پیام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به «همایش بین المللی قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» دانشگاه سوره

asatid
در تقدیر از مسئولان دانشگاه سوره؛

پیام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به «همایش بین المللی قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» دانشگاه سوره

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت برگزاری « همایش بین المللی قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» تاکید کرد بخش مهمی از زندگی روزمره در تسخیر هنر و ارتباطات در شکل های مختلف و چندگانه آن قرار دارد. رابطه هنر و ارتباطات از گذشته های دور مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر بوده و بنا به تجربه استفاده از ظرفیت های بی بدیلی که حوزه هنر و ارتباطات در اختیار دارد پیوسته ظرف و بستری ممتاز برای انتقال مفاهیم و آموزه های کلیدی و اثرگذار بوده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری « همایش بین المللی قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» دانشگاه سوره در پیامی با تاکید بر نقش هنر و ارتباطات به‌عنوان جزء جدایی ناپذیر حیات و مناسبات اجتماعی و به جهت تقدیر از مسئولان دانشگاه سوره و دیگر مجموعه‌های برگزار کننده این همایش، آورده است:

در آغاز تشکر و قدردانی می کنم از مسئولان محترم دانشگاه سوره و دیگر مجموعه هایی که در برگزاری این همایش مهم ایفای نقش کرده‌اند. همایشی که ضرورت و اهمیت آن برای همگان آشکار و مسلم است. بی گمان هنر و ارتباطات جزء جدایی ناپذیر حیات و مناسبات اجتماعی است؛ و بخش مهمی از زندگی روزمره در تسخیر هنر و ارتباطات در شکل های مختلف و چندگانه آن قرار دارد. رابطه هنر و ارتباطات از گذشته های دور مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر بوده و بنا به تجربه استفاده از ظرفیت های بی بدیلی که حوزه هنر و ارتباطات در اختیار دارد پیوسته ظرف و بستری ممتاز برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های کلیدی و اثرگذار بوده است. چرا که جاذبه های موجود و بر آمده از این ظرف اثربخشی پیام و آموزه های مهم را دوچندان می کند.

هنر در معنای فراخ آن کوششی برای خلق زیبایی‌ها و انتقال آنها به مخاطبان است. کار ویژه‌ بنیادی هنر و ارتباطات تأثیرگذاری بر مخاطبان به لحاظ شناختی و نیز پرورش و تقویت فضائل متعالی  چون جوانمردی، شجاعت، اخلاق مداری، بزرگ منشی، سعه صدر، خلاقیت و کنشگری مؤثر است؛ و در این مسیر هنر و نظام ارتباطات از این توان و ظرفیت برخوردار است که می تواند آیینه ای برای بازنمایی درست و مناسب سبک های زندگی اجتماعی، باورهای دینی، کمال مطلوب های انسانی و معرفی الگوهای موفقی که می توانند مرجعیت لازم را برای جامعه داشته باشند ایفای نقش کند.

بر این مبنا انتظار می رود  هنرمندان و اصحاب رسانه به عنوان  بخش نخبگانی از توان و ظرفیت در اختیار خود در جهت فرهنگ سازی و معرفی مناسب داشته های انسانی، اجتماعی و فرهنگی نهایت اهتمام داشته باشند. در این بین قهرمان ملی ایران سردار شهید سپهبد سلیمانی شخصیتی است که حیات و تجربه زیسته او در بردارنده ارزش ها و مطلوب های شایسته ای است که از منظر هنر و ارتباطات جای تأمل و مداقه قابل توجهی دارد. خوشبختانه با پیش گامی مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه سوره که از دانش تخصصی لازم در حوزه هنر و ارتباطات برخوردارند؛ می تواند در این زمینه افق گشایی های تازه ای را در پی داشته باشد. مجدداً از مساعی و تلاش آن دانشگاه و مشارکت همه اصحاب دانش قدردانی می کنم و آرزوی مزید توفیقات دارم.

غلامی

انتهای پیام /

 

 

 

روابط عمومی دانشگاه سوره

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.