کتاب «فراتحلیل امنیت ملی»

asatid
معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید معرفی کرد؛

کتاب «فراتحلیل امنیت ملی»

کتاب فراتحلیل امنیت ملی در 16 بخش و 614 صفحه توسط علی مرادزاده ، تدوین شده و در سال 1398 توسط انتشارات ناد منتشر گردیده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور کتابی با عنوان « فراتحلیل امنیت ملی» را معرفی کرد.

این کتاب در 16 بخش و 614 صفحه توسط علی مرادزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور تدوین شده و در سال 1398 نیز انتشارات ناد آن را منتشر کرده است. در این اثر که شاید در نوع خود منحصربه‌فرد باشد محتوای 16 کتاب مرجع از منابع معتبر امنیت ملی تلخیص و مورد بررسی قرار گرفته است به‌گونه‌ای که مطالعه آن، خواننده را از مطالعه منابع یادشده بی‌نیاز خواهد ساخت.

در بخشی از این کتاب آمده است:

امنیت به معنای مصونیت از تعرض و آسودگی خاطر و حفظ ارزش‌های حیاتی در ابعاد و عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، روحی و روانی از اهمیت زیادی برای استمرار حیات بشر و ثبات و بقای حکومت برخوردار است. چهار گفتمان در تحلیل و توصیف امنیت ملی قابل طرح است؛

1- بقاء در مقابل تهدیدات امنیتی ، 2- فقدان تهدید، 3- کسب قدرت و استمرار آن، 4- همگرایی.

امنیت مقوله‌ای سرنوشت‌ساز محسوب می‌گردد. که از نیازهای و خواسته‌های حیاتی انسان و جامعه و نظام سیاسی به شمار می‌رود. این مهم در قرآن کریم، سنت معصوم و منظومه فکری رهبران انقلاب اسلامی و نظریات اندیشمندان جایگاه بی‌بدیلی دارد. بدیهی است بود ونبود امنیت، اساس زیست فردی و جمعی و حکومتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هیچ‌کس در جهان مخالف آن نیست حتی می‌توان گفت: بشر بر اساس فطرت خویش همواره خواستار ایجاد امنیت و حفظ آن می‌باشد و هیچ‌یک از طیف‌ها و عناصر جامعه در سایه ناامنی و هرج‌ومرج به اهداف خود نرسیده و رضایت نخواهند داشت. ازاین‌رو اهداف اولیه، اهداف میانی و اهداف غایی امنیت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در رأس برنامه‌ها و اولویت‌های حکومت خواهد بود.

گفتنی‌است، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره 09122174822 با نویسنده کتاب ارتباط برقرار کرده و نیز از طریق شماره  نشر ناد 02177680056 نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.