دفاع مقدس امروز ما شناسایی مسائل ونیازهای جدی و حل آنهاست

asatid
مسئول بسیج اساتید استان بوشهر:

دفاع مقدس امروز ما شناسایی مسائل ونیازهای جدی و حل آنهاست

اندیشگاه راهبرد نگاری وسیاست پژوهی سازمان بسیج اساتید استان بوشهرجهت کمک به حل مشکلات به میدان می‌آید .

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، گرگین مسئول نهضت استادی بسیج استان بوشهر اعلام کرد: در راستای حرکت در مسیر اهداف و چشم انداز‌های بیانیه گام دوم انقلاب وکسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی جهت بازگرداندن انسانیت ناب بشری در پرتو مکتب وحیانی دارند، بسیج اساتید بر این باور است که باید ظرفیت‌های مردمی و به‌ویژه نخبگانی در مسیر تحقق بیانیه گام دوم نقش ویژه‌ای ایفا کند و امروز مسائل کشور به‌گونه‌ای است که جز از طریق فعال شدن حداکثری ظرفیت‌های کشور و مردم، مسائل ما پاسخ داده نخواهد شد. نکته دیگر این است که چنانچه دل به فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های ساختار‌های رسمی و اداری کشورببندیم قطعا موفق نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب برمسئله حکمرانی حلقه‌های میانی تاکید ویژه دارند، شکل‌گیری حلقه‌های میانی حکمرانی به این معناست که در ساختار حاکمیتی و اداره کشور باید حلقه‌ها و تشکل‌های غیررسمی و غیرسازمانی شکل بگیرند که این‌ها تشکل‌های مردمی هستند با ظرفیت مطلقا مردمی که کار اداره کشور و حکمرانی به نحو احسنت و همه‌جانبه پیش برود. در همین راستا بسیج اساتید نقش خودرا در تحقق حلقه‌های میانی حکمرانی خیلی جدی می‌بیند و بر محور هفت اولویت اساسی بیانیه گام دوم انقلاب ماموریت خود را تعریف می‌کند و بنا دارد که ظرفیت نخبگانی اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر برای حل مسائلی که مرتبط با این هفت محور است فعال نماید.

این عضو هیات علمی دانشگاه، به تشکیل و راه اندازی اندیشگاه سیاست پژوهشی و راهبرد نگاری بسیج اساتید اشاره نموده و گفت: در حال حاضر بسیج اساتید شامل چهار اندیشکده علمی باعنوان:1-امنیت غذایی سالم 2-سراج منیر 3-سیاست پژوهی وراهبرد نگاری 4-توسعه پایدار اقتصادی است. در این اندیشکده‌ها از همه توان اساتید دانشگاه‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی مسئله محور ذیل آن چهار اندیشکده  بهره گرفته ایم. در ادامه یک طرح فعالیت وبرنامه پیگیری و مطالبه‌گری اجتماعی هم برای این کارگروه‌های تخصصی تعریف شده است، یعنی یک سطح پژوهشی و علمی در دانشگاه‌ها است که مسائل را پایش و پژوهش می‌کنند وسپس در بستر جامعه مطالبه‌گری وپیگیری برای اجرای طرح های پژوهشی وتحقق عملی آنها در دستور کار قرار گرفته است  .

این مسئول اشاره داشت: دفاع مقدس امروز ما، ورود در شناسایی مسائل و نیازهای جدی وحل این مشکلات مردم می باشد.بر این اساس این سازمان با بهره گیری حداکثری از توان علمی اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان این هدف را عملی خواهد کرد .انشالله.

انتهای پیام/

 

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج بوشهر

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.