یک نمونه از جرم و جنایت آنهاست.

این استاد دانشگاه گفت: کشورهای فرانسه و انگلیس و آمریکا متحد راهبردی و مدافع تمام عیار رژیم های مرتجع، دیکتاتوری، فاشیستی و ضدانسانی در تمام جهان از جمله در جنوب غرب آسیا هستند. 

قربانی تاکید کرد: با هیچ منطق انسانی و حتی عرفی نمی توان از جنایات رژیم سعودی در یمن و یا رژیم صهیونیستی در فلسطین دفاع کرد ولیکن آمریکایی ها به همراه متحدان اروپایی شان، همراه با دولت های مرتجع و دست نشانده، دستشان به خون پاک و مطهر مردم مظلوم و بی گناه آلوده است. بنابراین، کاملا روشن است که از هر دریچه و روزنه ای بخواهند به کانون مقاومت، ایران اسلامی ضربه بزنند و این قلب تپنده جهان اسلام را از حرکت بیندازند. 

وی گفت: آنها در وقایع بعد از انتخابات ۸۸  تلاش کردند مسیر اعتراض برخی از مردم که نسبت به نتیجه انتخابات، سوال و ابهامی داشتند، تغییر داده و آن را به گروکشی و اغتشاش، تبدیل نمایند از این منظر قابل بررسی است. 

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: روشن است جبهه کفر و نفاق با تمام وجود علیه جبهه حق، عدالت و فضیلت صف آرایی کرده پس بنابراین رسالت اصلی و اساسی ما اعضای هیات علمی دانشگاه ها به مثابه فرزندان و سربازان این ملت و میهن، دفاع از حریم علمی کشور، تقویت اقتدار علمی و تحکیم اتحاد ملی و غرور آفرینی در جبهه علمی است و امیدوارم خدای متعال به حرمت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه سلام الله علیها، همه ما را در این مسیر موفق و ثابت قدم فرماید.

انتهای پیام/

فارس

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.