۱۰ نکته پیشا انتخاباتی ریاست جمهوری

asatid
یادداشت روز؛

۱۰ نکته پیشا انتخاباتی ریاست جمهوری

 باید در عین رصد لحظه‌ای رفتار دشمن و سرک کشیدن به اتاق و یافتن پاسخ های هوشمندانه در مقابل ترفندهای او به این نکته کلیدی باور داشته باشیم که مهم نیست دشمن چه می‌‎کند بلکه مهم این است که ما چه می‌کنیم؟ ما باید با نقشه و برنامه دقیق و حساب شده انتخابات را به فرصتی برای خروج نظام از چالش مدیریت فعلی و شکستی برای غرب و طرفداران او در کشور تبدیل کنیم و این به واسطه جهاد تبیین و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی و پیروی از گویش، منش و رفتار رهبر معظم انقلاب توسط نخبگان و خواص شدنی است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، انتخابات ریاست جمهوری در بیست و هشتم خرداد ماه  رویدادی  بزرگ در تراز یک حماسه ملی و انقلابی است که از هم اکنون در کانون توجه رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی ،منطقه‌ای و جهانی قرار گرفته است.

انتخاباتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب می‌تواند علاج دردهای مزمن در کشور بوده و به نوسازی مدیریتی منجر شود. واقعیت آن است که زوایای متعددی برای پردازش به این حماسه ملی وجود دارد ابولحسن سلطانی‌زاده، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در این مقاله صرفاً به برخی نکات مهمی که به عنوان مولفه‌های موثر در پیشا انتخابات ایفاگر نقش هستند پرداخته است، که می تواند به تحلیل و تبیین درست این صحنه کمک کند.

در متن این مقاله آمده است:

  1. انتخابات به مثابه کوه یخی؛ انتخابات با تمام آن چه که تاکنون در مورد آن گفته شده است اما هنوز هم به مثابه کوه یخی شناور در آب است که بخش حجیم و بزرگی از آن دیده نمی‌شود ولی در واقع جزء لاینفک همان بخشی است که دیده می‌شود. انتخابات خرداد ۱۴۰۰ از حیث ورود نامزدهای اصلی، میزان مشارکت مردم، نقش پیدا و پنهان آمریکا و مواردی از این دست به عنوان بخش‌های غیر شفاف صحنه فعلی انتخابات می‌باشد و همین پنهان بودن به پیچیدگی و سخت بودن تبیین دقیق می افزاید و لذا از هم اکنون نمی توان با قطعیت  در موردهمه ابعاد آن سخن گفت.
  2.  
  3.  انتخابات صحنه جنگ احزاب؛ تصویرواقعی  از صحنه انتخابات همانند تصور جنگ احزاب در صدر اسلام است یک طرف تمامی استکبار و اعوان و انصارش برای اثرگذاری روی مشارکت یا نتیجه انتخابات قرار گرفته اند و در سوی دیگر انقلاب اسلامی با همه سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی اش به دنبال خلق صحنه شکوهمند و عزت آفرین می باشد به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر قرار باشد امروز یک دو قطبی واقعی را ترسیم کنیم دو قطبی استکبار- انقلاب می باشد و مابقی دوقطبی ها کاذب و دروغین است آگاهان و هوشمندان صحنه انتخابات از این نکته کلیدی نباید غافل شوند
  4.  
  5. انتخابات صحنه تلاش دشمن برای تصرف سطحی از مدیریت؛ تلاش های پیدا و پنهان استکبار با سیاست‌های اعلامی و اعمالی از نکات مهم پرداختن به صحنه انتخابات می باشد تمایل برای بازگشت به برجام و اعلام پیش شرط برای ایران اسلامی مبنی بر اقدام اول از سوی ایران، مذاکرات وین ، اظهارات مداخله جویانه سفیر فرانسه در تهران مبنی بر تعجیل اروپا برای گره‌گشایی در برجام تا پیش از انتخابات و همچنین سیاست ناامن سازی توسط رژیم صهیونیستی مانند خرابکاری در نطنز همگی قطعاتی از پازل خواب غرب برای انتخابات است خواب آشفته ای که هرگز تعبیر نخواهد شد. باید دانست که یکی از مهمترین محورهای تهاجم دشمن این است که تلاش می‌کند مدیریت نظام را تا آن جا که می‌تواند در تصرف خود در آورد و با انحراف در مدیریت، انقلاب را به بیراهه بکشاند و انتخابات ریاست‌جمهوری را از این جهت برای تصرف مهم می‌داند.
  6.  
  7.  پرهیز از زودباوری پیروزی قطعی در انتخابات؛ تصور پیروزی قطعی، سریع و آسان توسط هر جریانی در انتخابات تصوری غلط و خطای محاسباتی می باشد باید در نظر داشت که معمولاً نتیجه انتخابات در سایه ای از عدم قطعیت رخ می‌دهد و نباید از مولفه‌ها و متغیرهای غیرقابل مترقبه در دقایق پایانی غافل بود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و عملیات روانی نقش بسیار مهمی برای این عدم قطعیت ایفا می کنند.
  8.  
  9.  ارتباط مشارکت مردم با وضعیت اقتصادی؛ مشکلات عدیده اقتصادی به خصوص در بخش معیشت و فشار سنگین تورم و گرانی کالاهای اساسی تا اندازه قابل توجهی در شرایط فعلی در نظرسنجی‌ها از حیث میزان مشارکت در انتخابات قابل تامل می باشد اگرچه در حال حاضر در شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی هنوز آن طور که باید و شاید تنور انتخابات گرم نشده است و می‌توان به مرور شاهد اقبال بیشتر از حیث مشارکت از سوی مردم بود ولی باید توجه داشت که این احساس نارضایتی در شرایط موجود باید با تبیین ضرورت مشارکت و حضور و همچنین  اقدامات عملی به نقطه امیدوارکننده برای مشارکت پرشور تبدیل شود که در این جهت نخبگان و خواص نقش ویژه‌ای را بر عهده دارند.
  10.  
  11.  پرهیز از ورود مصداقی؛ این پرهیز از ورود مصداقی نکته بسیار مهمی است که حاصلی جز تشویش و درگیری ذهنی و مجادلات بی‌حاصل ندارد. در واقع از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کاندیداها و پس از آن تا ششم خرداد که نتایج احراز صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود نمی‌توان در مورد هیچ گزینه ای قضاوت قطعی داشت چه بسا  افرادی که امروز مطرح هستند ثبت نام نکنند و یا افرادی که به نفع دیگران کنار بکشند و همچنین دیگرانی که دقیقه ۹۰ ثبت نام کنند وتازه پس از آن نوبت  احراز صلاحیت این افراد است که پروسه تخصصی توسط شورای نگهبان است و پس از این مرحله است که می توان از قطعیت حضور یک کاندیدا سخن گفت و به موضوع شاخصه‌های اصلح پرداخت پردازش زودهنگام اثری جز مباحث بی حاصل نخواهد داشت.
  12.  
  13. فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهای حکیم انقلاب؛ یکی از مولفه‌های مهم در ورود عالمانه و درست به صحنه انتخابات مبنا و معیار قرار دادن فرمایشات و نقطه‌نظرات حکیم فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای است که به عنوان مشعل هدایت و چراغ فروزان در انتخابات نورافشانی می کنندموضوعاتی مانند اهمیت مشارکت ،ویژگی های اصلح توصیه به کارگزاران اجرایی، توصیه به شورای نگهبان، توصیه به کاندیداها و توصیه به پرهیز از غفلت در شناخت رفتار دشمن همگی مواردی هستند که در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب تا انتخابات بیان شده و خواهد شد در این رابطه قطعاً ولایت مداری رئیس‌جمهور منتخب به معنای درست کلمه می‌تواند کارآمدی و انقلابی گری و جهادی بودن را به همراه داشته باشد به هر حال از این رکن رکین موثر در انتخابات نباید غافل شد که راه سربلندی و قوی شدن و اقتدار از مسیر فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در انتخابات می‌گذرد در واقع باید نگاه ما امتداد نگاه رهبر انقلاب در انتخابات باشد.
  14.  
  15.  انتخابات و تحقق شعار سال .تحقق شعار سال یعنی تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها قطعاً در گرو انتخاب رییس جمهوری کارآمد و انقلابی می باشد که می تواند این مطالبه دیرینه رهبر حکیم انقلاب یعنی تولید و رونق تولید و جهش تولید را تحقق بخشد.
  16.  
  17. انتخابات و جهاد تبیین؛  باید در عین رصد لحظه‌ای رفتار دشمن در این صحنه و سرک کشیدن به اتاق و یافتن پاسخ های هوشمندانه در مقابل ترفندهای او به این نکته کلیدی باور داشته باشیم که مهم نیست دشمن چه می کند بلکه مهم این است که ما چه می‌کنیم؟ ما باید با نقشه و برنامه دقیق و حساب شده انتخابات را به فرصتی برای خروج نظام از چالش مدیریت فعلی و شکستی برای غرب و طرفداران او در کشور تبدیل کنیم و این به واسطه جهاد تبیین و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی و پیروی از گویش، منش و رفتار رهبر معظم انقلاب توسط نخبگان و خواص شدنی است. انشاالله.
  18.  

ابوالحسن سلطانی‌زاده

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.