نشست مجازی « ناگفته‌های انتخابات 1400 و الزامات دولت کارآمد»

asatid
باحضور معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد:

نشست مجازی « ناگفته‌های انتخابات 1400 و الزامات دولت کارآمد»

معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در نشست مجازی با عنوان « ناگفته‌های انتخابات 1400و الزامات دولت کارآمد» به بیان چیستی، چرایی و الزامات دولت کارآمد و تبیین مولفه‌های آن در نشست مجازی با حضور اساتید بسیجی استان خوزستان پرداخت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج، عصر دیروز در نشست تخصصی  باحضور اساتید بسیجی استان خوزستان، حسین عبداللهی فر معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور به بیان سخنانی در خصوص دولت کارآمدوتبیین مولفه‌های آن پرداخت.                                       

معاون بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید کشور با طرح سوال چگونگی تحقق دولت کارآمد، پاسخ این سوال را در نقش‌آفرینی منظم و هماهنگ يك سه ضلعی که قاعده آن مردم، با بیشترین تاثیر گذاری و در دو ضلع دیگر رهبری و نخبگان قرار دارند، دانست، مشروط به آنکه خواص و نخبگان انقلابی اولاً فهم دقیق و بین‌الاذهانی از ضرورت شکل گیری دولت کارآمد داشته باشند و ثانیاً در راستای وظیفه شرعی و ملی خویش فرصت‌ها را غنیمت بشمارند.

معاونت بررسی و گفتمان سازی سازمان

عبد‌اللهی‌فر لازمه پی بردن به عزم نظام اسلامی در رسیدن به دولت کارآمد و نحوه راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت تحقق دولت کارآمد را واکاوی دقیق فرمایشات معظم‌له درباره انتخابات ۱۴۰۰ دانست.

وي گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اواخر بهمن ماه در دیدار غیر حضوری با مردم تبریز علاج درد‌های مزمن کشور را به عنوان هدف اصلی انتخابات بیان فرموده و دو راهبرد رسیدن به آنرا انتخابات پرشور و انتخاب اصلح ترسیم کردند.

وی گفت: رهبرمعظم انقلاب با تاکید بر مشارکت پرشور مردم در پای صندوق‌های رای، تاثیر آن  را بر آینده کشور و تضمین آینده کشور  موثر دانستند  و علاج درد‌های مزمن کشور را در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب اصلح عنوان کردند.

عبدللهی‌فردر خصوص شعار سال  بیان داشت: جهش تولید دارای ماهیتی اقتصادی است و هرگونه پرش از مشکلات اقتصادی انباشته شده و گشایش در امر معیشت مردم مشروط به تحولاتی در رونق تولید کالای داخلی و چرخه‌ی اقتصادی است اما جهش تولید در سال جدید با دو پسوند پشتیبانی و مانع زدایی همراه شده که در واقع شروط تحقق آن می باشند. دو شرط مهمی که اگرچه از ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار می باشند اما با عنایت به در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز وزن سیاسی آن با اختلاف زیادی بیشتر است .

وی جستجوی حل مشکلات کشور در مباحث مدیریتی را در راس قوه مجریه دانست و گفت:گرچه رهبر‌معظم انقلاب در پیام نوروزی خودشان بسیار کوتاه به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کردند و بر تأثیر آن در اهمیت سال آینده تاکید داشتند اما در همان عبارت کوتاه بر تأثیر مهمی که انتخابات می‌تواند بر اوضاع کشور و آینده آن بگذارد تصریح کرده و از مدیریت‌های جدید و تازه نفسی سخن گفتند که به فرموده ایشان «با انگیزه های گوناگون قوی ان شا الله وارد مدیریت اجرایی کشور خواهند شد»، مدیریتی که الزاماً به تشکیل دولت کارآمد خواهد انجامید.

معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید،گفت: مقام معظم رهبری همیشه با نگاهی دوراندیشانه و منحصر به فرد به انتخابات نگریسته و از آن به موضوع بسیار مهم، تاثیرگذار، بیمه کننده کشور، نومید کننده دشمن، نعمت الهی، لیله القدر، خون تازه و...یاد می فرمودند اما دقت در تعابیری که در این انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته دارای یک پیام خاص و مفهومی جدید می باشد که باید مورد توجه نخبگان و مردم قرار گیرد. این پیام مدیریتی در راستای کارآمد سازی دولت از مفاهیمی مانند: نوسازی در دستگاه اجرایی کشور، یک نفس تازه ای به دستگاه اجرایی، یک مجموعه تازه نفس و پرانگیزه، یک فرصت، یک ظرفیت، یک امکان، یک ذخیره و... به وضوح قابل درک است و نشان می‌دهد معظم‌له در مسیر نیل به یک دولت کارآمد تلاش می‌کنند.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان 2


وی در پایان به تبیین ویژگی‌های رییس‌جمهور مطلوب مورد اشاره مقام معظم رهبری پرداخته و با توجه به اهمیت موضوع مدیریت گفت: اگر چنانچه یک چنین کسی باشد که بتواند مشکلات را مدیریت کند و بیاید سرکار مطمئناً این کشور را به نقطه مطلوب خواهد رساند.

همچنین گفت: عملکرد انقلابی و جهادی به حرف نیست و  با حدس و گمان و از روی ناشناختگی نباید عمل کرد.

وی گفت: تشخیص مصداق فرد متناسب با این شاخص‌ها در میان نامزدها کار ساده‌ای نبوده و به مشورت با نخبگان نیاز دارد . تشکیل دولت کارآمد بدون استعانت از خدای باری تعالی ممکن نبوده و اوست که باید اراده فرموده و ملت ایران را در راستای چنین انتخابی هدایت فرماید.

شايان ذكر است این نشست در ادامه سلسله جلسات بصیرتی در راستای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح به منظور تشکیل دولت کارآمد برگزار گردید و درپایان جلسه به سوالات اساتید پاسخ داده شد.

 انتهای پیام/

 

دفتر رسانه و ارتباطات بسیج اساتید استان خوزستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.