شکستن انحصار علمی مستکبران، ارمغان جمهوری اسلامی برای بشریت است

asatid
معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان مطرح کرد:

شکستن انحصار علمی مستکبران، ارمغان جمهوری اسلامی برای بشریت است

بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان: تغییر دیدگاه به علم در جمهوری اسلامی از علم در خدمت استکبار به علم در خدمت به بشریت و استقلال سیاسی و علمی کشور سبب ایجاد انگیزه و امید و خودباوری در جوانان برای پیشرفت علمی است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)و و به نقل از صاحب‌نیوز،  بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان تغییر دیدگاه به علم در جمهوری اسلامی از علم در خدمت استکبار به علم در خدمت به بشریت و استقلال سیاسی و علمی کشور را سبب ایجاد انگیزه و امید و خودباوری در جوانان برای پیشرفت علمی دانست و گفت: شکستن انحصار علمی مستکبران، ارمغان جمهوری اسلامی برای بشریت است.

شمس با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی یک فضای جدید برای رشد و پیشرفت علمی در کشور پدید آمد، گفت: نوع نگرش به علم در کشور ما بعد از ایجاد جمهوری اسلامی، تغییر کرد.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان افزود: در زمان سمت‌شاهی علم فقط مبنای غربی داشت و آن چیزی هم که به نام علم وارد کشور می‌شد، علم و تکنولوژی بود که در خدمت غرب قرار داشت و برای توسعه قدرت غرب و پایگاهی برای اشاعه آن در منطقه بود.

وی ادامه داد: علم در جمهوری اسلامی بر مبنای تعالی انسان و نشر و گسترش آن برای خدمت به همه انسان‌ها و مبارزه با ظلم و ستم تعریف شده است و آن علمی مورد نظر است که برای کشور و جامعه بشری سازنده باشد و مستقل از خواست استکبار جهانی به کار گرفته شود.

شمس با اشاره به رشد چندین برابر دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی به دلیل استقلال حکومت از بیگانگان، اظهار کرد: انگیزه و امید در جوانان افزایش پیدا کرد و خیل عظیمی از جوانان راهی دانشگاه‌ها شدند و همین اعتماد به نفس و خوداتکایی سبب شد تا در برخی از رشته‌ها نظیر پزشکی در زمینه سلول‌های بنیادی، پیوند اعضای بدن، چشم پزشکی و نانوفناوری و هسته‌ای، برخی از نوآوری‌ها برای اولین بار در جهان در ایران صورت بگیرد و این پیشرفت‌ها در حالی انجام شده است که استکبار جهانی به شدت از آن موضوع واهمه داشت و می‌خواست این توانایی فقط در انحصار خودش باشد.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان افزود: فشار دشمنان برای از پا‌درآوردن انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ هشت ساله شرق و غرب برای ملت ایران سبب تلاش و همت روزافزون برای ساخت تسلیحات دفاعی در کشور شد و ساخت سلاح‌های پیشرفته از سوی افرادی نظیر شهید تهرانی مقدم عامل پیشرفته علمی کشور در حوزه‌های مختلف و تکنولوژی شد و امروز ما در رتبه سوم تا ششم جهان در ساخت موشک و فراساخت موشکی قرار داریم.

وی شکستن انحصار در برخی از انواع تکنولوژی و ساخت تجهیزات را ارمغان جمهوری اسلامی برای رهایی بشریت از چنگال استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: ابرقدرت‌ها با بهره‌گیری از قدرت انحصاری خود در علم و تکنولوژی برای زورگویی و استعمار و استحمار ملت‌ها استفاده می‌کردند و جمهوری اسلامی این انحصار را بی‌معنا کرد.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.