الگوی مردم‌سالاری انقلاب اسلامی بهترین الگوی حکمرانی برای نجات بشریت

asatid
سردار غلامرضا سلیمانی در همایش دفاع مقدس در دانشگاه تهران:

الگوی مردم‌سالاری انقلاب اسلامی بهترین الگوی حکمرانی برای نجات بشریت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش « استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی» : ملت ایران این شایستگی را دارد که الگوی مردم‌سالاری اسلامی را تکامل بخشیده و به عنوان بهترین الگوی حکمرانی برای نجات بشریت در میان مردم دنیا و ملت‌های مسلمان منتشر نماید.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز و در همایش « استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی» در مصلای دانشگاه تهران ضمن اشاره به رشادت‌‌های دوران دفاع مقدس و حمله به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را جنگی با برنامه‌ریزی سنگین و دقیق از سوی دشمنان اعلام کرده و گفت: در این نبرد دشمنان علارغم برنامه‌ریزی دقیق و سنگین برای شکست دادن انقلاب، بخشی از مولفه‌های قدرت مردم ایران را در محاسبات خود نگنجانده بودند که از جمله آن‌ها تکیه بر مدیریت الهی و مردمی و ولایت فقیه بود.

وی در ادامه مشکلاتی را که در آن زمان مبتلابه کشور بود برشمرده و عنوان کرد: امام خمینی پس از حمله صدام، مردم را به خونسردی دعوت کردند و فرمودند به شایعات توجه نکنید، ملت ما صدام را با سیلی خواهد نواخت. نکته محوری که تحول در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود انست که امام مردم را به میدان دعوت کردند و  خالق نظریه جدیدی در دفاع شدند. مکتب دفاعی انقلاب اسلامی با دعوت امام راحل برای حضور مردم در میدان نبرد شکل گرفت. امام مردم را به میدان نبرد آورند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود:  البته حضور مردم در میدان نبرد به معنی آن نبود که ارتش و سپاه و نیروهای جهادی و انتظامی ایفای نقش نکنند بلکه امام دفاع عاشورایی را به تصویر کشید. در این نبرد کشوری که 37 کشور مستقیم به ان کمک کردند با الگوی پیشنهادی امام متوقف شده و پس از عزل بنی‌صدر از مرداد سال 60 با اولین عملیات که با نام عملیات فرمانده کل قوا نامگذاری شد، حالت تهاجمی برای نیروهای ملت ایران در میدان نبرد محقق شده و در مهر سال 60 در عملیت ثامن الائمه و تا  فرودین 61 و شروع عملیات‌های بیت‌المقدس تا سوم خرادماه 61  و آزادسازی خرمشهر در کمتر از یک سال از عملیات ثامن الائمه تا بیت‌‎المقدس همه سرزمین‌های اشغال شده آزاد شد و پس از ان تا 6 سال متجاوزان را درون سرزمین خودشان تعقیب کرد و عملیات‌های والفجر و کربلای 1 تا 8 در داخل خاک عراق اتفاق افتاد و ارتش صدام تحت فشار شدید رزمندگان قرار گرفت و با راهبرد امام خمینی (ره) مردم  بر دشمن توفق پیدا کردند. قطعنامه 598 دستاورد عملیات کربلای 5 بود.

وی افزود: سند پیروزی ملت ایران نظریاتی است که سازمان ملل بعد از قطعنامه 598 در اعلام تجاوز عراق عنوان کرد. دستاورد بزرگتر در انقلاب اسلامی خلق مکتب دفاعی بود انقلاب اسلامی است.مکتب دفاعی تنها برای ایران نبود، جبهه مقاومت توسعه مکتب دفاعی انقلاب اسلامی است که خالق آن امام (ره)، با به میدان آوردن مردم مومن و انقلابی در دوران دفاع مقدس حماسه عاشورا را بازسازی و ترسیم کردند و این هنر ملت ایران به رهبری امام بود که امروز جبهه مقاومت باعث شکست بزگترین قدرت اقتصادی جهان ، در منطقه شده است و اکنون هم این شکست‌های نظام سلطه، صهیونیست و آمریکا استمرار دارد.

سلیمانی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس را باور " ما می‌توانیم" عنوان کرده و گفت: اگر ادعا کنیم پیشرفت‌های امروز ما ثمره " ما می‌توانیم" دفاع مقدس است، اغراق نکرده‌ایم. جنگ سخت‌ترین صحنه زندگی هر جامعه‌ای است که ما با رهبری ولایت فقیه توانستیم آن را به گنجینه‌ای قابل نشر تبدیل کنیم. دفاع مقدس از ارزشمندترین کلمات در ادبیات فارسی است، ملت ما دفاع علوی کرد و امروز هم باید با تاسی به همان دوره دفاع مقدس گام دوم انقلاب را آغاز کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تقدیر از انتخاب نام همایش تاکید کرد: الگوی مردم‌سالاری دینی یعنی مردم در همه مسائل سالار خود باشند. مردم قطعا می‌توانند نقش‌آفرینی کنند بسیج اساتید و بسیج کارکنان وزارت علوم فرماندهان تحقق مردم‌سالاری اسلامی هستند و باید چگونگی استمرار حکمرانی مردمی طراحی شده و با نظریات رهبری هوشمند انقلاب برای تحقق مردم‌سالاری در همه جنبه‌ها، تلاش شود مردم سالار خود باشند ، هم در علم و فرهنگ و هم در هنر و اقتصاد. گام دوم انقلاب تحقق همه‌جانبه مردم‌سالاری با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس و با محوریت جوانان است.

سلیمانی در پایان گفت: ملت ایران این شایستگی را دارد که الگوی مردم‌سالاری اسلامی را تکامل بخشیده و به عنوان بهترین الگوی حکمرانی برای نجات بشریت در میان مردم دنیا و ملت‌های مسلمان منتشر نماید.

انتهای پیام/

 

 

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.