آیین تودیع و معارفه مسوولان قدیم و جدید سازمان بسیج اساتید کشور 

asatid
در سالن شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد؛

آیین تودیع و معارفه مسوولان قدیم و جدید سازمان بسیج اساتید کشور 

طی مراسمی که در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، محمدرضا مردانی به عنوان رئیس جدید بسیج اساتید معرفی شده و از زحمات و تلاش‌های مجاهدانه مجتبی زارعی در مدت خدمت وی در این سمت قدردانی شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، آیین تودیع و معارفه مسوولان قدیم و جدید سازمان بسیج اساتید کشور صبح روز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ ، در جمع اعضای شورای معاونین این سازمان و روسای بسیج اساتید تهران و دفاتر هماهنگی در دانشگاه‌های تهران در سالن شهید شهریاری این سازمان برگزار شد.

در این نشست مجتبی زارعی ضمن تبریک حضور حماسی مردم ایران در تعیین سرنوشت خویش و انتخابات ۱۴۰۰ یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامی داشته و پس از بیان برخی اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج اساتید به معرفی اعضای شورای معاونین و شورای عمومی سازمان پرداخت.

 

در ادامه معاونین پژوهش و فناوری، بررسی و گفتمان‌سازی و فرهنگی و همچنین رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ نکاتی را در خصوص برنامه‌های بسیج اساتید ارائه کردند.

محمدرضا مردانی رئیس جدید سازمان بسیج اساتید در ادامه این نشست ضمن بیان آنکه خدا را برای ایجاد فرصت و توفیق خدمت در یکی از مهم‌ترین اقشار جامعه بسیجی و در چهارمین دهه فعالیت خویش شکرگزار است، گفت: همه ما مرهون فداکاری مردان و زنانی هستیم که به تمام علایق دنیایی خود پشت پازدند و امروز با رشادت‌های آنان ایران اسلامی در جهان می‌درخشد. امید است ما نیز در این مسیر سر افراز باشیم.

دکتر مردانی

وی در ادامه تاکید کرد: همانگونه که در آموزه‌های اسلامی آمده است؛ (بهترین دوست شما کسی است که به خاطر حق بر سر شما فریاد بزند)، بر این اساس بنده برای شنیدن نظرات و نقدها و مطالبات آمادگی دارم و مگر می شود تشکلی مطالبه گر باشد اما پاسخ مطالبه را نگوید؟. امید است در محضر همکاران و با کمک خداوند و با بهره گیری از ظرفیت ارزشمند نهضت استادی در سراسر کشور و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، در ادامه این راه نیز قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی افزود: پیامبر اکرم می‌فرمایند " صلاح و فساد امت من در گروِ دو طبقه است؛ اُمرا و فقها. خوشبختانه اُمرا در کشور امروز از میان فقها انتخاب می‌شوند. اداره کنندگان جامعه امروز به لحاظ سطح علمی و دانش در مرتبه بالایی هستند. نمایندگان مجلس، دولت،  وزرا و .... همه دانشگاهی‌اند و یا از مسیر دانشگاه عبور کرده‌اند و بنابراین جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری و نظام به این قشر، انتظارات بالایی از آن هست و در این فرصت إِن‌شاالله مسیر با ارزشی که استادم، دکتر زارعی با همراهی شما و سایرین پیش برده‌اند تداوم بخشیده و در گام‌های تکمیلی فرآیند تحولی را پیش ببریم و انتظاری که در سند اعتلای بسیج از جامعه دانشگاهی و نخبگانی می‌رود را بتوانیم در زمانی که تعریف شده به نتیجه برسانیم. از زحمات خالصانه و صادقانه و دلسوزانه دکتر زارعی به عنوان یک استاد بسیجی سپاسگزاری می‌کنم. ایشان در این مدت خدمت هر جا لازم می‌دانستند و تشخیص می‌دادند در موضوعات ورود می‌کردند و این حضور و حمایت‌های بی دریغ از جریان ناب استادی جای تقدیر و سپاس دارد. البته مراسم تکریمی در یکی از دانشگاه‌های تهران به این مناسبت برگزار خواهد شد. از ایشان می‌خواهم، همچنان در کنار بسیج اساتید باشند و از اندیشه و ظرفیت‌های بی‌بدیل و تجارب ایشان استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: چنین مجموعه‌ای زمانی موفق عمل خواهد کرد که مشورت پذیر باشد. بدنه را درک کند، تحول‌گرا باشد و بر اساس پیشرفت‌ها و تحولات جامعه حرکت کرده  آینده پژوه و آینده نگر بوده و مبتنی بر اتفاقات آینده برنامه ریزی کند. با توجه  به  گزارش‌ فعالیت‌ها، در بسیج اساتید همواره این روند بوده است. در ارتباط با فرآیند تحولی در حوزه‌های اصلی و ارکان مهم مسوولیتی و ماموریتی در سازمان پیشرفت خوبی صورت گرفته است و ما هم از همان نقطه عزیمت راه را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

 

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.