بسیج اساتید در حوزه علمی - پژوهشی فعال‌تر می‌شود

asatid
رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور مطرح کرد:

بسیج اساتید در حوزه علمی - پژوهشی فعال‌تر می‌شود

سید مهدی قاسم تبار ظهر سه‌شنبه با مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان، سید مهدی قاسم تبار ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی حضور ما در اینجا رونق دادن به دفتر بسیج اساتید برای اساتید این مجموعه است.

وی با بیان اینکه ما این دانشگاه را راهبردی و حاکمیتی می‌بینیم، ادامه داد: قرار است که بسیج اساتید همکار و کمک مجموعه دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و … باشد و در عرصه استادی در قالب علمی به دانشگاه کمک می‌دهد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور بیان داشت: در حوزه پژوهشی – علمی می‌شود در قالب نشریه علمی و یا هر فعالیت علمی دیگر فعالیت داشت و در نشستی که با رئیس سازمان بسیج اساتید استان بوشهر داشتیم نیز از این مهم استقبال خوبی داشتند و در راه اندازی نشریه باید آنچه مورد نیاز است، مورد توجه قرار گیرد.

قاسم تبار اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیار خوب و گسترده‌ای در حوزه بسیج اساتید وجود دارد و از شما می‌خواهم که ارتباط بیشتری با مجموعه بسیج اساتید داشته و در بحث ساختار تشکیلاتی حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی گفت: از همه می‌خواهم تا با مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ارتباط و همکاری بیشتری داشته باشند؛ چرا که این مهم در راستای پیشرفت خود مجموعه است.

استقرار بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان بوشهر

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور مسئولان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور در نشست با مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در محل سالن کنفرانس پردیس علامه طباطبایی بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود با استقرار بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان شاهد تحول در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی باشیم.

اکبر مولایی گفت: با توجه به نوپا بودن سیستم دانشگاهی برای تبدیل شدن به مرکزی در سطح دانشگاه‌های برتر نیازمند حرکت بسیجی وار و شبانه روزی در ارتقا علمی و پژوهشی اساتید این دانشگاه هستیم که امیدواریم با استقرار این مرکز این جوشش صورت پذیرد.

تلاش برای رسیدن به مرجعیت علمی

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست با اشاره به بحث مهم مرجعیت علمی ایران اظهار داشت: رسیدن به این نقطه راهبردی در عرصه علمی کاری بسیار سخت است و به این آسانی هم تحقق نمی‌یابد و مسئله‌ای صد مجهولی است.

حسین زاده گفت: مرجعیت علمی ایران در جهان یعنی اینکه از نظر علمی به نقطه‌ای برسیم که رفرنس دنیا در همه علوم یا حداقل اکثریت علوم باشیم.

وی با اشاره به تقسیم بندی چهارگونه علوم به ترتیب اولویت در مرجعیت که شامل علوم انسانی، پایه، فنی – مهندسی و علوم پزشکی است، بیان داشت: علوم انسانی به دلیل گستره و اهمیتی که دارد در این مبحث از اولویت بیشتری برخوردار است.

حسین زاده با بیان اینکه مرجعیت علمی در اسناد بالادستی کشور آمده است، تصریح کرد: از سال ۸۵ تا به امروز رهبر انقلاب نزدیک به ۲۳ بار گفته‌اند که ایران باید مرجع علمی جهان شود.

وی ادامه داد: بعد از قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام است که قوانین عادی و برنامه‌های پنج ساله توسعه بر اساس آنها نوشته می‌شوند و این سیاست‌ها نیز طبق بند یک و دو اصل صد و دهم قانون اساسی نمی‌توانند با خود کلیت قانون اساسی مغایر باشند و از سال ۶۸ تا امروز سیاست‌های کلی نظام ۴۳ که از مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبری مشورت داده شده، ابلاغ شده است.

حسین زاده متذکر شد: رسیدن به مرجعیت علمی در جهان همت و باور می‌خواهد و پیگیری در دولت و مجلس می‌خواهد و دولت‌ها و مجلس‌ها باید بیایند و ما و نسل آینده باید تلاش بسیار کند تا در سال ۱۴۵۰ به این نقطه برسیم که اتوبان یکطرفه علم که از آمریکا به سمت دنیا است دو طرفه شود.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هدف اصلی و در یک راهبرد کلان باز بر مرجعیت علمی تاکید و تصریح شده است و در ۱۴ بند سیاست‌های کلی نظام در سلامت و در بند ۱۴ نیز مرجعیت علمی ذکر شده و در نقشه جامعه علمی کشور نیز در مقدمه و در روح و جوهره آن، مقدمه تصریح کرده که بر اساس این نقشه که برای کشور ترسیم و تصویر شده گام به گام به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم تا این امر محقق شود.

حسین زاده گفت: مرجعیت علمی با مهندسی و آمایشی که صورت خواهد گرفت در علومی که مزیت نسبی و رقابتی داریم، محقق می‌شود.

بسیج در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هم در این نشست ضمن خوشامدگویی به رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور و هیئت همراه اظهار داشت: در همه حوزه‌ها شاهد حضور با برکت بسیج و نقش سازنده آن در پیشبرد و گشایش امور کشور هستیم که نقش آن در حوزه سلامت و به ویژه در بحران امروزی کرونا از جمله این فعالیت هاست.

رضا درویشی گفت: بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان حوزه بسیار گسترده‌ای است که امیدواریم بتوانیم در بخش‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و … کار را دنبال کنیم و با حمایت‌های سازمان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور و بسیج اساتید استان و مسئولان دانشگاه در استان بوشهر داریم در بخش‌های مختلف کمک حال دانشگاه باشیم.

درویشی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برنامه کاری خود را مدون‌تر، اساسی‌تر و نتیجه بخش تر دنبال کنیم هر چند که بحران کرونا شرایط را سخت‌تر کرده است.

گفتنی است، رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور در سفر به استان بوشهر از پردیس‌های این استان بازدید کرد و در محل مدیریت استانی با مسئولان دانشگاه دیدار کرد . همچنین در محل سازمان بسیج اساتید استان بوشهر نیز با مسئولان در نشستی گفتگو کرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.