نشست تبیین نمای کلی دولت سازی و پایه الگوی عمومی حکمرانی مبتنی بر مسجدمحوری

asatid
به همت سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی برگزار شد:

نشست تبیین نمای کلی دولت سازی و پایه الگوی عمومی حکمرانی مبتنی بر مسجدمحوری

نشست تبیین نمای کلی دولت سازی و پایه الگوی عمومی حکمرانی مبتنی بر مسجد محوری با ارائه ذاکریان مسوول قرارگاه فرهنگی حضرت ولیعصر استان خراسان جنوبی، برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست تبیین نمای کلی دولت سازی و پایه الگوی عمومی حکمرانی مبتنی بر مسجد محوری با ارائه ذاکریان مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت ولیعصر استان خراسان جنوبی و به همت سازمان بسیج اساتید برگزار شد.

در این نشست به شرح مراحل تشکیل تمدن نوین اسلامی شامل انقلاب اسلامی نظام اسلامی دولت اسلامی جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی پرداخته شد و عنوان گردید: دو گام آن یعنی انقلاب و نظام اسلامی در سال 1357 و 1358 محقق شده است ولی مرحله دولت اسلامی هنوز تحقق نیافته است که دلایل عدم تحقق دولت اسلامی مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته است .

مهمترین دلایل مطرح شده از عدم تحقق دولت اسلامی؛ فقدان مدلسازی حکمرانی اسلام پایه و ارتکاب الگوهای حکمرانی غیر اسلامی ،  ناشناخته ماندن جایگاه فقه برای کارگزاران و وارد نشدن فقها در اسلام، از دست دادن بخش قابل توجهی از نخبگان جامعه در دهه ۵۰ و ۶۰ ،  عدم برنامه ‌ریزی جامع نظام برای تربیت و جایگزینی کارگزاران ، تعریف اشتباه از دولت سازی و سوق دادن جامعه به کنش‌های سیاسی، پرش از نظام سازی به جامعه سازی و تمدن سازی بدون توجه به مراتب آن و عدم فهم و باور حقیقی با حکومت مردمی و نگاه به مردم در ادامه ارکان دولت سازی شامل مجموعه قوانین و ضوابط عمرانی روش و منش کارگزاران و جایگاه مردم تشریح شد.

در مدل مسجد محوری به سه بخش مهم شامل امام محله با اختیارات کامل  خواص و نخبگان اجتماعی شامل حلقه‌های واسط و گروه‌های تخصصی و سوم عموم مردم محله اشاره شد و عنوان گردید که می باید این سه عنصر نقشه خود را به درستی شناخته و ایفا نمایند.

انتهای پیام/

دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.