جلوه‌های ایمانی، قرآنی و اسلامی حضرت زهرا(س) را به عالم معرفی کنیم

asatid
در دیدار جمعی از فعالان حوزه بانوان با نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح شد:

جلوه‌های ایمانی، قرآنی و اسلامی حضرت زهرا(س) را به عالم معرفی کنیم

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از فعالان حوزه بانوان بیان کرد: موضوعات و محورهای مهم فرهنگ فاطمی باید اولویت‌بندی شوند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، جمعی از خواهران حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی خواهران استان قزوین با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، با بیان اینکه موضوعات و محورهای مهم فرهنگ فاطمی می‌باید اولویت‌بندی شوند، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم فرهنگ فاطمی، کرامت است. رسول گرامی اسلام(ص) فرموده شما در میدان مسابقه‌ای شرکت می‌کنید که قله آن کرامت است.

وی افزود: این کلام حضرت موضوعات بسیاری نظیر برتری زن و مرد را برطرف کرده است و کرامت انسانی را محور اصلی برتری زن و مرد قرار داده است. در دستگاه الهی روح مجردِ زن و مرد، انسان است و باید به جایگاه کرامت برسد و زن و مرد بودن را عاملی برای برتری قرار نداده است و زیرساخت‌های رسیدن به جایگاه کرامت را در همه انسان‌ها قرار داده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اصل دیگر فرهنگ فاطمی این است که همانطور که پیامبر(ص) برخلاف پیامبران پیشین که رسالتشان به قوم و قبیله خود محدود بود، پیامبر همه انسانها در تمام عصرها و زمان‌هاست، حضرت زهرا(س) نیز سیده نساء زنان عالم در تمام عصرها و زمان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: حضرت مریم(س) سیده زنان عالم در عصر خویش بودند و خداوند جایگاه بسیار والایی را برای ایشان ترسیم کردند اما حضرت زهرا(س) سیده زنان عالم در تمام عصرها و زمان‌هاست و با این غنا می‌باید تلاش بیشتری کنیم تا جلوه‌های ایمانی، قرآنی و اسلامی حضرت را بیشتر به عالم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های حضرت زهرا(س) این بود که در زندگی و دعا در وهله اول به فکر دیگران بود، عنوان کرد: در دنیایی که جهان به جای ایثار شیوه استثمار را در پیش گرفته است، حضرت فاطمه(س) پیش از دعا در حق خودشان، همسایه‌ها را دعا می‌کنند و ما با چنین فرهنگی می‌توانیم عالم را تحت تأثیر قرار دهیم.

انتهای پیام/

روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.