عید قربان تجلی اوج وارستگی و معنویت انسان در اسلام است

asatid
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور:

عید قربان تجلی اوج وارستگی و معنویت انسان در اسلام است

کیامرث جهانگیر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه ای فرارسیدن عید قربان عید تجلی اوج وارستگی انسان و روز قربانی دارایی ها برای رشد و تعالی انسانیت را تبریک گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در متن بیانیه معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید کشور به مناسبت عید سعید قربان آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عید سعید قربان را بر همه رهروان خدمت به بشریت تبریک عرض می‌نمایم. 

عید قربان تجلی اوج وارستگی و معنویت انسان در اسلام است در این روز پیامبر خدا حضرت ابراهیم به‌عنوان اسوه و الگوی انسانیت، بالاترین و‌ عزیزترین داشته‌ی خود را به خداوند، با اخلاص هدیه می‌نماید و بدین‌ترتیب در "میدان عمل" "اوج الگو بودن برای انسانیت" را به فعلیت می‌رساند. 

عید قربان، عید، "هدیه بهترین داشته‌ها"، به خداوندی است که خدمت به دیگران را همواره با جان و مال برای "وحدت همگان" و "تحقق یکی شدن" (در پرتو او) توصیه می‌کند.

چگونه انسان می‌تواند به این درجه بالا از انسانیت نائل شود که بهترین داشته های خودر را برای رضای خدا به دیگران هدیه کند. به این درجه بالا تنها با شناخت خداوند متعال می‌توان نائل شد. 

شناخت و عرفان خداوند، با دقت در مضامین دعای عرفه می‌تواند حاصل شود. 

امید است توفیق شناخت خداوند در روز عرفه برای همه ما حاصل شود تا در "روز امتحان عید قربان" با "قربانی هر چه داریم برای رشد وتعالی انسان‌ها"، به بالاترین درجه وارستگی انسان نزدیک شویم. 

"عشق خدمت به انسانیت با تمام وجود"، که به برکت موفقیت در امتحان عید قربان، حاصل میشود را برای همگان آرزو می‌نمایم چرا که این "تحول" و "نو شدن" بهترین عید برای انسان است.

بیست و نهم تیرماه هزارو چهارصد شمسی

 کیامرث جهانگیر

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید کشور

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.