همه چیز برای تغییرات پیشرفته آماده است

asatid
نامه ۱۰۳۷۶ نفر از استادان و مدرسان دانشگاه به ایرانیان؛

همه چیز برای تغییرات پیشرفته آماده است

ای امت تاریخ ساز ! نیاز امروز ایران  تحوّل است و رضایت‌دادن مردم به هرچه که کمتر از این سطح باشد، گره‌ها را «کورتر» و معضلات را «انباشته‌تر» می‌کند. شک نباید داشت که روندها و مسیرهای «جاری» و «متداول» و نیز تکیه بر کارگزاران سست عنصر، کفایت ملّی و تحول سازی نداشته و کارآمد نیستند و نیز برای نیل به تحول و  تغییرات پیشرفته نباید به آنها دلخوش کرد، بلکه باید مسیرها و راه‌های «تازه»‌ای را پیش پای ایرانیان  گشود و افق‌هایی «جدید» را برای کشور باز کرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)،  ۱۰۳۷۶ نفر از استادان و مدرسان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای انتخاباتی به ملت ایران نوشتند:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ فَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ( آل عمران / ۱۲۳)

خداوند شما را در «بدر» يارى‌ كرد [و پيروز شديد]؛ درحالى‌كه شما [نسبت به آن‌ها]، ناتوان بوديد. پس، از [مخالفت فرمان] خدا بپرهيزيد، تا شكر نعمت او را به‌جا آورده‌ باشيد!

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»( رعد 11)

خداوند وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها  خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.

مردم بزرگوار و شریف ایران،

با سلام و درود بی‌پایان  بر شما که از  سرآمدانِ تاریخیِ «تاب‌آوری» ملی و صبر دینی  در برابرِ حجمِ انبوه و متراکمِ خباثتِ دشمنان ضد ایرانی به‌خصوص شیطان بزرگ  هستید، چنان‌که شما ملت بزرگ  مستحضرید، هشت روزبه برگزاری انتخاباتِ ریاست‌جمهوری و  شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی است ؛ انتخاباتی که به اعتراف همگان، چه دوست و چه دشمن، «سنگِ محک» و «تعیین‌کنندۀ خطّ آیندۀ ایران» است. از سوی دیگر، رهبرِ حکیم  انقلاب اسلامی  هم در سخنانِ مهمّ خویش درباره تحول و تغییر ، تأکیدِ فراوان بر بایستگی «تحوّلِ ساختاری و کلان» کشور داشتند، طبع و تمایلِ جامعه ایران نیز ، چنین اقتضائی دارد. ازاین‌رو ما جمع کثیری از دانشگاهیان و مدرسان ایران اسلامی به‌عنوان فرزندان شما ملّت شریف  ، بر آن شدیم که به‌اختصار، چند نکته‌ای را دربارۀ مسئلۀ تاریخ‌سازِ «تحوّل» در نظامِ جمهوریِ اسلامی مطرح کنیم.

1. چنان‌که خاطر شریف شما ملت مستحضر است ، «ساختارهای رسمی و حاکمیتی» ما گرفتار «مشکلاتِ اساسی و مزمن‌شده» هستند؛ مشکلاتی که از دولتی به دولتی دیگر منتقل‌شده‌اند، امّا این مشکلات حل نا شده باقی ماندند؛ حال چه درزمینۀ «اقتصاد» و «عدالت» و چه درزمینۀ «آسیب‌های اجتماعی». وقتی از «چالش‌های مزمن‌شده» سخن به میان می‌‌آید، دیگر نمی‌توان به اثربخشی روندها و فعّالیّت‌ها و تحرّکات «عادی» و قرار داشتن دولت‌ها در عادات روزمرگی بسنده کرد و انتظار داشت دولت‌های کم‌عمل یا حتی بی‌عمل در چهارچوب همان «مسیر طی شده»، گره‌گشایی کنند، بلکه باید کاری «کارستان» و «بنیادی» انجام داد و نیز  باید یک «اتّفاق بزرگ» را رقم زد، در غیر این صورت، «مشکلات مزمن‌شده» همچنان ادامه یافته  و توان و حوصلۀ جامعه، «فرسوده» شده و آرمان­های دست‌یافتنی هم به خاطر سستی کارگزاران، «خیالی» و «واهی» انگاشته می‌شوند.

2. ملت بزرگ ایران ! اتّفاق بزرگی که باید شکل گیرد، عبارت است از حرکت «جهشی» و «گسترده» و «کلان»؛ قدمی «بلند» و «جدّی»؛ یک تجدیدنظر و بازاندیشی «اساسی» در اداره قوی  کشور، و به‌طور خلاصه، «تحوّل» و تغییر پیشرفته .

ای امت تاریخ ساز ! نیاز امروز ایران  تحوّل است و رضایت‌دادن مردم به هرچه که کمتر از این سطح باشد، گره‌ها را «کورتر» و معضلات را «انباشته‌تر» می‌کند. شک نباید داشت که روندها و مسیرهای «جاری» و «متداول» و نیز تکیه بر کارگزاران سست عنصر، کفایت ملّی و تحول سازی نداشته و کارآمد نیستند و نیز برای نیل به تحول و  تغییرات پیشرفته نباید به آنها دلخوش کرد، بلکه باید مسیرها و راه‌های «تازه»‌ای را پیش پای ایرانیان  گشود و افق‌هایی «جدید» را برای کشور باز کرد.

3. اینک که  رهبر فرزانه انقلاب، پرچم «تحوّل خواهی» را به دست گرفته‌اند و آن را  مطالبه می‌کنند، نباید اجازه داد که «خوکردگان به وضع موجود» و «محافظه‌کاران سیاسی» و تکنوکرات های بی‌اعتنا به ظرفیت‌های بزرگ ایران مانع از وقوع تحوّل شوند و دوباره و چندباره، جامعه را در مسیرها و معبرهای «تکراری» و «بی‌حاصل»، سرگردان کرده و در پناه و پوشش برخی دوگانه سازی‌های جعلی و غیرواقعی  موجب «درجا زدن» و «عقب‌گرد» و درنتیجه، «فرسایشِ اعصاب عمومی» شوند. بنابراین اکنون باید این  «فرصت‌های تاریخیِ خاص» را دربستر صندوق‌های پر اثر و پرجاذبه‌ی آرای عمومی دریافت زیرا ، ایران باشکوه و اسلامی اینک  در چنین موقعیّتی قرارگرفته و همه‌چیز برای تغییرات پیشرفته و تحول  آماده است.

 

4. ملّت بزرگ ایران!  در انتخابات ریاست جمهوریِ پیش رونیز، ایران اسلامی، در برابر دودسته از نیروهای سیاسی و کاندیداها قرار دارد: نیروهایی که «مدافع» و «هوادار» وضع موجود و «ادامه‌دهندۀ» آن هستند، و نیروهایی که می‌خواهند با یک گامِ بلند و بنیادین،  و با شکلی مردمی وضع را «دگرگون» ساخته و ملت  را با تشکیل دولتی کارامد ، انقلابی ، قوی و عدالت‌گستر  از گرفتاری‌ها و تنگناهای موجود، «عبور» دهند. حال انتخاب با خود «مردم» است؛  می‌دانیم  که از نقض عهدها و پیمان‌شکنی‌های دولت کنونی و همسویان سیاسی‌شان در طول ۸ سال گذشته  دل‌شکسته و رنجور هستید اما چرخ زمان  متوقف نخواهد ماند و ما بر سر یک‌دو راهی  تاریخ‌ساز قرارگرفته‌ایم ؛  این‌که به جلو «برویم» یا در همین‌جا «بمانیم»، وابسته به «رأی مردم» است. امّا روشن است که سرنوشت ایران و  مصالح مردم، به‌روشنی از ضرورت تغییر و دگرگونی‌های لازم و ضروری حکایت دارد زیرا  وضع کنونی که حاصل محافظه‌کاری‌ها و سستی‌ها است، شایستۀ این مردم نبوده و برای این زیست‌بوم قابل کفایت و ‌تحمّل نیست. باید گامی به‌پیش برداشت و نیروها و جریان‌های حامل تغییرات پیشرفته و تحول‌گرا  را فعّال کرده و موانع یکی پس از دیگری از  سر راه برداشت.

5. در این میان، «جریان تحریف» و مسببان وضع کنونی  می‌کوشند تا «واقعیّت‌ها» را غبارآلود و مبهم ساخته و با چنگ انداختن به برخی موهومات که در جریان مناظرات کاندیدا­ها، خود  به چشم خویش شاهد آن هستید حقایق را از دیدۀ مردم، پنهان نگاه‌دارند . گروه‌های  «عملیات روانی» و «بازی‌سازان رسانه‌ای»، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که با «شگردهای رسانه‌ای» و «حربه‌های زبانی»، به ذهنیت مردم بزرگ ایران  «جهت­های غلط» داده و تصوّرات نادرست و واژگونه را به آن‌ها القاء کنند. یکی از مهم‌ترین اضلاع این برنامۀ از پیش طراحی‌شده، احیای خطّ «امید به بیرون» و دل بستن به خارجی‌ها به‌جای ایرانیان است؛ امّا با توجه به اخبار گوناگون و پرحجمی که فرزندان شما ملّت از دانشگاه‌ها و  اقصی نقاط کشور در اختیاردارند، ایرانیان در پی رقم زدن کنشی ملّی، انقلابی، عاقلانه و دوراندیشانه درصحنۀ سیاسی بوده و با پرهیز از  "جو زدگی‌ها" و «هیجان‌زدگی‌ها » در پی "دگرگونی واقعی" هستند؛ زیرا مسئلۀ حیاتی و تعیین‌کنندۀ ما، «تحوّل اساسی و بنیادی» در اداره اجرایی و مردمی کشور است گو اینکه جامعه ایران  به این درک و خودآگاهی تاریخی دست‌یافت که راه برون‌رفت از وضع کنونی، میدان ‌دادن به نیروهایی است که «قصد»، «انگیزه» و «برنامه»‌ای کارآمد  برای تحوّل دارند، نه کسانی که «کارگزاران» و «حامیان» وضع بغرنج کنونی بوده امّا امروز هم با تزویر سیاسی‌کارانه، در قامتی مدّعی و طلبکار ظاهرشده‌اند.

6. ملّت بزرگ ایران! تمام کسانی که دستشان به خون ایرانیان آغشته است، همه آنانی که مولد، پناهگاه و  پرورش‌دهنده خشونت، ترور و پدیده‌هایی مانند داعش و  سازمان آدمکش منافقین بوده‌اند و همه رسانه‌های لندنی، سعودی، آمریکایی و صهیونیستی بر آن هستند ناراحتی بخشی از شما ملّت شریف از بی‌عملی و بدعملی‌های کارگزاران سست‌عنصر را به‌حساب مخالفت ملی با حاکمیت اسلام و انقلاب اسلامی، آرمان­های امام خمینی (ره)، شهیدان عالی‌مقام به‌خصوص سپهبد اسلام و ایران؛ شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه داده تا  انتخاباتی کم رونق شکل یافته و آن  را سرمایه به‌اصطلاح اجتماعی خود برای آغاز خط تفرقه، جدایی،  درگیری ، خشونت‌ها  و ترورها تلقی نمایند؛ ازاین‌رو اینک زمان قیام شما همه اقوام، فِرق، گویش­ها و تمامی شهر­ها و روستا­ها علیه این نیاّت و زمزمه‌های پلید و وقت برخاستن علیه خط درجا زدن و عقب‌گرد سرزمین مقدس ایران است گو این‌که در پرتو خودآگاهی تاریخی شما ملّت، إنشاالله ایران اسلامی، حامل «مشارکت حداکثری» و واجد عقلانیتی رهنمون شونده به  «انتخاب اصلح» خواهد بود و یوم‌الله به‌یادماندنی در آستانه قرن نو برای این سرزمین مقدس در جریده عالم ثبت خواهد شد.

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

10376 نفر از نهضت استادان و مدرسان دانشگاه، مراکز آموزش عالی ، پژوهشی و مهارتی  ایران اسلامی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.