میثاق‌نامه استادان بسیجی دانشگاه مازندران با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

asatid
در سالروز شهادت سردار دلها؛

میثاق‌نامه استادان بسیجی دانشگاه مازندران با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

ما اساتید بسیجی با روح بلندت میثاق می بندیم از "معبر ولایتمداری" که تو آن را از میان حلقه های پیچیده ی نفاق و فتنه گشوده‌ای، هرگز خارج نشویم. و تعهد می‌دهیم که حتی یک قدم و قلم در تقویت تفکر خزنده و نفوذی لیبرال برنداریم بلکه در مقابل دروغگویان و غربگرایان، به نفع ولایت ارباً اربا شویم.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، استادان بسیجی دانشگاه مازندران  با سردار دلها حاج قاسم سلیمانی میثاق بستند به مدل اسلام انقلابی که او به دستور امام خود آن را احیاء و برای مسلمین جهان ترسیم نمود وفادار خواهند ماند و هرگز به الگوی مقاومتی وی خیانت نخواهند کرد.

در متن این میثاق‌نامه آمده است:

"مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا "(احزاب/ 23)در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

مکتب شهید سلیمانی همان مکتب روح‌­الله و شهیدان آن مکتب است. در مکتب شهید سلیمانی ولایتمداری بسان پیروی از پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) و قرار گرفتن در مسیر عبد صالح خدا یعنی خامنه‌ای عزیز است که باید جانمان را فدای او نمائیم. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجسم ارزش­های یک مکتب است. زندگی حاج قاسم نشان از عینیت زندگی الگوهای الهی و آسمانی دارد. حاج قاسم مرگ را به صورت شهادت در مصداق «وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیِلاً» در آغوش کشید. رفتار و منش سردار سلیمانی، مصداق آیه شریفه "مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم..." الفتح/۲۹» بوده است. این سردار ایران و اسلام، سال­ها برای أخذ درجه شهادت در دانشگاه امام حسین (ع) از این صحرا به آن صحرا دوید و با چشمان خسته گریست و اشک ریخت و در پایان، معرکه را به خون خویش مزین نمود.

ای سردار دل­ها، جهاد و مقاومت و صبر 40 ساله­ی میدانی شما و بالاخص «اسوگی و الگو» بودن شما بر همگان روشن است اما دانستی که سر خود را فدای مولایت حسین(ع) خواهی کرد، گفتی بر روی سنگ مزارت لقب «سرباز» حک شود ولی ما که خود را اساتید دانشگاه ظاهری دنیا می­نامیم در مقابل مقام اخلاص، خدمتگزاری و تسلیم شما در برابر خالق و امام تو خجالت می­‌کشیم که چگونه به زندگی خود ادامه بدهیم تا در «یَوم تُبلی اَلسَرائِر» سرافکنده نباشیم. و چگونه ادامه دهنده راه تو در پاسداری از ارزش­های الهی باشیم و نیز چگونه با روح بلند و آسمانیت میثاقی ابدی ببندیم تا همواره مبلغ و پاسدار ارزش­های الهی مثل جهاد، مقاومت و شهادت باشیم؟

ای سردارترینِ سردارها، در اعتقاد و التزام عملی ثابت کردی که پیرو و حامی ولی فقیه و رهبرت بودی و ایشان را حکیم مظلوم خطاب کردی و در رکابش قطعه قطعه شدی، اما خون تو رمز وحدت شد. ای شهید، تو پرچم پیروزی برای ملت ایران و تمام انسان‌­های آزاده ی جهان هستی. خون سرخ تو شجره طیبه اسلام را بارور و شجره خبیثه صهیونیسم و بیت عنکبوتی آن را نابود خواهد کرد. تو تحت پرچم ولایت در میادین جنگ نرم و سخت در مبارزه با استکبار جهانی سر از پای نشناختی و با ذکر یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ در سنگرهای جنوب و غرب ایران و خطوط مقدم لبنان، خان طومان، یمن و نهایتاً در معرکه ی عراق بدن اِرباً اِربای خود را تقدیم اربابت حسین نمودی.

اما ما اساتید بسیجی با روح بلندت میثاق می‌­بندیم از «معبر ولایتمداری» که تو آن را از میان حلقه­‌های پیچیده ی نفاق و فتنه گشوده­ای، هرگز خارج نشویم. و تعهد می­دهیم که حتی یک قدم و قلم در تقویت تفکر خزنده و نفوذی لیبرال برنداریم بلکه در مقابل دروغ­گویان و غرب­گرایان، به نفع ولایت اِرباً اِربا شویم.

ای سردار دل­ها، با تو میثاق می­بندیم ، مثل تو سلاح را صرفاً برای دفاع از دین خدا به دست بگیریم و برای دفاع از دین خدا بدویم، بجهیم، بخیزیم، بگرییم و بگریانیم، بخندیم و بخندانیم و همه‌ی افت و خیزهای ما در راه خدا باشد

ای سردار عزیز، با تو پیمان می‌­بندیم به مفاد گزارش شما از برج دیده­‌بانی انقلاب که حاصل 40 سال جهاد و مبارزه در رکاب امامَین انقلاب بوده پایبند باشیم و در این میثاق‌­نامه اعلام می­‌کنیم مراکز علمی و پژوهشی به ویژه دانشگاه و حوزه علمیه را به دو سنگر نفوذ ناپذیر علیه امریکای جهان­خوار و رژیم صهیونیستی کودک کش تبدیل خواهیم کرد و عَلَم مبارزه با استکبار جهانی را تحت پرچم ولیّ فقیه برافراشته نگه خواهیم داشت و نمی­‌گذاریم حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌­ای مظلوم و تنها باشد و با خنثی کردن توطئه­‌های خنّاسان راه برگشت بر الحادگریِ محض و انحراف عمیق را کاملاً مسدود خواهیم کرد.

سردار عزیز، با تو پیمان می­‌بندیم برای پایداری جهان اسلام، خیمه ولایت را که همان خیمه رسول الله است، رها نکنیم و تا آخرین قطره خونمان دورِ این خیمه بگردیم. و همانگونه که در وصیت نامه ات نوشتی ما هم با تو میثاق می­‌بندیم؛ سر، عقل، لب، شامّه، گوش، قلب و اعضا و جوارح خود را طوری پاکیزه کنیم که لایق دیدار خدا شویم و مثل تو با خالق و معبود خویش پیمان می­بندیم تا وجودمان را مملو از عشقی الهی نمائیم و در زمستان و تابستان از این صحرا به آن صحرا برویم تا او ما را به خودش متصل کند.

سردار عزیز، با تو پیمان می‌­بندیم تا نفس داریم جمهوری اسلامی و ایران را قرارگاه حسین بن علی بدانیم. در وصیت‌­نامه­‌ات درخواست کردی: «اصول، یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم مظلوم وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ی عزیز را عزیز جان خود بدانید» مطمئن باش مثل خودت، حرمت او را حرمت مقدسات خواهیم دانست و هرگز مذمت و شماتت دشمنان ما را دچار تفرقه نخواهد کرد و همچنان امریکا را سگ هاری می­‌دانیم که به دنبال دریدن کشور است.

ای سردار عزیز، با تو میثاق می­‌بندیم هیچ رنگی را بر رنگ خدا که شامل جمهوری اسلامی، مقدسات و ولایت فقیه می‌­شود ترجیح ندهیم و تا ابد با ولایت فقیه که ولایتش ولایت علی بن ابی طالب و خیمه او خیمه حسین فاطمه است، همراه باشیم.

ای سردار عزیز، متعهد می‌­شویم که فرزندان شهدا را به چشم ادب و احترام نگریسته و شهدا را محور عزت و کرامت بدانیم و خانواده‌­های شهدا را چراغ‌­های فروزان خود و کشور بدانیم.

با تو پیمان می‌­بندیم به نیروهای مسلح که منشاء عزت، قلعه و پناهگاه مستضعفین و مردم هستند و فرمانده آنان ولی فقیه می­باشد احترام کنیم. ای شهید، متعهد می شویم دفاع از جمهوری اسلامی را مثل دفاع از بیت الله الحرام و قران بر خود واجب بدانیم.

سردار عزیز، با تو میثاق می­‌بندیم به سیره و سنت نبی مکرم اسلام و قرآن، عترت و آرمان های شهدای دین و انقلاب پایبند باشیم. به شما اطمینان می­‌دهیم عملاً اعتقاد به ولایت فقیه داشته باشیم. نصایح ایشان را بشنویم و به توصی‌ه­ها و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی، شرعی و علمی، با جان و دل عمل کنیم. متعهد می­شویم همچنان به مبانی جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشیم و در مقابل فساد و تجمّل­‌گرایی مبارزه کنیم و پاکدستی و خدمت­گزاری را ترویج نمائیم و احترام و خدمت به مردم را عبادت بدانیم و به دنبال توسعه ارزش‌­ها بوده و با توجیهات واهی ارزش­‌ها را بایکوت نکنیم.

ای سردار عزیز، با قطره قطره خون تو میثاق می‌­بندیم با اجتناب از بی‌­مبالاتی‌­های برخاسته از احساسات و دوری از جلب برخی آراء احساسی زودگذر، به تربیت و حراست از جامعه خویش توجه کرده و کاملاً در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی در انتخاب اصلح مشارکت نمائیم.

سردار عزیز، کیست که نداند در مکتب حاج قاسم سلیمانی مقاومت در کنار مذاکره با دشمن حیله گر قرار نخواهد گرفت. چون رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمود: «جنگ نمی شود، مذاکره هم نمی شود و مقاومت ادامه خواهد داشت.» با تو میثاق می بندیم هیچ زمانی آدرس و فهم غلط از دشمن را ترویج ننمائیم و با کوچه دادن به دشمن مرتکب بدترین نوع خیانت نشویم چون در ترسیم برجام سه ضلعی گفته بودی: «اگر صاحب منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی در مقابل دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و سرد کردن، در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است.»

ای سردار دلها ما به مدل اسلام انقلابی که تو به دستور امام خود آن را احیاء و برای مسلمین جهان ترسیم نمودی وفادار خواهیم ماند و از دیپلماسی مقاومتیِ تو فهمیدیم مذاکره با امریکا (شیطان اکبر)، مذاکره با دشمن جور پیشه، پیمان شکن، خائن، مکار، جفاکار و کودک کش است. و هیچ فرقی بین آمریکای ترامپ(شقی ترین آحاد بشر) و اوباما و... نیست. پس مطمئن باش ما هم مثل تمام نیروهای مقاومت اعم از حشدالشعبی، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و سربازان تو در سوریه، افغانستان و... هرگز به این الگوی مقاومتی خیانت نخواهیم کرد.

 

    "والسلام"

 استادان بسیجی دانشگاه مازندران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.