این انقلاب خیلی مهم است و باید برای حفظ آن تمام تلاش خود را انجام دهیم

asatid
در نشست بصیرتی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی مطرح شد:

این انقلاب خیلی مهم است و باید برای حفظ آن تمام تلاش خود را انجام دهیم

نشست هم اندیشی با موضوع "حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ "به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست هم اندیشی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با موضوع "حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ "بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در این نشست سلیمانی اصل عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه اظهار داشت: اکنون در مسیر حرکت انقلاب  به یک پیچ و خم خطرناکی رسیده ایم  و بایستی احساس مسولیت کنیم چرا که نتیجه انتخابات پیش رو نه تنها در چهار سال آتی بلکه در چله‌های آتی انقلاب و کشور اثرگذار خواهد بود. بنابرین باید بدانیم که تنها حضور حداکثری کافی نیست و انتخاب اصلح مهم تر است چرا که تاکنون هزینه های زیادی بابت عدم انتخاب اصلح متحمل شده ایم. به تعبیر سردار دلها این انقلاب خیلی مهم است و باید برای حفظ آن تمام تلاش خود را انجام دهیم .
وی افزود :امروز حرم و بارگاه حسینی همین نظام و انقلاب است و اگر این حرم را حفظ کنیم بقیه حرم ها نیز در امان هستند اما اگر خدایی ناکرده این حرم(انقلاب و نظام اسلامی)باقی نماند،حرمهای دیگر نیز قابل حفظ نخواهد بود.  
عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: عملیات روانی دشمن در راستای تغییر افکار عمومی است و در این مسیر از ابزارهای ارتباط جمعی استفاده می شود به گونه ای که برخی اقدامات قانون شکنانه را در جامعه به عمد به نام نافرمانی مدنی جا انداخته و اعتقادات اساسی جامعه را متزلزل می کنند.
وی تاکید کرد: گاهی دوستان ناآگاه ابزار و زمینه ساز جنگ روانی هستند و اسباب نارضایتی مردم را فراهم می آورند.
سلیمانی اصل  یادآور شد: چنانچه مشارکت در انتخابات کم باشد مشروعیت نظام زیر سوال می رود پس باید مشارکت را بالا ببریم تا جلوی انقلاب های مخملی احتمالی گرفته شود.

این استاد دانشگاه سپس ابراز داشت:مشارکت حداکثری مهم است اما انتخاب اصلح مهم تر  می باشد که نباید مورد غفلت قرار گیرد. برای انتخاب اصلح نباید فریب شعارها و وعده های توخالی را بخوریم .

وی ادامه داد: می توان بر مبنای عهدنامه مالک اشتر به چند ملاک اساسی و اصلی که مولا علی (ع) مطرح نموده اند رسید.  درواقع کسی را باید انتخاب کرد که:
۱-به فکر اصلاح امور مردم و آباد سازی و آبادانی  کشور باشند (نه ویرانی آن).اشاره به مشکل مسکن که خود سبب ترس از ازدواج شده است.
۲-تقوا داشته و خداترس باشند، به عبارتی حاکم حتی برای اصلاح مردم هم  نباید خودش را فاسد کند.کسانی که دروغ های آشکار و رودر رو به مردم می‌گویند.
۳-مهربانترین به مردم باشند .دولتی سرشار از لطف و محبت به مردم باشند همانطوریکه یکی از ویژگی های بارز پیامبر(ص)هم مهربانی بود.
۴-نباید خالی کردن جیب مردم را غنیمت بداند و نباید مردم را طعمه قرار دهد و دست در جیب مردم کند،حاکم باید در خدمت مردم باشد نه مردم در خدمت حاکم.
۵-مغرور و متبکر نباشند،اهل تحقیر و توهین نباشند اگر دردی نمی تواند درمان بکند حداقل همدردی کند.دوست دار بله قربان گویی و بله قربان گوها نباشد.
۶-در حق میانه ترین و در عدل عام  ترین باشد و برای جلب رضایت مردم جامع ترین باشند.
۷-مبارزه با تبعیض،فساد ومفاسد،رانت و رانت خواری داشته و حق را در جامعه جاری کند و امانت دار حق مردم باشد.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.