بسیج اساتید ؛ بهترین گشت ارشاد برای مسئولین

asatid
مردانی:

بسیج اساتید ؛ بهترین گشت ارشاد برای مسئولین

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: بهترین گشت ارشاد برای مسئولین از طریق سازمان بسیج اساتید می‌تواند ایجاد شود، چرا که به صورت علمی، مشخص، روشن و با رعایت عدالت موضوعات را رصد و مطالبه می‌کند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، صبح روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ همایش مسئولین استانی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای با موضوع نقش آفرینی عمومی و تخصصی اساتید بسیجی با حضور سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران برگزار شد.

مردانی در این مراسم با اشاره به اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه علمی و کاربردی زیر نظام بسیار با ارزش آموزش عالی هستند.

وی افزود: در آموزش عالی سه موضوع آموزش، تحقیقات و فناوری وجود دارد که هر سه موضوع در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قابل تحقق است. این مجموعه آموزشی و مهارتی امروز گمشده جوانان و خانواده‌های ماست.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: ما در دو دهه گذشته توسعه کمی فوق العاده‌ای در آموزش عالی داشتیم. ما بر اساس شاخص‌های توسعه مجامع بین المللی به لحاظ آموزشی کشور توسعه یافته هستیم.

مردانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که آموزش عالی کشور موتور پیشران و موتور محرکه توسعه همه‌جانبه است توسعه همه جانبه زمانی اتفاق می‌افتد که آموزش عالی ما به معنی واقعی توسعه پیدا کند این توسعه در ابعاد کمی و کیفی باید مد نظر بوده و مبتنی بر نیاز کشور و  نوآوری‌ها و دستاورد‌های روز بشری باشد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه گفته شده که آموزش‌های مهارتی ما باید به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، اما متاسفانه از ۱۸ درصد به حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد رسیدیم که این افت خیلی نگران کننده است و باید ببینیم این افت ناشی از چه چیزی بوده است.

مردانی با اشاره به خالی بودن صندلی‌های برخی دانشگاه‌ها گفت: یک روزی برای گرفتن مدرک لیسانس جمعیت کشور راهی کشور‌های همسایه می‌شدند این نگرانی باعث شد مسئولان کشور توسعه آموزشی را در دستور کار قرار دهند، اما چون این توسعه بدون توجه به آمایش سرزمینی و نیاز آموزش عالی و مزیت استانی بود مشکلاتی هم ایجاد شد البته در بسیاری از رشته‌ها و گرایش‌ها توسعه کیفی خوبی هم داشتیم.

وی خطاب به اساتید و مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: چهار ماموریت اساسی برای ما در سند راهبردی ۱۰ ساله که به تایید مقام معظم رهبری رسیده مشخص شده است یکی از این مأموریت‌های اساسی دستیابی به جایگاه مرجعیت فکری و علمی و تصویرسازی در نهاد‌های عالی سیاست گذار و قانون گذار است. اینکه سهم و نقش دانشگاه فنی حرفه‌ای در این حوزه چقدر است را شما باید مشخص کنید.

مردانی گفت: بسیج اساتید باید مسائل کشور را شناسایی کند و برای آن راهکار، پیشنهاد و راهبرد تهیه کند و به مرجع تصمیم ساز و تصمیم گیر ارائه کند. ما داریم با وزارت کشور تفاهم نامه‌ای را تنظیم می‌کنیم که بر اساس یک مثلث استان، دانشگاه و بسیج اساتید و وزارت کشور ایجاد شود و موضوعات را پیگیری و حل کند.

رئیس بسیج اساتید با اشاره به اظهارات رئیس جمهور گفت: بهترین گشت ارشاد برای مسئولین از طریق سازمان بسیج اساتید می‌تواند ایجاد شود، چرا که به صورت علمی و کاملاً مشخص و روشن و با رعایت عدالت موضوعات را رصد و مطالبه می‌کند.

وی افزود: ما با نمایندگان مجلس هم  تفاهمی داریم که به نمایندگان حوزه‌های منتخب هم بتوانیم برای حل مشکلات مردم کمک کنیم.

انتهای پیام/

 

خبرگزاری دانشجو

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.