ضرورت هماهنگی و انسجام در مواجهه با جنگ نرم جدید استکبار جهانی

asatid
دکتر حمیدرضا زهره‌ای در یادداشتی تحلیل کرد؛

ضرورت هماهنگی و انسجام در مواجهه با جنگ نرم جدید استکبار جهانی

دکتر حمیدرضا زهره‌ای از اساتید برجسته ‌دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در یادداشتی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده آمریکا، زمزمه ی تکرار سیاست دست مخملین و رویکرد جنگ و براندازی نرم مطرح شده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، دکتر حمیدرضا زهره‌ای از اساتید برجسته ‌دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در یادداشتی تحلیلی و کوتاه به تبیین "ضرورت هماهنگی و انسجام در مواجهه با جنگ نرم جدید استکبار جهانی" در شرایط پساترامپ پرداخته است.

در متن یادداشت این استاد دانشگاه آمده است:زهره‌ای

 با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و وعده انتخاباتی وی مبنی بر بازگشت به برجام و به نوعی تعامل با جمهوری اسلامی ایران ، نوید نشان دادن دست چدنی با روکش مخملی دوباره در اذهان زنده شده است.  امری که یادآور گزینه‌های پیشنهادی کمیته تدوین راهبرد امنیت ملی آمریکا  در دوره اوباما است. در این رویکردها، رویکرد تعامل و ارتباط دیپلماتیک و نیز رویکرد تغییر حکومت و در نهایت رویکرد بازدارندگی ایران مطرح گردیده بود. ظاهرا بازگشت دموکرات ها به این رویکرد ها (درعمل ونه درگفتار) با توجه به صبغه حکومتی کشور آمریکا و نیز نگاهی که در نگرش راهبردی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد بدیهی می نماید.

 با توجه به شرایط و الگوهایی که برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران محتمل به نظر می‌رسد، هماهنگی، انسجام و هم افزایی و مرور قدرت نرم و ایجاد آمادگی در مواجهه با جنگ نرم استکبار جهانی ضروری و لازم می باشد. رهبری فرزانه وحکیم انقلاب اسلامی بارها و بارها اهمیت خطر توطئه و دسیسه دشمنان به ویژه استکبار جهانی (آمریکای جنایتکار) با تعابیر گوناگون، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نیز جنگ نرم را گوشزد نموده‌اند و با روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده آمریکا و زمزمه مطرح شدن سیاست دست مخملین و رویکرد جنگ و براندازی نرم بایسته است مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی کشور در آغازین سال های چله دوم انقلاب اسلامی با تدابیر از پیش اندیشیده شده با آمادگی لازم و برآورد مجدد توانایی‌ها و آسیب ها و تهدیدها در این میدان با عزمی دوچندان برای مواجهه و مقابله با جنگ نرم و رویکرد نرم‌افزاری دشمنان در میان آحاد ملت به ویژه دانشگاهیان و فرهیختگان گام بردارند و اقدام نمایند. 
براین اساس تلاش در جهت تقویت و تحکیم عناصر قدرت نرم در داخل کشور و کاهش آسیب پذیری داخلی در جامعه با آگاهی بخشی مردم نسبت به اهداف دشمن در جنگ نرم در داخل کشور و  نیز عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی توسط متولیان و پرهیز از فعالیت‌های فرهنگی سطحی و همچنین   بصیرت بخشی و تعمیق باورهای دینی و اسلامی و ارزشهای انقلابی و نیز ترویج وتعمیق فرهنگ و اندیشه بسیجی و تجهیز جوانان به سلاح ایمان و تقوا و اخلاص برای مقابله با تهاجم نرم دشمنان از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم و رویکرد نرم افزاری دشمن در این عرصه است که توجه ویژه مسئولان و متولیان اداری و فرهنگی جامعه را می طلبد، امری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات دهه اخیر روی آن بسیار تاکید داشته اند.


 والسلام
حمیدرضا زهره‌ای

انتهای پیام/

روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.