اولویت رییس جمهور آینده رفع چالش آب در بین استان‌ها باشد

asatid
احمدرضا بسیج تأکید کرد:

اولویت رییس جمهور آینده رفع چالش آب در بین استان‌ها باشد

مسوول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حل مشکل آب و خشکسالی یکی از ضرورت‌های کشور محسوب می‌شود، بنابراین باید یکی از اولویت‌های رئیس جمهور آینده حل چالش‌های آبی در تمامی استان‌های کشور باشد، زیرا تا زمانی که استان‌های کشور با کمبود آب درگیر هستند، اختلافات بین استان‌ها در این حوزه پابرجا خواهند ماند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، احمدرضا بسیج در خصوص مشکلات و معضلات موجود در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: باید برخی موضوعات که به‌عنوان چالش‌های اصلی در استان‌های کشور مطرح است مورد توجه رییس جمهور آینده قرار بگیرد، موضوع آمایش سرزمین یکی از مباحث مهم در راستای توسعه و پیشرفت استان‌ها است، یعنی هرگونه تصمیم‌گیری باید براساس آمایش سرزمین صورت بگیرد.

مسوول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از اقدامات اولیه و مهم در استان‌های کشور شناخت امکانات و توانمندی‌ها در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و همچنین توجه به طبیعت هر استان از نظر آب و خاک، نیروی انسانی موجود و نیروی انسانی مورد نیاز برای پروژه‌های مورد نظر است .

وی افزود: اگر تصمیم‌گیری‌ها برای توسعه و آبادانی با مطالعه و به‌صورت دقیق انجام بگیرد باعث می‌شود متناسب با ویژگی‌ها و امکانات موجود، استان‌ها به قطب دامداری، کشاورزی، صنعت و سایر موارد تبدیل شوند.

بسیج عنوان کرد: زمانی‌که در تصمیم‌گیری‌ها مباحث مرتبط با آمایش سرزمین در نظر گرفته نشود، آن زمان پروژه‌های تعریف شده مورد نظر برای ایجاد اشتغال و تولید بازدهی لازم را ندارند و قطعا به نتیجه مطلوب نخواهد رسید که این مساله موجب ایجاد ناامیدی و بدگمانی در بین مردم می‌شود، متاسفانه این همان اتفاقی است که در حال حاضر در کشور ایران در حال رخ دادن است.

این کارشناس حوزه سیاسی با اشاره به اینکه احداث کارخانجات فولادی تنها باید در استان‌ها و کشورهایی که به دریا متصل هستند، انجام شود، اضافه کرد: در سایر کشورها کارخانه فولاد به دلیل نیاز فراوان به آب در شهرهای کنار دریا ساخته می‌شود، اما متاسفانه در کشور ایران بدون توجه به مشکل تامین آب و از بین رفتن منابع زیرزمینی این کارخانه‌ها در شهرهای کویری و خشک مانند اصفهان و یزد  احداث شده که منجر به بروز اختلافات میان استان‌ها برای تامین آب مورد نیاز این صنایع شده است، این موضوع نشان می‌دهد در تصمیم‌گیری به آمایش سرزمینی و اینکه استان قابلیت صنعتی شدن را دارد یا نه توجهی صوررت نگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حل مشکل تامین آب و خشکسالی یکی از ضرورت‌های کشور محسوب می‌شود، به‌نوعی تمامی استان‌های کشور با مشکل کمبود آب درگیر هستند و باید یکی از اولویت‌های رییس جمهور آینده حل چالش‌های آبی در استان‌های کشور به‌ویژه در چهارمحال و بختیاری باشد، نباید در این موضوع صرفا یک استان خاص را ببینیم، زیرا تا زمانی که تمامی استان‌های کشور با کمبود آب درگیر هستند، اختلافات بین استان‌ها در این حوزه پابرجا خواهند ماند و توسعه و پیشرفتی نیز حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.