نقش پیشرانی استادان در رویکرد تحولی/ فراهم سازی بستر نقش آفرینی گسترده مردم

asatid
غلامرضا سلیمانی:

نقش پیشرانی استادان در رویکرد تحولی/ فراهم سازی بستر نقش آفرینی گسترده مردم

بسیجی هر کسی است که دل در گرو تحقق مردم سالاری اسلامی دارد. اکنون به دنبال بازآفرینی بسیج برای گام دوم انقلاب اسلامی با تکیه بر تجربیات و ظرفیت ها هستیم و اقشار دانشور در این تشکیلات مردمی نقش محوری دارند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، غلامرضا سلیمانی در آیین معارفه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید کشور و قدردانی از رئیس پیشین این سازمان که صبح امروز و در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بدون تردید و با استناد به دلایل روشن، ملت ایران در حال حاضر علارغم جنگ روانی و تبلیغات گسترده دشمنان که از طرق مختلف به دنبال القای این هستند که ملکه اذهان در داخل و خارج کشور بشود که ملت ایران شرایط نامناسبی دارد، ولیکن در یک نقطه و شرایط افتخار آمیز حضور دارد. دشمن تلاشش به تصویر کشیدن شرایط نامناسب از مردم ایران است. چون شرایط کنونی ایران تحسین برانگیز است و دشمن از استقرار نظام مردم سالاری دینی احساس خطر کرده و شیوه جدید حکمرانی برای دشمنان یک چالش بزرگ گفتمانی است و بنابراین آنها به دنبال متوقف کردن این الگوی شکوهمند هستند، البته این بدان معنی نیست که مشکلی در کشور نداریم ولیکن معتقدیم مشکلات با اتکا به نیروی داخلی در مدت کوتاهی قابل رفع هستند.
وی با تاکید بر فرصت ایجاد شده در راستای تحقق دولت اسلامی، گفت: همه ظرفیت‌ها اکنون در کشور فراهم است و در آغاز یک تحول گسترده و عمومی در کشور و درجهت هدف‌گذاری هستیم  که مقام معظم رهبری در طی نمودن سه گام مهم یعنی تحقق حکومت اسلامی، جامعه پردازی و تحقق تمدن نوین اسلامی قرار داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: رهبر معظم انقلاب ایشان در فرمایشات‌شان به صورت راهبردی در مورد اتخاذ رویکرد تحولی و ضرورت ورود به دوره تحول گسترده و هدفمند، همه جانبه و مردم سالاری اسلامی تاکید کرده اند ، چرا که‌ دولت‌ اسلامی به شکل عملی محقق نشود شکل گیری جامعه اسلامی امکان‌پذیر نیست. 
وی اظهار کرد: تحقق دولت اسلامی یک بخشش حل همه مسائل کشور است. در این راستا بسیج مستضعفین سند راهبرد ۱۰ ساله اعتلای بسیج را که هدفش ایجاد حرکت عمومی به همراه ایجاد هم افزایی همه جانبه است ارائه نموده . 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ضمن آنکه بسیج را تشکیلات انقلاب اسلامی معرفی نمود، عنوان کرد: بسیجی هر کسی است که دل در گرو تحقق مردم سالاری اسلامی دارد. اکنون به دنبال بازآفرینی بسیج برای گام دوم انقلاب اسلامی با تکیه بر تجربیات و ظرفیت‌ها هستیم و اقشار دانشور در این تشکیلات مردمی نقش محوری را در اتخاذ چنین رویکرد و در گام نهادن برای هدف بزرگ و تکاملی در مسیر انقلاب اسلامی برای عبور از دولت اسلامی و جامعه مهدوی به سمت تمدن نوین اسلامی دارند. 
سلیمانی عنوان کرد: بسیج اساتید در شرایط جدید و به عنوان پیشرو در رویکرد تحولی و برای فراهم سازی بستر مناسب برای نقش‌آفرینی گسترده مردم در همه حوزه‌های نقش آفرینی از جمله عدالت، اقتصاد، آزادی، عزت ملی و سبک زندگی اسلامی که رهبری در بیانیه گام دوم با محوریت جوانان و با روحیه جهادی و امید به آینده و عدم هراس از دشمن و با تکیه بر ظرفیت‌ها مطرح کردند، به عنوان تشکیلاتی که گرفتار دیوانسالاری و ظرفیتهای محدود و قالب سازیها نیست، حرکت منضبط و هدفمند و عمومی را در جهت تغییر وضع موجود به الی احسن الحال و با نظام افزارهای مردم سالاری مردم پایه، پیاده خواهد کرد.
وی افزود: کشور ما ظرفیت فراوانی دارد و مردم امید دارند با همت دلسوزان و دستگاه های مسوول، مسایل حل شود. تقاضا از بسیج اساتید آن است که کمک کند این نقطه عزیمت را درست طراحی کرده و در مسیر تحقق مردم سالاری اسلامی با سرعت مناسب، به عنوان پیشانی بسیج در اندیشه ورزی و رصد و پیاده سازی سند راهبردی ۱۰ ساله که به تصویب رهبری رسیده تلاش کنند.

سلیمانی در پایان از مجاهدت مجتبی زارعی در چهار سال خدمت وی قدردانی کرده وضمن معرفی سوابق درخشان محمدرضا مردانی در طول ۲ دهه خدمت در دانشگاه و در حوزه علم و دانش برای ایشان در نقش آفرینی موثر در این نهضت آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

 

قدیری
قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.