نشست شورای مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید

asatid
در سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد؛

نشست شورای مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید

در نشست شورای مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور، مسئولین کارگروه‌های تخصصی معرفی شدند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست شورای مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور صبح روز یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹  با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد.

نیره قوی رییس مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده در این نشست بر ضرورت سیاستگذاری‌های کلان و استخراج راهبردها و برنامه‌ها در جلسات نشست این شورا تاکید کرد.

وی با اشاره بر حضور اعضای حقیقی و حقوقی در شورای مطالعات راهبردی زنان و خانواده، گفت: در انتخاب اعضا، گفتمان انقلاب اسلامی و طیف فکری که در گفتمان انقلاب اسلامی مشارکت دارند، مدنظر است.

قوی در ادامه، داشتن نگاه مساله‌محور و مساله‌یابی در هر زیست‌بوم را لازمه تشکیل کارگروه‌های تخصصی دانسته و از مسئولین امور بانوان خواست در هر استان با توجه به مشکلات آن استان به دنبال مساله‌یابی و ارائه راهبرد باشند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده با بیان آنکه در گذشته نیز در ساختار معاونت بانوان  چنین راهبردی وجود داشته ، گزارشی از فعالیت‌های معاونت بانوان در بحث مساله‌یابی حول محور سبک زندگی داد و عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی دیده شده است.

وی افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، نهضت استادی بسیج قصد دارد با نگاه راهبردی در جامعه مساله‌یابی نموده و با ظرفیت‌شناسی راهبردی، راهکار حل‌المسائلی ارائه نماید.

وی گفت: نقش ما در مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده آنست که با کمک کارگروه‌هایی که تشکیل می‌شود مسائل را شناسایی کرده و راهکارهای حل مسائل را به بخش‌های اجرایی و سیاستگذار در کشور انتقال داده و مطالبه‌گری نماییم.

قوی افزود: همین مطالبه‌گری است که منجر به گفتمان‌سازی و جریان‌سازی می‌شود و کمک می‌کند سیستم‌های اجرایی کشور در مسیر صحیح حرکت کنند.
در ادامه این نشست اعضای شورا معرفی شدند و حکم‌مسئولیت آنان  اعطا شد.
 
گفتنی است، مونس سیاح از دانشگاه شریف به عنوان مسئول کارگروه حل‌المسأله‌ای سبک زندگی اسلامی ایرانی، رودابه فرهادی از دانشگاه پیام نور به عنوان مسئول کارگروه حل‌المسأله‌ای آسیب شناسی اجتماعی و ربابه غزالی از دانشگاه  الزهرا (سلام الله علیها)، به عنوان مسئول کارگروه حل‌المسأله‌ای عفاف و حجاب منصوب شدند و حکم مسئولیت ایشان اعطا شد.

در  بخشی از متن این حکم آمده است:

« با توجه به شایستگی‌ها، تعهد و تجارب ارزنده سرکار عالی، به پیشنهاد رییس مرکز مطالعات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور به عنوان عضو شورای راهبردی مرکز مطالعات زنان و خانواده نهضت استادی بسیج منصوب می‌شوید

امید است با استعانت از خداوند قادر متعال، نصب العین قرار دادن تقوای الهی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله عظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موفق و موید باشید.»

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.