حجاب‌دارهای ما خیلی زیاد شده‌اند اصلاً احساس بحران نمی‌کنم

asatid
رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی گفت:

حجاب‌دارهای ما خیلی زیاد شده‌اند اصلاً احساس بحران نمی‌کنم

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی در وبینار «حجاب، عفاف و ضروریات روز جامعه امروز»با بیان این که حجاب نماینده تفکر برتر است، گفت: حجاب‌دارهای ما خیلی زیاد شده‌اند اصلاً احساس بحران نمی‌کنم و مسئله عفاف و حجاب خواسته استکبار است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، لاله افتخاری عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی در وبینار «حجاب، عفاف و ضروریات روز جامعه امروز» که به همت بسیج اساتید، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، برگزار شد، با بیان این که حجاب نماینده تفکر برتر است اما ما درست تبیین نکردیم ارزش‌هایی که حجاب دارد، گفت: حجاب‌دارهای ما خیلی زیاد شده‌اند اصلاً احساس بحران نمی‌کنم و مسئله عفاف و حجاب خواسته استکبار است.

حجاب نماینده تفکر برتر است

افتخاری با اشاره به این که حضور زنان محجبه در مجامع بین المللی و کشورهای مختلف دارای پیامی ارزشمند است و آنها می‌دانند که پشت سر این حجاب یک هویت، حرمت و باور است، گفت: این حجاب نمایان کننده و نماینده تفکر برتر است همچنان که بد حجابی و بی‌حجابی نمایش دهنده تفکری است که غرب دارد. بخاطر این حجاب برای ما در کشورهای دیگر احترام قائل هستند و از ما برنامه می‌خواستند.   

به نظر شما امروز جایگاه حجاب در کشور چگونه است، به نظر شما الان حجاب دچار بحران شده؟

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی، گفت: من بحرانی نمی‌بینم به هر حال بعضی افراد تحت تاثیر یکسری مسائلی مانند دوست، رفیق، فامیل یا این که جوان می‌خواهد خود را نشان بدهد، گاهی جوان با سیگار خود را نشان می‌دهد، گاهی با یک کاری مثل سر و صدا در ماشین خودش بوق زدن صدای بلند نوار و گاهی با سر زانوی پاره گاهی با لباس منظم خود را نشان می‌دهد، ولی به هر حال مسئله این است که ما درست الگوها را معرفی نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: دین با مد مخالفت ندارد، در همین رابطه مقام معظم رهبری فرمودند مد اشکال ندارد ولی مدی که برخاسته از کشورمان باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شاهد، گفت: بخاطر این که مسئولیت‌های مختلف بین‌المللی داشتم و الان هم دارم، در کشورهای مختلف در جمع دانشجویان هزاران نفر برنامه داشتیم دیدیم هیچ کس بخاطر این که مثلا بنده از مد غرب تبعیت کنم برای من کف نزد یا برای آن دانشجو کف نمی‌زند یا آنها را استقبال نمی‌کردند بلکه چیزی که گره گشا بود را معمولا برایش کف زدند که خیلی برای ما در سازمان ملل کف زدند بخاطر همین. 

الان مدل‌هایی که در خیابان‌های ما هست در خیلی از کشورها نیست

وی عنوان کرد: اما الان مدل‌هایی که در خیابان‌های ما هست در خیلی از کشورها نیست یا مدل‌های مویی که گاهی پسرهای جوان ما دارند فقط دختر هم نیست اینها ندارند این‌ها اصلا در خیلی از کشورها نیست و این را نشانه یک مقدار عقب ماندگی می‌دانند یا بعضی از لباس‌هایی که هست اگر چه بعضی از این‌ها در فیلم‌های ماهواره‌ای در یکسری جاها در فضای مجازی می‌آیند اما اینها چیزی نیست که در کشورهای مختلف به آن احترام بگذارند.

افتخاری گفت: شما هیچ وقت شخصیتی، رئیس جمهوری، نماینده‌ای، پرفسوری در هر سنی که باشد در هیچ کشوری نمی‌بینید که با این مدل مو و این مدل لباس بیاید در جامعه اینها اصلا افت شخصیت می‌شود.

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اما اگر کشوری و بخصوص کشور ما که غنی است از لباس‌هایی متنوع، هنری با رنگ‌بندی‌های بسیار زیبا در عین حال پوشیده و عفیف اگر همین‌ها را رواج دهیم می‌بینیم چقدر خواهان بیشتر دارد بسیاری از استان‌های ما این لباس‌های را دارند.

ما درست تبیین نکردیم ارزش‌هایی که حجاب دارد

وی خاطرنشان کرد: اما در جامعه بحران مد نمی‌بینیم ما درست تبیین نکردیم ارزش‌هایی که حجاب دارد، دستاوردهای حجاب، ارزش افزوده حجاب برای خانواده، فرد و جامعه، حتی برای اشتغال خود خانم‌ها، برای تکنولوژی و پیشرفت مملکت اینها را تبیین نکردیم، از طرفی هم مدلی‌های مناسب هم کمتر ارائه شده است.

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی، افزود: در جامعه یک عده هم هستند که به هر دلیلی شاید در اعتراض به بعضی رفتارها و گره‌هایی که سرراهشان در زندگی شخصی پیش آمده به خیال خودشان برداشتن حجاب یک نوع اعتراض است، خیلی از افراد یا ارزش حجاب را نمی‌دانند یا نوعی اعتراض است.

بی‌حجابی معمولا تبرج است

عضو هیات علمی دانشگاه شاهد، گفت: اما از طرف دیگر بی‌حجابی معمولا تبرج است یعنی جلوه‌گری دارد حالا یک عده قابل توجه چه جوان چه سن بالاتر توجه ندارند؛ که باید با آنها صحبت کنیم متوجه کنیم. اما برخی دیگر هستند پول گرفته‌اند که بیایند و دستوراتی که از ماهواره گرفته‌اند، اجرا کنند، حتی جایی لباس عوض می‌کنند، صبح اول وقت، این‌ها مایکن‌های سیار هستند؛ هم برای این که آن چیزی که آنها خواستند را به فروش برسانند هم برای این که به هر حال جامعه ما که جامعه مذهبی است را خراب کنند اینها را باید تفکیک کنیم بنابراین اگر تبرجی می‌بینیم، این گونه است.

 وی عنوان کرد: اما از آن طرف نمازعید فطر می‌گذارند در شهرهای مختلف از جمله تهران جمعیتی که اکثرا جوان هستند و همه اینها با چه حجابی می‌آیند البته بعضی هم ممکن است کم حجاب‌تر باشند همه با هم می‌آیند نظام و رهبری و نماز عید و همه را با هم قبول دارند، تشییع جنازه حاج قاسم همه آمدند خیلی‌ها هم حجاب‌های خیلی خوب داشتند.  

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی اظهار کرد: یعنی این طوری نیست که الان فکر کنیم بحران هست ما گاهی اوقات بعضی از مسئولین و گاهی خبری‌های ما اینها از کاهی کوهی می‌سازند و بجای این که مسئله را حل کنند صورت مسئله را پاک می‌کنند، با یک تیری که می‌زنند خلاصش ‌کنند.

حجاب‌دارهای ما خیلی زیاد شده‌اند اصلاً احساس بحران نمی‌کنم

افتخاری، گفت: چنین چیزی نیست من احساس بحران اصلا نمی‌کنم حجاب‌دارهای ما خیلی زیاد شده‌اند. کجا زمان‌های قبل مقنعه و ساق دست و اینگونه که الان هست حجاب اینقدر کامل بود، حجاب را رعایت می‌کردند اما از این خبرها نبود که این‎‌ها از برکات انقلاب است.

برای جامعه زنان کم الگو نشان دادیم در این خصوص توضیح بفرمایید

وی با اشاره به این که بانو مجتهده امین تحصیلات، همسرداری و داشتن فرزندان نمونه و الگو است،گفت: باید هر کسی در حد توان روی موضوع حجاب توجه داشته باشد، همه می‌توانند استعدادها را باید پرورش داد، مثلا در ایامی هستیم که سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) را داشتیم، این ازدواج ساده باید الگوی‌مان باشد یکسری تشریفات را کنار بگذاریم.

عضو هیات علمی دانشگاه شاهد، گفت: یاد بگیریم از دختران آمریکا که خانواده‌ها تشویق می‌کردند به فرهنگ منحط غربی اما این دختران برخلاف میل خانواده و جامعه و همه، پویش نه به بی‌عفتی را راه انداختند اینقدر ایستادند که یک گروه عظیمی شدند به طوری که یک کتابی نوشته می‌شود.

وی با بیان این که نهاد مقام معظم رهبری این کتاب را تحت عنوان "دختران به عفاف روی می‌آوردند"، ترجمه و چاپ کرده است، گفت: یعنی برگردیم جوانان ما بیایند به اصلاح، جوان بگوید مهریه بالا و ازدواج پرتشریفات نمی‌خواهم خوشبختانه در این دوران کرونا ازدواج‌های ساده زیادی هم صورت گرفت.

لایحه صیانت از حریم عفاف و حجاب که سال 93 مطرح شد به چه مرحله رسیده؟

 عضو هیات علمی دانشگاه شاهد، گفت: طرحی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت که بعد کمک کردیم که به روز بشود کار بسیار خوبی بود مصوبات بسیار خوبی داشتند، 26 دستگاه در آن عضو هستند همه آنها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، اما متاسفانه عفاف و حجاب چیزی است که گاهی اوقات دوستان به آن کم لطفی می‌کنند گاهی اوقات دشمنان به این کمر می‌بندند.   

مسئله عفاف و حجاب خواسته استکبار است

 افتخاری اظهار کرد: هر چیزی که حکم شرعی است واجب و حتما در وجود انسان هم هست یعنی علاوه بر این که به صلاح دین و دنیای و آخرت ما هست در فطرت هم هست، بنابراین در حجاب و عفاف حضرت مریم سربرهنه و بدحجاب نمی‌بینید؛ از آن طرف حتی در اروپای تا قبل از بی بندو باری‌های یک قرن اخیر بدحجابی نمی‌بینید خانم‌ها لبا‌س‌های بلند و کلاه به سر یا یک روسری چیزی روی سر دارند. بنابراین بحث عفاف و حجاب چیزی بود که استکبار برنامه‌ریزی کرد برای این که به نفع آقایان تمام شود، سربرهنگی، بی‌حجابی برهنگی تا حالا کجا به نفع خانم‌ها بوده؟

اولین شلیک در انتخابات ریاست جمهوری به طرف عفاف و حجاب است

رئیس جمعیت زنان انقلاب اسلامی، گفت: این بحث عفاف و حجاب بحثی است که استکبار می‌خواهد و متاسفانه متاسفانه بعضی مسئولان ما مخصوصا برخی روسای جمهور ما نزدیک انتخابات که می‌رسد یا پایان دوره، اولین شلیک که می‌کنند به طرف عفاف و حجاب است در حالی که عفاف و حجاب در قانون اساسی ما هست باید رعایت شود بنابراین مسئله‌ای که هست گاهی اوقات عقل و فکر خانم‌های ما را به بازی گرفته‌اند.

وی با اشاره به این فراز از بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند حجاب مایه‌ی تشَخُص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجاب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش میکند، بر توجه زنان و دختران بر این مهم بویژه معلمان و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: کتاب "دختران راهی دیگر" شرح حال دخترانی است که در کشورهای دیگر مثل آمریکا مسلمان شده‌اند، شیرینی حجاب را چشیده‌اند پایبند آن شده‌اند توصیه می‌کنم این کتاب را همه بخوانند.  

انتهای پیام/

دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.