نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های خوزستان/ بررسی ابعاد بحران تنش آبی در خوزستان و راهکارهای برون رفت از آن

asatid
در پی بحران آب خوزستان:

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های خوزستان/ بررسی ابعاد بحران تنش آبی در خوزستان و راهکارهای برون رفت از آن

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های خوزستان با هماهنگی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و با حضور ۴۰ نفر از اساتید متخصص در حوزه آب، کشاورزی، محیط زیست و سایر رشته های تخصصی در سالن جلسات شهدای مدافع حرم این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان جهت بررسی ابعاد بحران تنش آبی در این استان و راهکارهای برون رفت از آن با هماهنگی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور قریب به ۴۰ نفر از اساتید متخصص در حوزه آب، کشاورزی، محیط زیست و سایر رشته های تخصصی در سالن جلسات شهدای مدافع حرم این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه اساتیدی از حوزه تخصصی آب، کشاورزی و محیط زیست به بیان دیدگاه‌های علمی خود در بحث تنش آبی پرداختند.

محمود اسلام دوست جانشین سازمان بسیج اساتید استان خوزستان، در این نشست با اشاره به کارکرد جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید، سنخیت این تشکیلات را با موضوعات تعیین شده‌ی جلسه بیان کرد.

وی پرداختن به مشکلات و مسائل بومی و اقلیمی را با رویکرد حل المسائلی از اهداف بسیج اساتید عنوان نمود و گفت: بسیج اساتید علاوه بر پرداختن به مسائل فرهنگی، سیاسی، اعتقادی به عنوان مفروض، نگاه ویژه به حل مسائل و مشکلات مردم و موضوعات اجتماعی خصوصاً در این مورد خاص یعنی موضوع اجتماعی تنش آبی بوده است.

اسلام‌دوست افزود: دشمنان معمولاً در پی امنیتی کردن موضوعات اجتماعی و به چالش کشیدن کلیت حاکمیت بوده است، لذا اگر بخش علمی بتواند در این زمینه عمل کند کار بزرگی انجام داده است.

وی عنوان کرد: نکته‌‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشیم که این است که اکنون با  دو مشکل مواجهیم؛ مشکل فوری، بحث بحران تنش آبی است و باید برای آن راه چاره ای اندیشیده شود و موضوع بعدی، نگاه کلان علمی بلند مدت و میان مدت به این موضوع است که برای مسوولین قطعاً راهگشاست. درحال حاضر برای حل موقت این بحران میزان آب از ۷۵ متر مکعب بر ثانیه به ۱۳۰ متر مکعب بر ثانیه رهاسازی شده و بخشی از نیاز مردم را رفع کرده است، اما نگاه علمی بلند مدت نیز باید پیگیری شود.

حامد نظری رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و میزبان این جلسه، این نشست را در راستای چاره جویی برای بحران بوجود آمده  دانست و ارائه پیشنهاد تخصصی اساتید در این جلسه را در گاه علمی به مسائل استان موثر عنوان کرد.

 موضوع " منابع آب و سابقه آن دراستان خوزستان" ، " تغییر اقلیم و بحران آب "،  " بررسی و تحلیل وضعیت کشاورزی استان" ، "الگوی کشت در شرایط تنش آبی"، " معضلات و مصائب آب در استان خوزستان و راهکارهای اصلاح آن"، "مدیریت اکوسیستم خوزستان" ،"پایداری سرزمین" ، "معیار انتقال آب بین حوزه ای"، " راهکارهای برون رفت از بحران تنش آبی" و "بررسی مسائل سیاسی اجتماعی انتقال آب" عناوین بررسی شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خوزستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.