قیام 15 خرداد برگرفته از عاشورا است

asatid
مسوول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

قیام 15 خرداد برگرفته از عاشورا است

احمدرضا بسیج : ریشه انقلاب اسلامی ایران نه تنها حماسه قیام 15 خرداد بلکه برگرفته از سه واقعه بزرگ تاریخی همچون حادثه بزرگ کربلای حسینی، حماسه غدیر خم و از همه بالاتر بعثت پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)،

مسوول بسیج اساتید استان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: انقلاب اسلامی را در میان این این وقایع بزرگ تاریخی باید شناخت به طور کل این انقلاب دنباله ای نیز دارد که موجب تشکیل انقلاب اسلامی و سپس به وجود آمدن تمدن اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) شده است.

بسیج ادامه داد: انقلاب اسلامی را باید در میان این حقایق و وقایع شناخت شود. بعثت و نبی برای تکمیل دین، عاشورا و انقلاب اسلامی برای زدودن موانع، تمدن اسلامی که هدفی ما از انقلاب است راهی برای زمینه سازی ظهور مهدی موعود(عج) و نهایتاً ظهور هم شامل اجرای کامل دین در زندگی بشر است.

بسیج در پاسخ به این سوال که واقعه 15 خرداد چه تأثیری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت این چنین بیان داشت: این واقعه3 پیامد داشت که موجب رسمیت شمردن آیت الله خمینی(ره) به عنوان رهبر و دوم رسمیت شمردن مراجع و اندیشمندان دینی برای هدایت مردم در راستای ظلم ستیزی و دیگری آمدن همه مردم در صحنه که به دنبال حماسه 15 خرداد همه اقشار جامعه با حضور در میدان مبارزه موجب پیروز شدن انقلاب اسلامی در تاریخ 22 بهمن سال 1357 شد.

این استاد دانشگاه شهرکرد ادامه داد: واقعه 15خرداد برای اولین در جهان بود که موجب شد مردم همزمان در دو جبهه مقاومت با دشمن داخلی رژیم منحوس شاهنشاهی و هم دشمن خارجی دولت های استکبار اسرائیل و آمریکا مبارزه کنند.

وی در پایان افزود: این قیام موجب شد تا شکل مبارزه در سراسر جهان که تا قبل از آن به صورت چریکی و مصلحانه صورت می گرفت با تغییر نگرش و رویکرد به صورت مشت گره گره کرده و مسالمت آمیز برگزار شود.

انتهای پیام/

دفتر رسانه نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.