دفاع مقدس از جلوه‌های تداوم مکتب امام حسین (ع) است

asatid
در نهمین نشست استاد- جامعه با موضوع دفاع مقدس و اربعین مطرح شد؛

دفاع مقدس از جلوه‌های تداوم مکتب امام حسین (ع) است

مهدی شاهین دانشیار علوم سیاسی دانشگاه لرستان و نویسنده‌ی کتاب "جنگ ایران دو عراق؛ زمینه‌ها و پیامدها": ایرانیان با درایت حکیمانه‌ی امام راحل، با پیروزی در جنگ تحمیلی، ابهت شرق و غرب را در هم شکستند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نهمین نشست استاد- جامعه با مشارکت دفتر هم اندیشی اساتید نهاد رهبری دانشگاه پیام نور لرستان و کانون بسیج اساتید این دانشگاه، به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس و اربعین سالار شهیدان با موضوع بازخوانی اوضاع ایران و عراق در آستانه ی جنگ برگذار شد.

در آغاز این نشست، هادی گراوند، ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع) و  پاسداشت رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس با اشاره به روایت کل یوم عاشورا کل ارض کربلا، مکتب حسینی را دارای تداوم همه زمانی و همه مکانی و در همه‌ی ابعاد شخصی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و پر مخاطب ترین واقعه و رسانه‌ی تاریخ تا دنیای معاصر دانست.

در ادامه حمید مظفری، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور لرستان، با بیان این که،  عاشورا دامنه بسیار وسیعی از والاترین صفات و ارزش‌های انسانی و دینی همچون ایثار، شکیبایی، جوانمردی، عزت، وفا، آزادگی و بصیرتِ که دیدیم در دوران هشت سال دفاع مقدس این صفات و ارزش ها دوباره تجلی بخشید، افزود: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل انجام دادند. دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و حتی می توان گفت بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می شود، بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد بصورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان انتقال داد تا نسل امروز به همان نسلی که اوج تاریخ دفاع مقدس را آفرید، ملحق شود.
مظفری تاکید کرد: امروزه نیز می‌بینیم غرب با هالیوود قهرمانان تخیلی تولید می‌کند اما در اینجا نوجوانان ما قهرمانان واقعی هستند، بطور نمونه، علی لندی یک شیرپسر لر دهه هشتادی نشان داد در عصر فضای مجازی، اگر همین الان جنگ تحمیلی تکرار شود ۱۵ ساله های زیادی هستند که حاضرند جانفشانی کنند. علی لندی نشان داد نسل بهنام محمدی ها و حسین فهمیده ها هنوز ادامه دارد و فهمیدیم این سرزمین هیچ وقت از حضور قهرمانهای بزرگ تهی نمی شود.

در ادامه مهدی شاهین، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه لرستان و نویسنده ی کتاب "جنگ ایران دو عراق؛ زمینه ها و پیامدها" با تمرکز بر تحلیل وضعیت ایران در آستانه ی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، تاکید کرد؛ به رغم عدم آمادگی ایران برای ورود به هیج گونه جنگی، به دلیل غائله های گروهکهای منافقین و جدایی طلب و نفوذی های درون حاکمیت و ترورهای ناجوانمردانه ی اوایل انقلاب، اما ایرانیان با درایت حکیمانه ی امام راحل، با پیروزی در جنگ، ابهت شرق و غرب را در هم شکستند.

ایرج رمضانی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور الیگودرز نیز، مهمترین هدف بعثی‌ها را از حمله به ایران سرنگونی نظام اسلامی و تجزیه ی کشور دانست و خواستار تحلیل بیشتر جریان نفوذ و خیانت امثال بنی صدر در این زمینه شد.

در ادامه، عزت الله سپه وند، (معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان و دبیر هم اندیشی اساتید نهاد رهبری دانشگاه پیام نور) ضمن تاکید بر ضرورت وجودی این دست روایت‌های پژوهشگرانه از دفاع مقدس، پدیده‌ی رویارویی دشمنان با نظام قدسی جمهوری اسلامی ایران را نه پدیده‌ای  تمام شده بلکه امری تغییر شکل یافته به گونه‌های جنگ ترم و ترکیبی دانست و از مجاهدت‌های همه‌ی رزمندگان در هر دو جبهه ی جنگ سخت و جنگ نرم تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج لرستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.