زن ایرانی دریچه‌های نوینی را به روی بانوان جهان گشوده است

asatid
در بیانیه معاونت امور بانوان بسیج اساتید لرستان تاکید شد؛

زن ایرانی دریچه‌های نوینی را به روی بانوان جهان گشوده است

زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده و ثابت کرده است که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصۀ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیبج (ناب)، به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب معاونت امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان طی یادداشتی تحلیلی، بیانیه ای صادر کرد.

متن یادداشت فاطمه احمدی، معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان بدین شرح است؛

به نام خدایی که در این نزدیکی است


«سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ زهرا (س) و بر همۀ زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشتۀ‌ ایران اسلامی»

«با تأسی به پیام مقام معظم رهبری به کنگره 7000 شهید زن کشور»

لرستان
دین مبین اسلام حجاب و عفاف را بخشی از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما و عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی، استحکام بنیان خانوادگی و عفت و اخلاق اجتماعی برای زن و مرد دانسته است. امامین انقلاب از دوران شکل گیری انقلاب تا امروز بر نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش و تعمیق آن در جامعه تاکید داشته اند. «روز ملی حجاب و عفاف» بیانگر تعهد و مسئولیتی است که در صیانت از قلمرو حجاب اسلامی متوجه آحاد مردم، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی، بویژه دولت‌مردان و مدیران نظام اسلامی است. در منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
«زن در تعریف شرقی، هم‎چون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در تعریف غربی، به‌مثابه‌ موجودی که جنسیّت او بر انسانیّتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است»، ترسیم شده است.
امروز نظام استکبار جهانی با ناامیدی از تهاجم نظامی، با روی آوردن به تهاجم نرم رسانه‌ای به بی ارزش جلوه دادن نمادهای فرهنگ اسلامی، ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی و حجاب‌هراسی، منع حجاب در برخی دانشگاه‌ها و مدارس و ترویج مظاهر بی‌عفتی و بی‌بند و باری و بدحجابی برای هنجارشکنی در جامعه اسلامی همت گمارده و زنان بازیچه در دست کمپانی‌های صهیونیستی را به عنوان سلبریتی و الگو معرفی کرده تا بتواند با استحاله فرهنگ و اندیشه زنان و دختران در جامعه اسلامی نفوذ کرده و با درهم شکستن اراده آنان، پایه‌های نظام اسلامی را متزلزل ساخته و فروپاشد. 
«با وجود تمام تلاش‌های دشمنان خارجی و نادانان و خائنین داخلی، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده و ثابت کرده است که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصۀ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد».
زن مسلمان ایرانی، «نه شرقی و نه غربی» است، بلکه الگوی سوم است؛ طرحواره و چارچوبی از زن تراز انقلاب اسلامی است که به دور از نگاههای مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بالعکس آنها را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می‌کند. این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمانسازی به عنوان رسالتی بس خطیر است که در هجوم عظیم امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان، هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند. 
«زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلم ثانی برای زنان جهان خواهد بود، پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند».
«تا آفتاب درخشان خدیجه کبری (س)  و فاطمه‌ زهرا (س) و زینب کبری (س) می‌درخشد، طرح‌های کهنه و نوین ضدّ زن به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه‌تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شکسته‌اند، بلکه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی‌آبرو کرده و نشان داده‌اند که حقّ کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهانِ به ‎اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته‌شدن آن است». 
«از حماسه‌های زنان صدر اسلام تا بانوان حماسه‌‏آفرین عصر موعود در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس، متوازن بودن خلق حماسه توسط مردان و زنان آزادۀ تاریخ را به اثبات می‌رساند.»
ضروری است همه دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف و تصمیم‌گیران حوزه‌های فرهنگی و آحاد مردم با محور قرار دادن راهبردهای ترسیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیدگاه‌های امامین انقلاب، در راستای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و جلوگیری از نفوذ و پیشروی فرهنگ غرب جهاد کنند. از همه زنان و دختران آزاداندیش ایران عزیز درخواست می‌کنیم برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن با رعایت پوشش شایسته بانوی مسلمان ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند. 


معاونت امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان

(۱۹ تیرماه ۱۴۰۰)

دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج لرستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.