ضرورت شکل گیری دپارتمان متمرکز اندیشکده راهبردی

asatid-ghadiri

ضرورت شکل گیری دپارتمان متمرکز اندیشکده راهبردی

رییس اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری دپارتمان متمرکز اندیشکده راهبردی گفت: حداقل ۲۰ گروه حل مسئله در استان اصفهان می‌تواند فعال شود و فعالیت‌های استان اصفهان باید در سطح ملی ظهور و بروز داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان اصفهان، مفتاحی رییس اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبرد نگاری سازمان بسیج اساتید در جلسه مجازی شورای بسیج اساتید استان اصفهان، با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری دپارتمان متمرکز اندیشکده راهبردی گفت: با توجه به مسائل شناسایی شده حداقل ۲۰ گروه حل مسئله در استان اصفهان می تواند فعال شود و فعالیت‌های استان اصفهان باید در سطح ملی ظهور و بروز داشته باشد.

 

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان نیز در این جلسه که با حضور رییس اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبرد نگاری سازمان بسیج اساتید و همچنین معاونت‌های پژوهشی، منابع انسانی، تحلیل و بررسی، مسئولان بازرسی و حوزه راهبردی و جانشین بسیج اساتید استان برگزار شد، گفت: مجموعه بسیج اساتید استان اصفهان از اولین مجموعه‌ها در کشور بوده است و حضور اساتید بسیجی استان در عرصه‌های مختلف همواره در این استان  پرررنگ بوده و با توجه به ظرفیت‌ها اقدامات خوبی در خصوص راه اندازی اندیشکده‌ها و در حوزه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی انجام شده است.

 

در ادامه مسعود نصری معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان با بیان این که راه اندازی اندیشکده‌ها از موضوعات مورد تاکید بسیج اساتید بوده، گفت: اندیشکده‌ها با توجه به زیرساخت‌های موجود راه اندازی  شده‌اند و استادان هم از این کار استقبال کرده اند و بصورت خرد جمعی مباحث پیگیری و از گروه‌های تخصصی دانشگاه‌های مختلف استفاده می شود.

 

معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: در این اندیشکده‌ها سعی شده مسائل و دیدگاه‌های دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان اساس کار با رویکردها حل المسائلی مورد توجه باشد.

 

وی گفت: اندیشکده‌های تخصصی ویژه آب، گردشگری و شهر اسلامی راه اندازی شده و فعالیت مستمری در چندین شهرستان استان  دارند و ۳۵ مسئله محوری هم در استان شناسایی و اخیرا هم ۵ مورد به‌عنوان اولویت‌ توسط مسئولین استانی مورد توجه  قرار گرفت.

 

معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اندیشکده شهر اسلامی گفت: مباحث این اندیشکده در دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کرده در شهر کاشان هم برنامه‌های این اندیشکده در مباحث نهج البلاغه پیگیری شده و این شهر به‌عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور نامگذاری شده است.

 

مفتاحی در ادامه با بیان این که رویه و روند اجرایی کانون‌ها و اندیشکده‌ها در استان اصفهان خیلی خوب بوده است، گفت: برآوردهای خیلی خوبی انجام گرفته و به‌عنوان یک محور، قطب بندی مناطق را پیگیری می‌کنیم،  ۳۵ مسئله استان هم شناسایی شده که از موضوعات کاملا ناظر و واقع است و باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان این که بسیج اساتید باید نقش حداکثری ایفا کند بر ضرورت شکل‌گیری دپارتمان متمرکز اندیشکده راهبردی اشاره کرد و افزود: وحدت، کیفیت و اثر بخشی فعالیت‌ها مهم است.

 

رییس اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبرد نگاری سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: باید کانون‌های تخصص شکل بگیرد و موضوعات به‌طور دقیق تحلیل و تبیین شود. به سبب فعالیت اندیشکده‌ها مسائلی شناسایی شده است و  مشخص شده که حداقل ۲۰ گروه حل مسئله در استان اصفهان می تواند فعال شودو فعالیت‌های استان اصفهان باید در سطح ملی ظهور و بروز داشته باشد.

 

مفتاحی با تصریح این که به‌صورت پایلوت بعضی از موضوعات و مسائل ملی را در استان‌های مربوطه دنبال خواهیم کرد، گفت: اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبرد نگاری در سازمان بسیج اساتید کشور به‌عنوان مرکز مشاور تیم‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی همچنین گروه مستشار دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: معاونت آموزش در حوزه اندیشکده‌ها را نیز فعال خواهیم کرد و اولین دوره آموزش موردی توانمندسازی در حوزه سیاست‌گذاری هم در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.