در گام دوم انقلاب اسلامی، تحول اصیل بازسازی ارزش‌های دفاع مقدس است

asatid
مصطفی رستمی در مصلای دانشگاه تهران :

در گام دوم انقلاب اسلامی، تحول اصیل بازسازی ارزش‌های دفاع مقدس است

امروز یکی از مسائل مهم، بحران هویت است و مهم‌ترین مواجهه ما به عنوان وارثان رسالت بزرگ دفاع مقدس مواجهه در جنگ هویتی است. امروز حمله دشمن به هویت مردم، هویت اسلامی ایرانی و تلاش برای مسخ هویت ملی است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج ( ناب)، مصطفی رستمی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌‌ها در همایش دفاع مقدس در دانشگاه تهران یکی از مولفه‌ها و عوامل شکل‌گیری هر جامعه و موفقیت‌هایش را نگاه آن جامعه به هویت دانسته و گفت: امروز یکی از مسائل مهم،  بحران هویت است و مهم‌ترین مواجهه ما به عنوان وارثان رسالت بزرگ دفاع مقدس مواجهه در جنگ هویتی است. امروز حمله دشمن به هویت مردم، هویت اسلامی ایرانی و تلاش برای مسخ هویت ملی است.

وی مهم‌ترین محور تغییر هویت را تغییر و تبدیل ارزش‌ها دانست و از جمله عوامل قیام امام حسین علیه‌السلام را دگرگونی ارزش‌ها توسط دشمنان اسلام عنوان کرده و گفت: امروز هم تقابل ما با تغییر ارزش‌هاست. دفاع امروز، دفاع از هجمه و حمله‌ به هویت ملی است. زیرا که تمرکز دشمن امروز بر این جهت است.

وی افزود: تحریم، ایجاد نا امنی، ناامنیتی سیاسی در ابعاد مختلف از جمله حملات دشمن است اما راهبرد اصلی آن‌ها برای مبارزه، ایجاد تغییرات بنیادین در ارزش‌هاست. بعد از دفاع مقدس هرجایی که از ارزش‌ها دست برداشتیم شکست خوردیم. هر جا مانور تجمل‌گرایی بر ساده‌زیستی، ثروت‌اندوزی بر ایثار، مطالبه حقوق و حاکم شدن بر جانفشانی ترجیح داده شد، با شکست مواجه شدیم. اگر توانستیم الگوهای حکمرانی و حاکم بر سبک زندگی مردم و مسئولین و مناسبات مردم در دهه 60 را در گام دوم احیا کنیم و ارزش‌های فراموش شده را بازتاب دهیم، الهامات الهی را بیشتر شاهد خواهیم بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به آنکه امام خمینی فتح‌الفتوح اصلی انقلاب را تربیت جوان‌ها بیان کردند، افزود: آنجا که تحول بنیادینی در نفوس انسان‌ها توانستیم ایجاد کنیم در حقیقت فتح‌الفتوح ماست و به گفته امام خمینی فتح سرزمین‌ها در مقابل آن ناچیز است. در گام دوم تحول اصیل، تحول در ارزش‌های حاکم بر مناسبات است. هر جا ساده‌زیستی ارزش شود و کار برای خدا و انتظار شکرگذاری از مخلوق نداشتن ارزش باشد، افتخارات خواهد آمد.

رستمی تاکید کرد: در دولت تحول آفرین و دولت معتقد به تحول عناصر تحول آفرینی جوانان هستند . باید به جوانان اعتماد کرده  و به آن‌ها فرصت عمل داد.

انتهای پیام/

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.