زنان همانطور که در انقلاب نقش داشته‌اند باید در بعد از آن هم نقش داشته باشند

asatid
نیره قوی:

زنان همانطور که در انقلاب نقش داشته‌اند باید در بعد از آن هم نقش داشته باشند

نشست شورای زنان و خانواده بسیج اساتید و کارکنان وزارت علوم با حضور نیره قوی رییس مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانوده سازمان بسیج اساتید و جمعی از بانوان بسیجی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست شورای زنان و خانواده بسیج اساتید و کارکنان وزارت علوم حضور نیره قوی رییس مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانوده سازمان بسیج اساتید، جعفرپور، رییس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از بانوان بسیجی وزارت علوم برگزار شد.

 قوی، در نشست شورای زنان و خانواده بسیج اساتید و کارکنان وزارت علوم، ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین جایگاه زنان در گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بررسی نگاه امام خمینی به جایگاه و نقش زنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: رویکرد مدرنیسم پهلوی به زنان رویکرد غربگرایانه و مغایر و متضاد با نگاه اسلام بود و امام خمینی در مقابل این رویکرد ایستادگی نموده و تلاش کردند که زنان هویت اسلامی خود را بازیابند و در انقلاب و بعد آن نقش اساسی داشته باشند.

 رییس مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانوده سازمان بسیج اساتید ضمن نقد به کنوانسیون رفع تبعیض و سند 2030، تاکید کرد: طبق آموزه‌های اسلام، بیانات و فرامین امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز اصول قانون اساسی، زنان می‌توانند نقش اساسی در جامعه داشته باشند و بسیاری از پیشرفت‌های کشور با همت زنان صورت گرفته است.

این استاد دانشگاه ضمن مقایسه جایگاه زنان در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی ایران، افزود: زنان در دانشگاه‌ها به عنوان اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان رشد خوبی داشته‌اند و این آمارها رو به توسعه است.

وی با تبیین بعد تربیتی حضرت فاطمه زهرا(س)، تاکید کرد: 10 سند بالادستی در مورد زنان در جمهوری اسلامی به تصویب رسیده، که اگر به خوبی اجرا شوند قطعا تاثیرات زیادی در ارتقا جایگاه زنان در جامعه و نیز تقویت خانواده و تربیت نسل‌های جدید خواهد داشت.

در ادامه این نشست از چند نفر از همکاران شورای بسیج اساتید و کارکنان وزارت علوم تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

 

روابط عمومی مرکز بسیج کارکنان و اساتید وزارت علوم

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.