چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد

asatid
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجای و باهنر و هفته دولت در اصفهان با بیان این که دولت سیزدهم مفتخر است که عنوانش را از رویکرد و مشی شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده، گفت: چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت که به همت شورای تبلیغات اسلامی استان اصفهان  و همکاری بسیج اساتید استان در پخش مجازی مراسم در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با بیان این که دولت سیزدهم مفتخر است که عنوانش را از رویکرد و مشی شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده، گفت: چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد.

اصفهان کانون شهادت و جهاد است

اسماعیلی در ابتدای این برنامه با گرامیداشت یا و خاطره 24 هزار شهید استان اصفهان و با اشاره  به 48 هزار جانباز و ایثار‌گر و هزاران هزار رزمنده دفاع مقدس، اظهار کرد: اصفهان کانون شهادت و جهاد است.

 وی ادامه داد: در روز 25 آبان که به نام روز حماسه اصفهان نامگذاری شد امام بزرگ در سال 61 جمله تاریخی را فرمودند که در کجا دنیا شهری مثل اصفهان پیدا می‌ شود که در یک روز بیش از 300 شهید تشییع کنند و در همان روز تعداد بسیار زیادی مجددا عازم جبهه شوند.

امروز هم فرزندان دلیر استان اصفهان در سنگرهای دفاع از انقلاب حضور دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عملیات محرم بیش از 1000 نفر به شهادت رسیده بودند 300 نفر آنها یک روز تشییع شدند و این افتخار بزرگی برای این شهر و استان است. بحمدلله پیشتاز مبارزه و عرصه جهاد و شهادت است امروز هم  فرزندان دلیر استان بچه‌های انقلابی جهادی در سنگرهای دفاع از انقلاب به صورت‌های مختلف حضور دارند و افتخار آفرینی می کنند.

فرهنگ اصیل دینی اسلامی تبلورش در میدان امام اصفهان است

اسماعیلی با بیان این که این توفیق برایم بوده که در اولین روزها تیمن و تبرک بجویم به ارواح این شهدای و از ارواح قدسی اینها مدد بگیریم برای خدمت به مردم کشورمان و این استان، گفت: باز در مقوله فرهنگ و هنر در حوزه اصفهان این افتخار را داریم که فرهنگ اصیل دینی اسلامی اینجا از مظاهر تبلورش است و اینجا ظهور و بروز پیدا کرده.

در میدان امام اصفهان فرهنگ و هنر در کنار موضوعات تمدنی در هم آمیخته شده‌اند

وی سپس به توصیف تمدنی میدان امام اشاره کرد و افزود: فرهنگ و هنر در کنار موضوعات تمدنی در هم آمیخته شده‌اند در راس میدان مسجد امام مظهر توحید و یکتاپرستی، همچنین آموزش و حوزه سیاست و حکمرانی و بازار و اقتصاد وجود دارد که تمام جلوه‌های سیاسی فرهنگی اقتصادی ذیل کلمه الله قرار گرفته‌اند و یک آرایش زیبایی از فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی اینجا تبلور پیدا کرده و به دقت عنوان پایتخت فرهنگ  و تمدن ایرانی اسلامی  به این شهر اطلاق شده است و انشاالله در دولت مردمی این حضور پربرکت فرزندان اصفهان در نقش آفرینی در عرصه های مختلف را خواهیم داشت.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در یادبود شهدای بزرگ دولت مهمترین وجه در بروز و ماندگاری تاریخی نام شهید رجایی و شهید باهنر را که با مردم بودند با درد مردم زیستند و با درد مردم به شهادت رسیدند و انشاالله بعد از 40 سال امروز دولتی در جمهوری اسلامی بر عهده گرفته شخصیت والا مقامی از طرف مردم مورد اعتماد قرار گرفته که عنوان شعار دولتش را رویکردش را مردمی انتخاب کرده، دولت مردمی.  

 اسماعیلی گفت: در همین دیداری که شنبه هیات دولت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشتند روی این نکته تاکید ویژه داشتند که دولتی که افتخارش عنوان مردمی است باید بتواند این را در حرکتش در رویکردهاش حفظ کند، رویکرد عدالت.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای اولین بار از مفهومی به نام پیوست عدالت برای همه طرح‌های عمومی دولت نام بردند بحث فسادستیزی که روشن است و شرط‌های رئیس جمهور عزیز و منتخب ماست، مردم امیدوار شدند در طی این چند سال گذشته این بازگشت امید به مردم را در عملکرد و کارنامه‌ای که در مبارزه با فساد پیش بینی شده را داریم می بینیم امروز هم بحمدلله این بارقه امید هست علیرغم همه مشکلات از بین رفتن بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی کشور بواسطه بی تدبیریها.

امید به اصلاح و بهبود روند اداره کشور بود که انتخابات 28 خرداد را پدید آورد

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  این امید به اصلاح و بهبود روند اداره کشور بود که انتخابات 28 خرداد را پدید آورد و مردم با یک انتخاب دقیق و صحیح تلاش کردند این حد ایمانی عدالت، مبارزه با فساد و رویکرد مردمی را در دولت حاکم کنند.

دولت سیزدهم مفتخر است که عنوانش را از رویکرد و مشی شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده

وی ادامه داد: دولت سیزدهم مفتخر است که عنوانش را از رویکرد و مشی شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده و انشالله به یاری خدا این بحث را ادامه خواهیم داد.

هویت این دولت مردم باوری، عدالت، مبارزه با فساد است

اسماعیلی عنوان کرد: هویت این دولت مردم باوری، عدالت، مبارزه با فساد در همه اقشار که چتر انقلاب باز است همه گروهها همه جریانها همه بخشهای مختلف مردمی زیر این چتر قرار می‌گیرند.

اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران این عنوان انقلابی و همراهی با دولت و نظام را یدک می‌کشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران این عنوان انقلابی این عنوان همراهی با دولت و نظام اسلامی را با خودشان یدک می کشند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بدون ایجاد دو قطبی‌های کاذب، بدون ایجاد قشر بندی، جدا کردن بین مردم بایستی خدمت‌گذاری برای همه آحاد و شهروندان مردمی صورت بگیردهمه ما در این شرایط کشور که دشمن تلاش دارد مردم را ناامید کند از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی باید همه بدون اختلاف بدون تفرقه کنار هم بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله ادامه بدهیم.

در حوزه فرهنگ و هنر برنامه دولت یک تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور است

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر هم برنامه دولت یک تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور است.

هنر را باید از انحصار در بیاریم، هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و پشتیبان این کشور است

اسماعیلی اظهار کرد: ما هنر را باید از انحصار در بیاریم هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته است یا تاریخ غنی 7 هزار ساله پشتیبان این کشور است.

تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ رویکرد مردمی گرایی است

وی گفت: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ همین ادامه رویکرد مردمی گرایی است توجه به بخشهای مردمی دوری از انجصار طلبی و توجه به همه بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود.

چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد

وی خاطرنشان کرد: انشاالله این رویکرد را در برنامه‌های دولت به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: برای من توفیقی بود در اولین روزهای کاری در اینجا در این مکان مقدس حاضر شدم، به دلیل شرایط کرونایی توصیه این بود که جلسه خیلی مختصر و محدود برگزار شود طولانی نباشد.

زیارت قبور شهدای توسط وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی پایان بخش این برنامه بود.

انتهای پیام/

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.