نسبت سنجی و مزیت نمایی استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

asatid
با حضور استادان دانشگاه‌های استان سمنان:

نسبت سنجی و مزیت نمایی استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار و بسیج اساتید دانشگاه غیر انتفاعی ایوانکی با مشارکت سازمان بسیج اساتید استان سمنان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان وبینار « نسبت سنجی و مزیت نمایی استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، نشستی با عنوان «نسبت سنجی و مزیت نمایی استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» با حضور رضا کوهساری رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان ، محمد روحانی مقدم رییس سازمان بسیج اساتید سمنان و اساتید دانشگاه‌های استان سمنان، ۱۰ خرداد ۱۴۰۰  در بستر فضای مجازی برگزار شد.

محمد قربانی رییس مرکز رسانه سازمان بسیج اساتید کشور در جمع اساتید استان سمنان، گفت: در مفهوم سیاسی مشروعیت و کارآمدی وجود دارد. اگر سطح کارامدی یک نظام سیاسی بالا باشد، مشروعیت آن نظام هم افزایش می یابد. کارامدی به حدی اهمیت دارد که اگر نباشد مشروعیت نیز نیست. اگر مشروعیت نباشد اقتداری وجود ندارد. اقتدار نظام سیاسی به مشروعیت بستگی دارد. یکی از عناصر کارامدی تدوین مسائل ملی، فرا ملی و محلی است. برخی از فرا ملی شروع می‌کنند در صورتی که اشتباه است‌. وقتی در مورد انتخابات صحبت می‌شود دو رویکرد وجود دارد. مصداقی و گفتمانی. بهتر است گفتمانی بیندیشیم تا مسائل و مشکلات احصاء و حل شود. چراکه آحاد مردم را از جناح بندی سیاسی نجات می‌دهد و به حل مشکلات می پردازد.

رییس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: استان سمنان یکی از کم جمعیت ترین در عین حال پهناورترین استان هاست. جرائم مختلف و مسائل جنسی و اعتیاد و... در این استان کم است. از لحاظ استحکام خانواده در زمره بالاترین نرخ ها قرار دارد. بنابر مطالعات و مقالات مساله بحرانی و جدی در این استان در حال حاضر وجود ندارد چه در شهر چه در دانشگاه.

وی افزود: حاشیه نشینی در استان سمنان نسبت به بسیاری از استان‌ها بسیار پایین است . استان سمنان مقام خوبی در تولید گوشت مرغ، تولید تخم مرغ و تولید شیر را دارد و اخیرا نیز در پرورش شتر مرغ فعال شده است.  در حوزه آموزش عالی بیش از ۷۰ مرکز آموزش عالی با بیش از ۲۵۰۰ عضو هیات علمی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد. در حوزه معدن جزو استان‌های قابل تامل با معادن بی‌نظیر است بنابراین نباید شاهد بیکاری در این استان باشیم. با این ظرفیت‌ها و مزیت‌های معدنی و آموزش عالی و فرهنگی بایستی دانشگاهیان با نگاه حل المسائلی نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند. اگر چنین اتفاقی بیفتد دانشگاه تبدیل به مرجع علمی فرهنگی جامعه خواهد شد.

در پایان این جلسه  به سولات اساتید پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج سمنان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.