بررسی مکتب حاج قاسم در 4 بُعد

asatid
در نشست مجازی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد؛

بررسی مکتب حاج قاسم در 4 بُعد

محبعلی رهدار گفت: در نشست تخصصی دانشگاهیان سیستان و بلوچستان با عنوان "شهید سلیمانی اسوه بصیرت و ولایتمداری" مکتب حاج قاسم در چهار بعد معنویت، عقلانیت، عدالت و ولایت مداری تشریح و تبیین شد

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب) و به نقل از عصر هامون، محبعلی رهدار عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و مسئول بسیج اساتید استان بیان کرد: به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سلیمانی (ره) و دهه بصیرت نشست تخصصی دانشگاهیان سیستان و بلوچستان صبح امروز با عنوان شهید سلیمانی اسوه بصیرت و ولایتمداری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست دانشگاهیان دانشگاه های استان به صورت وبیناری حضور داشتند و سخنران ویژه این مراسم سردار دکتر یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که مطالبی را در خصوص دهه بصیرت، ابعاد شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم بیان کرد.

رهدار اظهار کرد: در این نشست معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت خصوصاً شهید والامقام سپهبد سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس به ویژگی های شخصیتی شهید بزرگوار سلیمانی پرداخت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های شخصیتی سردار دل ها که در این نشست به آن پرداخته شده بود اخلاص است، زیرا این بزرگوار عمل خویش را برای خدا خالص کرده بود.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این شهید بزرگوار را مصداق "من کان لله کان الله له بود" است و از دیگر خصوصیات سردار سلیمانی که در این نشست بررسی شد می توان به بصیرت و ولایت پذیری وی اشاره کرد.

رهدار تصریح کرد: بصیرت بالا و ولایت پذیری مثال زدنی او باعث شد که در این سال های متمادی از وی شخصی ثابت قدم، انقلابی و ولایت پذیر به جهان اسلام به عنوان اسوه معرفی شود.

مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این نشست معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمایش حضرت آقا در رابطه با سیر و سلوک شهید و اطلاق کلمه مکتب از سوی معظم له در این خصوص اشاره کرد.

وی ادامه داد: به گفته سردار جوانی مکتب سلیمانی که نشات گرفته در ادامه مکتب خمینی کبیر (ره) بوده مورد تایید، تاکید و سفارش مقام معظم رهبری است مکتب سلیمانی در چهار بعد معنویت، عقلانیت،عدالت و ولایت مداری تشریح و تبیین شد.

انتهای پیام/

روابط عمومی بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.