تجلی جهاد در مشی استاد بسیجی و دانشگاهیان کشور / آمادگی نهضت استادی بسیج با الگوگیری از دوران پرافتخار دفاع مقدس و مکتب سلیمانی برای کمک به دستگاه‌های حاکمیتی

asatid
محمدرضا مردانی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مصلای دانشگاه تهران:

تجلی جهاد در مشی استاد بسیجی و دانشگاهیان کشور / آمادگی نهضت استادی بسیج با الگوگیری از دوران پرافتخار دفاع مقدس و مکتب سلیمانی برای کمک به دستگاه‌های حاکمیتی

رئیس بسیج اساتید کشور: دولت‌ها از مواجهه هشت‌ساله با ملت ایران درس گرفته و باید بدانند که هرگز نخواهند توانست در برابر کشوری که ارزش حیاتی‌ خود را ایده‌ها، آرمان‌‍‌ها و باورهایش قرارداده است قد علم کنند، چرا که جان و تن در چنین نظام‌هایی در برابر اعتقادات و فرهنگ اولویت ندارد.

محمدرضا مردانی، رئیس بسیج اساتید کشور در همایش « استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی» که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به پایمردی شیرزنان و مجاهدمردانی که در 8 سال دفاع مقدس با تکیه بر عنصر ایمان به خدا، اخلاص، گذشت و فداکاری و ایثار و پیروی از ولایت مطلقه فقیه از آرمان‌های انقلاب اسلامی در مقابل یک جنگ جهانی با حمایت آریکا، شوروی ، اروپا و کشورهای عربی و حمایت همه جانبه مالی مزدوران کشورهای عربی چون اردن و مصر و مراکش و سومالی و کشورهای عربی دفاع کردند، رمز پیروزی ملت بزرگ ایران را در این جنگ نابرابر جهانی تکیه بر عنصر ایمان و الگوی حکمرانی مردمی دفاع مقدس دانست.

وی همچنین در کنار تلاش‌های ارتش قهرمان و سپاه حماسه‌آفرین، نیروی قدرتمند مردمی بسیج و حضور آحاد مردم در جبهه‌های جنگ توسعه صنعت دفاعی توسط پژوهشگران و محققین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی را گواهی بر پیروزی الگوی دفاعی در نبرد ملت ایران مبتنی بر پشتوانه مردمی عنوان کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: امروز بعد از 41 سال همچنان نبرد ادامه دارد؛ جنگ اقتصادی و تحریم، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و جنگ شناختی نمونه‌های دیگری از جنگ علیه کشورمان است . امروز جهاد اصغر ( 8 سال دفاع مقدس را پشت سرگذاشته‌ایم ولی جهاد اکبر در مشی استاد بسیجی و دانشگاهیان کشور متجلی شده‌است.

مردانی عنوان کرد: به برکت 8 سال دفاع جانانه و مردمی و پیروزی ملت ایران، الگوی حکمرانی مردم محور و لایت مدار جبهه‌ای به وسعت بلوک مقاومت ایجادکرده است. مقاومت مردم یمن، پیروزی مردم عراق، لبنان، فلسطین و سوریه نمونه‌هایی از الگوی مردمی دفاع مقدس کشورمان است. اگر 41 سال پیش و در دهه اول انقلاب اساتید، کارکنان و دانشجویان مراکز اموزش عالی در کنار سایر اقشار مردم در جبهه‌ها می‌‍‌‌‎‌جنگیدند و همزمان در مراکز صنعتی برای پیشرفت صنعت دفاعی را رقم می‌زدند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به روی کار آمدن دولت ارزشی و انقلابی با همت مردم و با شعار تحول و سازندگی کشور بیان کرد: امروز دانشگاهیان و استادان بسیجی با مدیریت جهادی و تشکیل گروه‌ها و اندیشکده‌های علمی در شناسایی نظام مسائل و ارائه راه‌حل‌های علمی آن به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیران و کارآمدی نظامی در تمامی سطوح کمک خواهند کرد.

مردانی بسیج اساتید را در این دوران چشم تیزبین عموم مردم برای نظارت بر عملکرد حکمرانان در تمامی رده‌ها عنوان کرده و گفت: روش نقش‌آفرینی اساتید بسیجی برای کمک به قوای سه‌گانه دستگاه‌های حاکمیتی بر الگوگیری از دوران پرافتخار دفاع مقدس و مکتب سلیمانی استوار است.

مدیریت مبتنی بر ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و توان داخلی، عمل به هنگام و خدمت بی‌منت و استفاده از روش‌های میانبر و کوتاه‌مدت، الگوی همراهی و خدمت اساتید بسیجی برای موفقیت نظام حکمرانی کشور در دولت سیزدهم در راستای تحقق دولت اسلامی و بیانیه گام دوم کشور و راهبرد حضور میدانی نهضت استادی بسیج از جمله موضوعاتی بود که این استاد دانشگاه در همایش استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دوران دفاع مقدس بر ان تاکید کرد.

وی عدالت‌محوری، تکیه بر حقانیت و شریعت اسلامی و قوانین مصوب جمهوری اسلامی و استاد بالادستی نظام را از مهم‌ترین ارکان نظارت اساتید بسیجی بر عملکرد حکمرانان دانست.

وی در پایان به سه پیام مهم این همایش اشاره کرد و افزود: اولین پیتم این همایش این است که دانشگاه همانطور که در دفاع سخت و فیزیکی پیشگام و پیشتاز بود در جنگ نرم نیز دفاع را مقدس‌تر از گذشته دانسته و برای تولید قدرت نرم نظامی اسلامی پیشتازی می‌کند. پیام دیگر ما به ملت‌های مظلوم و تحت ستم این  است که الگوی ملت ایران، نهراسیدن از مرگ و استقبال از شهادت بوده است،  ملتی که از مرگ نهراسدذلیل نمی‌شود. ذلت برای کسانی است که از مرگ می هراسند و آن را پایان کار خود می‌دانند اما کسانی که به استقبال مرگ می‌روند ترسی هم ندارند لذا دلیلی برای پذیرش زور ندارند.

مردانی ادامه داد: پیام سوم برای دولت‌هاست که باید از تجربه خویش در مواجهه هشت‌ساله با ملت ایران درس گرفته و بدانند که ممکن است در برابر کشوری قرار بگیرند که ارزش‌ حیاتیش را ماندگاری و بقای سیستم می‌داند اما هرگز نخواهند توانست در برابر کشوری که ارزش حیاتی‌ خود را ایده‌ها، آرمان‌‍‌ها و باورهایش قرار داده است قد علم کند، چرا که جان و تن در چنین نظام‌هایی در برابر اعتقادات و فرهنگ اولویت ندارند.

انتهای پیام/

 

 

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.