آسیب‌های فرهنگی ناشی از شعارهای انتخاباتی برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری

asatid
در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری تحلیل و بررسی شد:

آسیب‌های فرهنگی ناشی از شعارهای انتخاباتی برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری

نشست ویژه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها و بررسی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شعارهای کاندیدها، با حضور احمدرضا بسیج مسوول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری و مسیح‌الله کیهانی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در ویژه برنامه بر بام افتخار در صدا و سیما استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، احمدرضا بسیج مسوول بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری و کارشناس مسائل سیاسی روز  با اشاره به تبعات سخنان شعارگونه نامزدهای انتخاباتی گفت: سخنان شعارگونه که جامه عمل نپوشند منجر به آسیب فرهنگی برای جامعه می‌شود و راست‌گو نبودن و خلاف واقع سخن گفتن نتیجه‌ای جز دلسردی و بدبینی مردم ندارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخاب درست، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم انتخابات یک حق است و به عنوان یک وظیفه شرعی هر کدام از ما در این شور حماسی برگ زرین را بر افتخارات این مرز و بوم  اضافه خواهیم کرد.

 این مدرس دانشگاه با اشاره به تبعات سخنان شعارگونه نامزدهای انتخاباتی، بیان کرد: شعارها سخنانی هستند که با واقعیت تناسبی ندارند و مردم چون بر اساس اقوال و شعار یک نامزد به آنان رأی می‌دهند، در صورتی که ببینند این شعارها عملی نشده است نسبت به نظام و سایر نمایندگان بدبین می‌شوند.

بسیج تأکید کرد: برخی از سخنان شعارگونه که جامه عمل نپوشند منجر به آسیب فرهنگی برای جامعه می‌شود و راست‌گو نبودن و خلاف واقع سخن گفتن نتیجه‌ای جز دلسردی و بدبینی مردم ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان تأکید کرد: افرادی که به قصد خدمت و عبادت وارد کرسی ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا می شوند، نمی‌تواند در امانت مردم خیانت کند چرا که رأی مردم را به دست آورده و امین آنان است و در صورت خیانت در امانت، مشکل فرهنگی برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

بسیج با یادآوری اینکه افراد باید به پیشینه خود نگاهی داشته باشند و اگر امکان لغزش را در خود می‌بینند برای نمایندگی کاندیدا نشوند، افزود: فرصت برای کج‌دستی و خطا در این مناصب فراوان است لذا هر فرد باید نگاهی به ویژگی‌های اخلاقی و سابقه خود داشته باشد تا برای ورود به این عرصه تصمیم بهتری بگیرد.

بسیج ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور حاصل این تفکر است که افراد را بر مبنای داشتن مدرک در یک رشته وارد کار تخصصی کرده‌اند حال آنکه سواد و تخصص دو مقوله مجزا هستند و فرد برای اجرایی و عملیاتی کردن سواد خود باید تخصص انجام کار را داشته باشد.

بسیج خاطرنشان کرد: طبیعی است که یک کاندید ممکن است از سوی یک شهر یا منطقه و استان مورد حمایت ویژه قرار بگیرد و رأی بیشتری کسب کند اما باید توجه داشت که پس از انتخاب شدن باید نگاه منطقه‌ای و شهری را کنار بگذارد و اندیشه و مصلحت ملی را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 دفتر رسانه نهضت استادی بسیج چهارمحال وبختیاری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.