تصویب انجام پژوهشی کاربردی با موضوع « اقتصاد مرزمحور، موانع و راهکارها»

asatid
در دیدار معاون هماهنگی و بازرسی امور استان‌های سازمان بسیج اساتید کشور با فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان مطرح شد:

تصویب انجام پژوهشی کاربردی با موضوع « اقتصاد مرزمحور، موانع و راهکارها»

علی محمدی معاون هماهنگی و بازرسی در امور استان‌های سازمان بسیج اساتید کشور در سفر استانی خود به استان کردستان ضمن دیدار با سردار حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان انجام پژوهشی کاربردی تحت عنوان نظارت بسیج اساتید در خصوص « اقتصاد مرزمحور، موانع و راهکارها» را در استان کردستان به تصویب رساند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، علی محمدی معاون هماهنگی و بازرسی در امور استان‌های سازمان بسیج اساتید کشور در سفر به کردستان با سردار حسینی فرمانده  سپاه بیت المقدس استان کردستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
در این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه والای بسیج اساتید در استان کردستان، مصوب گردید پژوهشی کاربردی تحت عنوان نظارت بسیج اساتید در خصوص « اقتصاد مرزمحور، موانع و راهکارها» در این استان انجام شود.
ضرورت توجه سازمان بسیج اساتید بر لزوم تسریع در انتصاب مدیران در سطح کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

معاون هماهنگی و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور  در امور استان‌ها و وحید شریفی راد دبیر اشراف سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه سفر خود به کردستان، با حجت الاسلام جعفرنژاد نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان دیدار کردند.

 بازدید از کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و بررسی تجربه موفق اردوهای جهادی این کانون و سایر فعالیت‌های صورت گرفته نهضت استادی بسیج در این دانشگاه از دیگر برنامه‌های این سفر گزارش شده است.

گفتنی است این سفر که از روز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد، به منظور نظارت ستادی از فعالیت‌های استان کردستان صورت گرفته و در روز آغازین این بازدید معاون هماهنگی و بازرسی امور استان‌ها و دبیر اشراف سازمان بسیج اساتید کشور در نشستی با معاونین بسیج اساتید استان کردستان به بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیج اساتید در این استان پرداختند.
علی محمدی در این نشست ضمن اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس بر ویژگی‌های فرماندهان دفاع مقدس اشاره کرده و از جمله مهم‌ترین ویژگی فرماندهان را حضور در میانه صحنه و میدان نبرد دانست و افزود: همانطور که سردار شهید قاسم سلیمانی بیان کردند فرمانده کسی است که به نیروهای خود بگوید« بیا! »  نه اینکه بگوید «برو!» یعنی باید مرد میدان باشد و در میدان حاضر گردد.  پیام دفاع مقدس به انقلابی‌ها و حزب اللهی‌ها اینست که اگر می‌خواهید در عرصه مدیریت حضور یابید، مانند فرماندهان جنگ وارد میدان و کارزار شوید و مشکلات کشور را حل کنید، بار سنگینی که روی دوش مردم است که ولی نعمتان انقلابند بردارید، ولیکن از چرب و شیرین این پست و مقام‌ها متنعم نشوید.اگر فرضا جلسه هیات مدیره‌ای برگزار شد و مبلغی برای حضورتان تصویب شد، آن را نگیرید و با جان و دل برای مردم و رضای خدا کار کنید.
محمدی بیان کرد: اگر چنین شود آن سرمایه اجتماعی در نظام مردم پایه ما که همان اعتماد مردم  است و اکنون متاسفانه به دلیل مدیریت نادرست آسیب دیده، برخواهد گشت. اگر برای بازگرداندن اعتماد مردم همت نکنیم در گام دوم انقلاب نظام دچار مشکل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آنکه بسیج اساتید امامت اقشار را عهده دار است، بیان کرد: استاد بسیجی فرمانده جنگ نرم است. حضرت آقا در بیانات خود در جمع اساتید بر اینکه استادان و نخبگان باید برای حل مشکلات مردم در کشور نسخه بدهند تاکید کرده‌اند.
معاون هماهنگی و بازرسی در امور استان‌های سازمان در ادامه به فعالیت بسیج اساتید در سه حوزه حل مسئله، فعالیت گروه‌های رصد و جبهه سازی اشاره کرد و گفت: اگر دو بخش اول به خوبی انجام شود محبوبیت و آن مرجعیت که مدنظر رهبری است، محقق خواهد شد.
وی در ادامه برخی مزیت‌ها ومسائل استان کردستان شامل؛ هم مرزی آن با عراق، بحث مدیریت مازاد تولید در بخش کشاورزی، صنایع ، جاذبه توریستی، امکان رونق اقتصاد مرزی برای اشتغال‌زایی و انتقال فناوری و جذب سرمایه و کسب درآمد ارزی برشمرده و دلیل بسیاری مشکلات را وجود قوانین دست و پا گیر موجود عنوان کرد و گفت: اگر مشکلات استان و راه‌حل‌های رفع آنها توسط استادان دغدغه‌مند به نهادهای اجرایی ارائه شود جایگاه حقیقی بسیج اساتید که مرجعیت است محقق خواهد شد و استادان  نقش حقیقی خود را ایفا خواهند کرد. در این راستا  در ستاد مرکزی برنامه‌ریزی و اقداماتی صورت گرفته که از جمله آن، امضای تفاهم‌نامه با مرکز پژوهش‌های مجلس است که امکان ارائه طرح‌های پژوهشی بسیج اساتید را در موضوعات و مشکلات استان‌ و منطقه و کشور و به خصوص در رفع موانع اقتصاد مرزی فراهم می‌کند. اکنون سازمان بسیج اساتید به طور ویژه نیز در صدد ارائه پژوهشی کاربردی تحت عنوان نظارت بسیج اساتید در خصوص اقتصاد مرز محور، موانع و راهکارهای آن است.

 بهبود موضوع انتصابات، رفع برخی مشکلات تشکیلاتی، طرح مشکلات استان، طرح موضوع پیگیری اعمال تغییرات در اساسنامه بسیج اساتید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مذاکرات صورت گرفته با وزیرعلوم برای ایجاد برخی اصلاحات در بحث فعالیت استادان درهیات ممیزه و هیات جذب و موضوع ارتقای استادان بسیجی، تشریح موضوع اشراف به عنوان یکی از بازوان سنجش نیروهای مسلح توسط رهبری و چگونگی تخصیص امتیازات به حوزه‌های گوناگون فعالیت بسیج اساتید از جمله دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.