سومین وبینار آزاد اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری

asatid
در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد؛

سومین وبینار آزاد اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری

سید محسن شفیعی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: جامعه را باید به اصل مساله "انتخابات" با رویکرد "انتخاب درست" هدایت کرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، سومین وبینار از سلسله وبینارهای آزاداندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "امیرالمومنین امام علی (ع) و آیین حکمرانی" به همت کانون بسیج اساتید و دفتر هم‌اندیشی استادان نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
 سید محسن شفیعی در این وبینار با بیان اینکه انتخابات یک مساله اجتماعی بوده و با مقوله حکمرانی متناسب است؛ گفت: حکمرانی و مدیریت اجتماعی علی(ع) به دو شکل قابل دریافت است: نخست؛ کلمات علی (ع)، خطبه‌ها، نامه‌ها و امر و نهی‌ها که قله این میراث نهج البلاغه است. چرا که حاوی مطالب کاربردی است و مورد دوم سیره عملی امیر(ع) که سرمایه بزرگی است که در اختیار ما قرار داده شده است.
وی در باب حکمرانی و مدیریت اجتماعی حضرت علی (ع) با اشاره به خطبه 131 نهج البلاغه افزود: حضرت علی(ع) و امام حسین (ع) و ائمه کلام و منطق یکسانی دارند و دلیل  برعهده گرفتن حکمرانی را اقامه دین و اصلاح جامعه بیان کردند تا مظلومان در امنیت بوده و احکام در جامعه اقامه بشوند.

شفیعی افزود: امام علي (ع) در مقام حکمراني به دنبال عدالت اجتماعي بود.
وی با بیان این که امام خمینی (ره) نیز در جامعه به دنبال احیای دین و اصلاح جامعه بودند، افزود: اهتمام امام راحل این بود که مردم پای کار بیایند و رای مردم به همان شکلی که هست بیان شود و پس از انتخابات از مشارکت مردم تقدیر و تشکر می کردند.
رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان تاکید کرد: تمامی بوق‌‎ها و شیپورهای نظام سلطه علیه نظام جمهوری اسلامی به صدا در آمده تا مانع مشارکت مردم در انتخابات پیش رو شوند. لذا، مشارکت پرشور مردم در انتخابات، همانند حضور در انقلاب، يک "نه بزرگی" به همه این سلطه گران و دسیسه جویان است.
وی افزود: امسال کار ما سخت است چرا که ناملایمات، نابسامانی‌ها، کم‎‌کاری‌ها و غفلت‌ها برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده که ناشی از نبودن در میان و کنار مردم است .

شفیعی بیان کرد: باید جامعه را به اصل مساله انتخابات هدایت کرد و از طرفی دیگر ملاک‌هایی را باید لحاظ قرار داد که مهم‌ترین آن نسبت فرد با عدالت اجتماعی است.
گفتنی است؛ عبدالله حسنی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از حضور اساتید و میهمان برنامه خاطرنشان کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی همزمان با فرارسیدن ایام انتخابات برآن شدیم تا سلسله وبینارهای مجازی را پیرامون انتخابات برگزار کنیم که با توفیق الهی در 8 جلسه برگزار خواهد شد.
 اسماعيل گلي مسوول کانون بسيج اساتيد و دبير هم‌اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی نيز در اين وبينار با اشاره به ضرورت ايجاد نشاط سياسي و زمينه سازي براي انتخابات پرشور افزود: با توجه به همزماني وبينار يکشنبه‌هاي انتخاباتي با ايام شهادت امام علي (ع) و نياز روز افزودن حکمرانان و مردم به توصيه‌ها و سيره عملي حضرت، در اين نشست آيين حکمراني از نگاه حضرت علي (ع) بررسي شد.

وي ضمن قدرداني از حضور گسترده اساتيد در سلسله وبينارهاي يکشنبه‌هاي انتخاباتي افزود: در وبينارهاي آزاد انديشي بنا بر اين است که در يک فضاي صميمي و دوستانه موضوعات روز انتخابات بحث و بررسي شود.

اسماعیل گلی ابراز اميدواري کرد که با توجه به مرجعيت اساتيد دانشگاه براي جامعه بتوان گام موثري در زمينه‌سازي براي برگزاري انتخابات پرشور و انتخاب درست برداشت.
لازم به ذکر است، در پایان وبینار شرکت کنندگان  نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اردبیل

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.