دانشگاه صنعتی بدنه‌اش مذهبی و انقلابی است/ اقبال بیرون به دانشگاه از جهت فناوری عجیب است

asatid
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:

دانشگاه صنعتی بدنه‌اش مذهبی و انقلابی است/ اقبال بیرون به دانشگاه از جهت فناوری عجیب است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین انعقاد تفاهم و راه‌اندازی مرکز نوآوری بسیج اساتید استان اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی بدنه‌اش مذهبی و انقلابی است و از این جهت هم بسیج و هم پژوهشکده‌های بسیج همیشه در آن موفق بوده است و اقبال بیرون به دانشگاه از جهت فناوری عجیب است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین انعقاد تفاهم و راه‌اندازی مرکز نوآوری بسیج اساتید استان اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان که با حضور سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، همچنین محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان، خالد گمار معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الزمان (عج)، عباس پاکدل مسوول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی و سعید مسینه جانشین بسیج اساتید استان و اعضای شورا و استادان بسیجی برگزار شد، گفت: دانشگاه صنعتی بدنه‌اش مذهبی و انقلابی است و از این جهت هم بسیج و هم پژوهشکده‌های بسیج همیشه در آن موفق بوده است و اقبال بیرون به دانشگاه از جهت فناوری عجیب است.

ابطحی با بیان این که امید است، راه اندازی مرکز نوآوری بسیج اساتید شروع یک همکاری قوی و موثر باشد، گفت: دانشگاه صنعتی و بسیج در همه موضوعات جدی عمل می‌کنند یا وارد موضوعی نمی شوند یا اگر وارد شوند قوی وارد می شوند.

وی سپس با اشاره به این که اقبال بیرون به دانشگاه صنعتی اصفهان از جهت فناوری هر روز اضافه می‌شود،  افزود: به طرز عجیبی هم فزاینده است، یعنی سال 97 به میزان 25 میلیارد قرار داد با صنعت داشتیم پارسال 125 میلیارد شده پنج برابر در دوسال شده است.

درآمد قابل توجه دانشگاه صنعتی اصفهان از فروش فناوری 

وی با بیان این که در واقع وقتی فناوری موثر است که بتوانیم آن را به فروش برسانیم، تصریح کرد: درآمد حاصل از فناوری ما پارسال 50 درصد آنچه دولت به ما بودجه داده بود درآمد کسب کردیم، این به این معنی است که تولید ما به بیرون هم رفته و امیدواریم امسال به 75 درصد بودجه دولتی هم برسد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به پروژه‌های کلان مانند رادارهاي هواپيماهاي غيرنظامي در سال‌های پیش اشاره کرد و اظهار داشت: بخش‌هایی که بر عهده این دانشگاه بوده بخوبی انجام گرفت.  

وی تصریح کرد: در زمینه زیر دریایی به یک ربات هوشمند رسیدیم که در عمق 400 متری بتواند تعمیر انجام دهد. آن را در عسلویه تست کردیم و جواب مثبت داشت، این یک ربات زیر سطحی بسیار پیچیده است. 8 نسل از آن ساخته شده و طرح زیر سطحی را پیگیری می‌کنیم.

ابطحی افزود: در زیست فناوری توسط یک ستاد، حمایت از بحث‌ها در شرایط کرونا پیش آمد که دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان مسوول و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار فعالیت می‌کنند، دستاوردهای خوبی در این رابطه برای مثال درکیت‌های تشخیص کرونا است، دانشگاه بخوبی کار کرده و جواب گرفته است که نتیجه سی چهل سال فعالیت است. 

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه با اشاره به بحث ارتباط صنعت با دانشگاه به‌عنوان یکی از کارهای موفق، اظهار کرد: از جمله این موارد پژوهشکده فولاد که ابتدا دانشگاه پیشگام شد و الان با مشارکت فولاد کار دنبال می‌شود.

وی با بیان این که در بحث پژوهشکده‌ها با بیرون مشارکت است، گفت: مثلا پژوهشکده آب که دانشگاه با شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه ای و محیط زیست شراکت دارد.

ابطحی با اشاره به این که شراکت فعالیت و پویایی را بیشتر می‌کند و این کمک کرده آنچه به دست می‌آید مشکل و نیاز صنعت را حل کند، اظهار کرد: به هر جهت دانشگاه توانایی کار با صنعت را دارد و نیاز جامعه را می‌تواند جواب بدهد.

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، تصریح کرد: بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان، بسیج اساتید و پژوهشکده شهید اعتباری دانشگاه صنعتی همیشه خوب کار کرده دانشگاه صنعتی بدنه‌اش مذهبی و انقلابی است، اینجا دانشگاه دین باوری است ذاتا اینطوری است و این که خدمت بکند به انقلاب اسلامی این ذات دانشگاه است از این جهت هم بسیج و هم پژوهشکده‌های بسیج همیشه در آن موفق بوده است.

 وی اظهار کرد: به لحاظ منطقه هم به دلیل مجاورت دانشگاه و شهرک که الان شهرک 550 شرکت دارد، همچنین نزدیکی به شهرک امیرکبیر از پشتوانه خیلی خوب است.

اکوسیستم شمال اصفهان به سمت منطقه ویژه فناوری می‌رود

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تصریح کرد: در واقع اکوسیستم شمال اصفهان دارد شکل می‌گیرد بسیار قوی دارد کار می‌کند، دانشگاه مالک اشتر هم خیلی خوب کار می‌کند، یعنی شمال اصفهان دارد به سمت منطقه ویژه فناوری می‌رود.

سه هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري جهت مركز توسعه و تجاري سازي فناوري

ابطحی گفت: شهرک یک پارک علم و فناوری است اما یک بیزینس پارک می‌خواهد فناوری باید فروخته شود تا معلوم شود مشکلات را می تواند حل کند، که در این رابطه دانشگاه طرح ايجاد مركز توسعه و تجاري سازي فناوري را به معاونت علمی ریاست جمهوری ارائه کرده است.

وی بیان کرد: در راستای ساخت یک بیزینس پارک 75 هکتار زمین دانشگاه را یکسال و نیم است کار طراحی کردیم که مراکز عرضه فناوری بیاید در دانشگاه، نمایشگاه دائمی فناوری، موسسات تجارت فناوری، شعب ارزی بانک‌ها، تبادلات بین المللی در فناوری، اولین قدم‌ها را برداشته‌ام.

ابطحی توضیح داد: طرح به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ارائه شده که در یک تفاهم سه ساله وارد زیر ساخت‌های و منجر به جذب صدها ميليارد تومان سرمايه براي زيرساخت و سه هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در اين منطقه ويژه خواهد شد كه به عنوان يك مركز براي توليد و بازار فناوري، همگرايي و توسعه علمي و فناوري را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این جا روی خط مشی مالکیت فکری سال‌ها کار شده، باید حقوق تعریف شده باشد تا همکاری پایدار باشد، سال‌ها کار کردیم آیین نامه‌های حمایت از نوآران در آن هست، مشارکت اساتید و دانشجویان چگونه باشد چه حقی برای آنها خواهد بود هست، که کار مرکز نوآوری بسیج اساتید را سرعت می‌دهد و لازم نیست از اول چیزی تدوین شود این پیش‌بینی‌ها انجام شده انشالله مسیر خوبی می‌بینیم به نظرم هر کاری در آن باید جلسات سیاست‌گذاری باشد که حمایت برای یکبار نباشد نهال را باید تا سه سال مراقبت کرد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه 10 ساله راه اندازي مركز نوآوري بسيج اساتید استان اصفهان به منظور تقويت و توسعه همكاري هاي علمي، پژوهشي، فناوري، آموزش و خدماتي جهت حل مسائل اولويت دار استان اصفهان به امضای رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان رسید.

 انتهای پیام/ 

دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.