انتظار دغدغه‌مندان انقلاب از دولت مردمی سیزدهم/ انتخاب روسا و مدیران مومن، جهادی، عاقل، پاک دست، ضدفساد و خواستار عدالت

asatid
در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه مازندران مطرح شد:

انتظار دغدغه‌مندان انقلاب از دولت مردمی سیزدهم/ انتخاب روسا و مدیران مومن، جهادی، عاقل، پاک دست، ضدفساد و خواستار عدالت

انتظار برخی از دغدغه مندان انقلاب و ارادتمندان حضرتعالی و آرزومندان موفقیت چشمگیر دولت مردمی سیزدهم در بسیج اساتید دانشگاه مازندران انتخاب روسا و مدیرانی مومن، جهادی، عاقل، پاک دست، راه شناس، جریان شناس، جبهه شناس، مردمی، ضدفساد و خواستار عدالت و از همه مهمتر از نسل گام دوم انقلاب می باشد که با اخلاص و مدیریت مدبرانه حضرتعالی قطعا چنین امری محقق خواهد شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، بسیج اساتید دانشگاه مازندران در بیانیه‌ای اعلام کرد: وظیفه خود می‌داند که در راستای تحقق مسوولیت مکتبی خود بیشینه تلاش و تکاپوی علمی و اجرایی خود را در طبق اخلاص گذارد و از هیچ  فعالیتی جهت کمک به دولت سیزدهم دریغ نکند.

در متن این پیام آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم حضرت آیت الله دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

خداوند متعال را شاکریم که پس از گذشت بیش از سه دهه از آغاز زعامت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای( دامت برکاته)، رئیس جمهوری را نصیب ملت بزرگ ایران کرد که حقیقتا ولایی و انقلابی است و مرور زمان، برکات آن را به مردم ایران اثبات خواهد کرد. انشالله

حضور جناب‌عالی به عنوان سیزدهمین ریاست جمهور انقلاب اسلامی، جان تازه‌ای به کنشگران انقلابی در دانشگاه‌ها دمیده است، بطوریکه جریان‌های دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید انقلابی را نسبت به آرزوی تشکیل دولتی انقلابی، مردمی و موفق امیدوار کرده است. لذا اکنون که قاطبه مردم و فعالین دانشگاهی با رای خود، اعتمادشان را به امانت نزد شما نهاده اند ، تشکیل صحیح و شروع به کار مناسب دولت سیزدهم، مهمترین و حساس ترین وظیفه حال حاضر حضرتعالی و مجموعه های زیر نظر شما برای پاسخ به این اعتماد است.

طبیعی است که دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با اهدافی متعالی و آرمان های بلند لزوما ساختار، ارکان و عناصر ویژه و شیوه ها و روش های مخصوص به خود دارد که همه این ها بایستی در تراز اهداف والا و آرمان های بلندش باشد. لذا مدیران، مسئولان و کارگزاران امور در چنین دانشگاهی، بایستی شرایط و ویژگی هایی داشته باشند که آنها را از هم رده های خود در دولت های قبلی و  از سایر نظام های دنیا متمایز نماید به گونه ای که با روح انقلاب و آرمانهای بلندش همخوانی و هماهنگی داشته باشند.

همانطور که مستحضر هستید وزارت علوم یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین ارکان دولت به شمار می رود چرا که مستقیما با پرورش نسل آینده انقلاب و رفاه و پیشرفت کشور مرتبط است. امید کنشگران انقلابی و خصوصا اساتید بسیجی سراسر کشور این بوده و هست که فرآیند انتخاب وزیر محترم علوم و بتبع آن روسای دانشگاه‌های سراسر کشور،کاملا شایسته سالارانه با محوریت تعهد انقلابی و بدون دخالت و نفوذ افراد انقلابی نما همراه باشد.

در همین راستا انتظار برخی از دغدغه مندان انقلاب و ارادتمندان حضرتعالی و آرزومندان موفقیت چشمگیر دولت مردمی سیزدهم در بسیج اساتید دانشگاه مازندران انتخاب روسا و مدیرانی مومن، جهادی، عاقل، پاک دست، راه شناس، جریان شناس، جبهه شناس، مردمی، ضدفساد و خواستار عدالت و از همه مهمتر از نسل گام دوم انقلاب می باشد که با اخلاص و مدیریت مدبرانه حضرتعالی قطعا چنین امری محقق خواهد شد.

لذا از مدتی قبل ، افراد و گزینه هایی برای سکانداری وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌‌های سراسر کشور مطرح بودند که قطعا توسط مجموعه حضرتعالی ، مورد بررسی قرار گرفته و هم اکنون که گزینه‌های احتمالی بسیار محدود و در کارگروه ویژه  به مراحل انتخاب نزدیکتر شده اند بر خود لازم دانستیم که  هم از باب کمک و همراهی فکری و هم از باب نگرانی از نفوذ برخی جریان ها و افراد انقلابی نما در جهت انتخاب غلط مدیران در دانشگاه‌ها با هدف « بی آینده کردن نظام»، در کنار سه شاخص اصلی حضرتعالی برای انتخاب مدیران دولت سیزدهم( انقلابی، مردمی و ضد فساد بودن)، شاخصه های مکمل ، تخصصی تر و مرتبط تر از روسای تراز دانشگاه انقلابی در کلام امامین انقلاب را یادآور شویم.

 

1- تزریق غیرت انقلابی به دانشگاه

از مغفول ترین شاخص های دولت های قبلی، بی توجهی به تزریق روحیه و منش و غیرت انقلابی در محیط دانشگاهها بوده است که به تعبیر حکیمانه و حماسی امام خامنه ای از آن به عنوان کوره آتشفشانی انرژی انقلاب یاد کرده اند، که ضروری است  مورد توجه فوری و جدی مدیران و روسای مدنظر به این مهم در دانشگاه انقلابی دولت سیزدهم  قرار گیرد.

2- معتقد به فراهم کردن پشتوانه تئوریک نظام انقلابی

دانشگاه انقلابی و در راس آن مدیر انقلابی باید تامین کننده پشتوانه تئوریک نظام انقلابی باشد. مبانی تئوریک نظام انقلابی باید در یک دانشگاه انقلابی مدام مورد بحث ، تحقیق ، تثبیت و آموزش قرار گیرد که این امر محقق نخواهد شد جز اهتمام جدی و باور قلبی مدیران و روسای دانشگاهها به ایجاد علوم انسانی ـ اسلامی.

3- تغذیه فکری نیروهای انقلابی دانشگاه

شاخص دیگر مسئول دانشگاه انقلابی، تغذیه فکری نیروهای انقلاب، تقویت باور قلبی و احساس عاطفی و ارتقای بصیرت اجتماعی و سیاسی و دمیدن روح امید در بین دانشگاهیان در مصاف با مشکلات و در صحنه نگاه داشتن آنان می باشد.

4- برخورداری از اقتدار علمی

عالمانه، حکیمانه، مدبرانه و کارشناسانه عمل کردن و برخورداری از اقتدار علمی مدیر دانشگاهی انقلابی، شاخصه دیگری است که در صیانت و پاسداری و تقویت نظام اسلامی، نقش اساسی دارد و انقلابی ماندن دانشگاه به آن وابسته است.

5- مقابله با تضعیف نظام در دانشگاه

مدیر منصوب دولت انقلابی در دانشگاهها، باید در مواردی که از روی غفلت یا ترس یا مصلحت اندیشی نادرست و یا خدایی نکرده هر نوع عمل مغرضانه و انحرافی دیگر، که باعث فاصله گیری مسئولان از موازین انقلاب می گردد و یا در جهت تضعیف ارکان آن، عملی از آنان سر میزند، نصیحت، تذکر و هشدار و نهایتا اقدامی انقلابی انجام دهد و مانع از فعالیت در جهت تضعیف نظام انقلابی گردد.

6- احساس مسئولیت

شاخص دیگر مدیر دانشگاه انقلابی، آن است در در برابر نیازهای نظام اسلامی در ابعاد مختلف احساس مسئولیت کند؛ چه نیازهای علمی، چه نیازهای مدیریتی( تربیت مدیران ولایی و انقلابی و در مواقع ضرورت به عهده گرفتن مدیریت) و چه نیازهای فرهنگی و سیاسی اجتماعی.

 7- دارابودن تقوای سیاسی و تقوای مالی

مدیر دانشگاهی در تراز دولت انقلابی باید دارای تقوای سیاسی و تقوای مالی باشد که چنین تقوایی ابزار لازم برای جلوگیری از سوء استفاده های صنفی و جناحی در محیط دانشگاه است.

8- جوانگرا بودن

رئیس انقلابی در محیط دانشگاه، باید در سپردن مسئولیت ها به جوانان مومن انقلابی جسارت به خرج داده و با سپردن امور دانشگاه به پیران فرسوده و خسته از انقلاب و رزومه داران امتحان پس داده و انقلابی نماهای تازه به دوران رسیده این امید بسیار عظیم را کم سو نکند و پیروزی شیرینی که در انتخابات اخیر در کشور شاهد بودیم را بر دهان جامعه انقلابی دانشگاهی تلخ نکند.

و کلام آخر آنکه، ما در بسیج اساتید دانشگاه مازندران، ایمان داریم ان شاالله همانطور که رهبری عزیز در 28 خرداد امسال بشارت دادند مردم از این انتخابات اخیر خیر خواهند دید ؛ وظیفه خود می‌دانیم که در راستای تحقق مسئولیت مکتبی خود برای دستیابی به این مهم، بیشینه تلاش و تکاپوی علمی و اجرایی خود را در طبق اخلاص گذارد و از هیچ  فعالیتی جهت کمک به دولت سیزدهم دریغ نکند. انشالله

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج اساتید دانشگاه مازندران

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.