رونمایی از کتاب حسن عاقبت از منظر قرآن و روایات معصومین علیهم السلام

asatid
در دومین همایش سالانه بسیج اساتید منطقه کاشان؛

رونمایی از کتاب حسن عاقبت از منظر قرآن و روایات معصومین علیهم السلام

کتاب حسن عاقبت از منظر قرآن و روایات معصومین علیهم السلام در دومین همایش سالانه بسیج اساتید دانشگاه‌های منطقه کاشان رونمایی شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، رونمایی از کتاب حسن عاقبت از منظر قرآن و روایات معصومین علیهم السلام در دومین همایش سالانه بسیج اساتید دانشگاه‌های منطقه کاشان و با حضور سلیمانی امام جمعه کاشان، محمد باقری مسوول بسیج اساتید این استان، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی دیگر از استادان بسیجی حوزه و دانشگاه انجام شد.

حسین خوشدل مفرد به توضیح مختصری در خصوص محتوی این کتاب پرداخت و اظهار کرد: عمر انسان فراز و نشیب‌هاى زیادى دارد و غالبا از حالى به حال دیگر دگرگون مى‌شود. آنچه از همه مهم‌تر است برگ‌هاى آخر دفتر زندگانى است که عمر با آن پایان مى‌پذیرد، از این رو مى‌بینیم که انبیاى الهى نگران عاقبت کار خویش بودند. درباره یوسف(علیه السلام) مى‌خوانیم که بعد از رسیدن به آن همه مقامات و نجات از آن همه مشکلات که در زندگى کمتر کسى دیده مى‌شود، آخرین تقاضایى که از خدا داشت این بود: «(تَوَفَّنِى مُسْلِماً وَأَلْحِقْنِى بِالصَّالِحِین); مرا مسلمان بمیران، و به صالحان ملحق فرما».

رونمایی از کتاب

عضو کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، افزود: همچنین حضرت ابراهیم(علیه السلام) هنگامى که به فرزندانش نصیحت مى‌کند بر این امر تأکید مى‌فرماید: «(فَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ); و شما، جز به آیین اسلام (و تسلیم در برابر فرمان خدا) از دنیا نروید». از این رو پرداختن به این موضوع و بازیابی زوایای مختلف آن از منظر قرآن و حدیث اهمیت دو چندانی دارد.

این استاد بسیجی در ادامه با بیان این که کتاب حاضر با تاکید بر آیات و روایات و داستان‌های تاریخی موضوع حسن عاقبت را مورد بررسی قرار داده است، بیان کرد: این کتاب در پنج فصل تنظیم شده است، فصل اول به مفهوم شناسی اهمیت حسن عاقبت می‌پردازد از لحاظ عرفی و لغوی مفهوم را بازشناسی می‌کند.

رونمایی از کتاب 2

وی افزود: در فصل دوم به مفهوم حسن عاقبت در قرآن و روایات اسلامی پرداخته شده است. عوامل حسن عاقبت از منظر قرآن و از منظر روایات فصل سوم این کتاب را تشکیل می‌دهد.

خوشدل اظهار کرد: در ادامه به موانع حسن عاقبت از منظر قرآن و روایات پرداخته‌ایم و در فصل جداگانه موانع حسن عاقبت مشخص شده است. در آخرین فصل ادعیه و مناجات حضرات معصومین و درخواست حسن عاقبت آنها از خداوند به همراه توضیحات مختصری ذکر شده است. در لا به لای کتاب از داستان ها و اشعار متعدد نیز بهره گرفته شده است.

قاسم رحیمیان کارشناس ارشد علوم حدیث و حسین خوشدل مفرد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از نویسندگان این کتاب هستند.

انتهای پیام/

مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.