اسامی چهار استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در لیست دانشمندان برتر جهان درسال ۲۰۲۱

asatid
بر اساس پژوهشی در دانشگاه استنفورد :

اسامی چهار استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در لیست دانشمندان برتر جهان درسال ۲۰۲۱


در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲% برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند ،چهار عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در فهرست ۲% برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، بر اساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شد، در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱  فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲% برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند از این میان چهار عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده کرده است دانشمندان را در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی نموده است. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است. در مجموع تقریباً ۸ میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند. در لیست نهایی علاوه بر صد هزار نفر برتر، ۲% برتر هر حوزه موضوعی به فهرست نهایی اضافه شده است در این لیست  نام ۴  عضو هیات علمی از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به چشم می‌خورد.

سعید عباسبندی، استاد بسیجی فرزاد ابراهیمی، استاد بسیجی الیاس شیوانیان و مرتضی سلیمانی اقدم جزو دانشمندان ۲% برتر جهان شناخته شدند

گفتنی‌ست در این پژوهش یک شاخص ترکیبی (Composite Score) پیشنهاد و با دو رویکرد مختلف بر مبنای استنادات به مقالات محاسبه و اعلام شده است. حوزه موضوعی هر پژوهشگر، حوزه موضوعی در دسته‌بندی Science-Metrix است که پژوهشگر در آن بالاترین جایگاه را دارد. نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان August 2021 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators  منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.